Rymored Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Kan jo begynne med å takke for hjelpen til valg av kamera. Etter mange gode råd falt valget på D40x, som jeg så langt er kjempefornøyd med. Neste problemet blir da å finne den rette bærevesken / ryggsekken. Fra før har jeg alltid pleid å dra rundt på laptop'n, som er en liten 12" Asus. Det jeg ønsker å få gjort nå er å få med meg både laptop'n og kamera uten at sekken blir så alt for stor. Har sett flere løsningen, men alle har vært tilpasset laptop'er opp til 17" - noe som jo høres unødvendig stort ut. Noen som vet om gode ryggsekk-løsninger hvor jeg kan få med 2 linser, kamerahus og en 12" - uten å bli så alt for store ? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Tja, først bør jeg vel spørre om du vil ha Lowepro-lignende sekker? Liker du designe deres? Tror egentlig en pc sekk, vil være det beste valget. Tror ikke det er så mange sekker designet for 12" laptop, og med d40 + 2 objektiv, som ikke er store sakene (Går ut ifra kit'n er en av de) så passer vel de i en vanlig pcsekk? Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Lowepro kan være et godt valg, da jeg får innkjøpspris på disse - og har ingenting imot designet. Stemmer nok som du sier at det kan være lurt med en ren pc-sekk, da alle kamera&pc-sekkene ser ut til å være beregnet på stor PC. Problemet da blir vel at det stakkars kamera får lite eller ingen beskyttelse, og det samme med linsene. Likte godt "funksjonene" på CompuDaypack (selv om designet ikke var allverdens å skryte av), men min lille 12" vil jo slenge rundt i et rom som rommer 17"ere.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Legges ikke pc'ene ned på høykant? hva om du legger det på langsiden ned? Vil det kunne passe da? Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Tror vel strengt talt at en 12" er både lavere og smalere, så uansett hvilken vei jeg legger den vil det nok mangle noen cm. Går jo selvføgelig ann å finne frem sysakene hjemme, og lage et mer tilpasset indre rom - men er noen år siden forrige heimkunnskapstime : p Og selv om jeg tilpasser et indre rom vil jo sekken alikevel være like stor utvending, noe jeg gjerne skulle sluppet. Er nemlig redd for at om sekken er for stor blir alt liggende hjemme : p Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Dra på en fotobutikk... FV har stort utvalg i butikken, iallefall i tr.heim Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 FV ? FotoVideo ? Bor i Fredrikstad, så turen til Tr.heim blir litt i overkant lang ;D men selvfølgelig et godt tips å dra innom en fotobutikk og titte litt på alternativene .. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 FV ? FotoVideo ? Bor i Fredrikstad, så turen til Tr.heim blir litt i overkant lang ;D men selvfølgelig et godt tips å dra innom en fotobutikk og titte litt på alternativene .. 9114956[/snapback] Foto video ja... er sikkert en fv i fredrikstad med godt utvalg Lenke til kommentar
archanios Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 FotoVideo fins vel berre i Oslo, Bergen og Trondheim, men dei fleste fotobutikkar har vel eit visst utvalg. JapanPhoto i Fredrikstad hadde litt av kvart når eg var innom der i mai, så du kan vel muligens sjekke ut den. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Tro det eller ei.. Men Claes Ohlsson på Torvbyen har fotosekker. ---- Forresten.. du får nok snart kjeft av noen for å ha postet i feil kategori. Endret 21. juli 2007 av pybalto Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Både Lowe Pro og Crumbler har i alle fall sekker som er beregnet på kamera og 15" wide. Ellers har Japan Photo denne på tilbud til under 900 http://www.caselogic.com/slr_computer_back...m?modelid=57080 Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 oh, ikke dumt - det var faktisk en av sekkene jeg har tittet endel på. Da blir det nok en tur til nærmeste JapanFoto så fort anledningen byr seg : D Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Nå fant jeg en sekk som virket fornuftig; tilpasset laptops opp til 12" - og rommer samtidig kamera i en utvendig lomme. Problemet blir vel bare å få tak i den til en fornuftig pris : | http://www.kata-bags.com/Item.asp?pid=330&...Id=4&ProdLine=4 Endret 21. juli 2007 av Rymored Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Der har jeg igrunn bestemt meg, valget falt på: Kata Sensitivity V - Backpack. Ligger på rundt 1000-lappen på ulike nettbutikker, og virker på alle måter som den rette sekken for meg. Litt synd å bestille i nettbutikk, da jeg ikke får verken sett eller prøvd den før kjøp - men spesifikasjonsmessig møter den alle mine krav. Bilder og informasjon her: http://www.kata-bags.com/Item.asp?pid=329&...Id=4&ProdLine=4 om noen ønsker å ta en titt. Edit: skrivefeil. Endret 21. juli 2007 av Rymored Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Tøff bag. Kata er jo litt mer cred enn Lowe som gud og hvermann bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå