Gå til innhold

Neste problem: bæreveske / ryggsekk ?

Anbefalte innlegg

Kan jo begynne med å takke for hjelpen til valg av kamera. Etter mange gode råd falt valget på D40x, som jeg så langt er kjempefornøyd med. Neste problemet blir da å finne den rette bærevesken / ryggsekken.

Fra før har jeg alltid pleid å dra rundt på laptop'n, som er en liten 12" Asus. Det jeg ønsker å få gjort nå er å få med meg både laptop'n og kamera uten at sekken blir så alt for stor. Har sett flere løsningen, men alle har vært tilpasset laptop'er opp til 17" - noe som jo høres unødvendig stort ut.

Noen som vet om gode ryggsekk-løsninger hvor jeg kan få med 2 linser, kamerahus og en 12" - uten å bli så alt for store ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, først bør jeg vel spørre om du vil ha Lowepro-lignende sekker? Liker du designe deres?

Tror egentlig en pc sekk, vil være det beste valget. Tror ikke det er så mange sekker designet for 12" laptop, og med d40 + 2 objektiv, som ikke er store sakene (Går ut ifra kit'n er en av de) så passer vel de i en vanlig pcsekk?

Lenke til kommentar

Lowepro kan være et godt valg, da jeg får innkjøpspris på disse - og har ingenting imot designet. Stemmer nok som du sier at det kan være lurt med en ren pc-sekk, da alle kamera&pc-sekkene ser ut til å være beregnet på stor PC.

Problemet da blir vel at det stakkars kamera får lite eller ingen beskyttelse, og det samme med linsene. Likte godt "funksjonene" på CompuDaypack (selv om designet ikke var allverdens å skryte av), men min lille 12" vil jo slenge rundt i et rom som rommer 17"ere..

Lenke til kommentar

Tror vel strengt talt at en 12" er både lavere og smalere, så uansett hvilken vei jeg legger den vil det nok mangle noen cm. Går jo selvføgelig ann å finne frem sysakene hjemme, og lage et mer tilpasset indre rom - men er noen år siden forrige heimkunnskapstime : p

Og selv om jeg tilpasser et indre rom vil jo sekken alikevel være like stor utvending, noe jeg gjerne skulle sluppet. Er nemlig redd for at om sekken er for stor blir alt liggende hjemme : p

Lenke til kommentar

Der har jeg igrunn bestemt meg, valget falt på: Kata Sensitivity V - Backpack. Ligger på rundt 1000-lappen på ulike nettbutikker, og virker på alle måter som den rette sekken for meg. Litt synd å bestille i nettbutikk, da jeg ikke får verken sett eller prøvd den før kjøp - men spesifikasjonsmessig møter den alle mine krav.

Bilder og informasjon her: http://www.kata-bags.com/Item.asp?pid=329&...Id=4&ProdLine=4 om noen ønsker å ta en titt.

Edit: skrivefeil.

Endret av Rymored
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...