StormKnight Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Jeg har hatt 2GB minne siden jeg kjøpte PCen, men oppdaget at minne prisene skulle stige med 20%, så det avgjorde valget mitt om at jeg måtte ha mer ram. Etter å ha satt inn brikkene, viste BIOS bare 3008mb ram (se link for ramtype). Mente det var dårlig kontakt på en av brikkene, men etter å ha skjekket det, for så å dobbelt skjekke det, ser jeg at det ikke er tilfellet. Noen som vet hva som kan være feil? Specs: Vista Business 64bit ASUS P5B-E 4bg ram Update: Oppdaterte BIOS til nyeste versjon (1601), men fremdeles ingen forandring... Endret 22. juli 2007 av StormKnight Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 prøvd å resette bios til default? Lenke til kommentar
Donald Duck Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei du! Gå inn i bios, gå inn på alternativet "Chipset", gå så på "North Bridge Configuration". Der vil du se noe som heter "Memory Remap Feature", sett denne til Enable. Funket det? Mvh Meg Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Det funket, takk! Men hvorfor er Memory Remap satt som Disable som default? Virket som en idiotisk ting å gjøre... menmen, takk uansett!! Edit: Søkete etter "Memory Remap bios asus" på google, første treff er en som har akkurat det samme problemet som meg på et p5b plus kort... Endret 22. juli 2007 av StormKnight Lenke til kommentar
Donald Duck Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Så bra at det funket Aner ikke hvorfor, men av og til i verden så må man bare innfinne seg i at ting bare er sånn Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Dette kommer av at Vista kun støtter 3.21GB minne, for enkelte chipset kan man "mappe" om det minnet man "mister" ved å oversette adressering til disse områdene - microsoft påstår også at du må ha 64-bits Vista for å bruke denne featuren, men jeg regner ikke med at du har det, så da virker det nok på 32-bit også. http://support.microsoft.com/kb/929605/en-us Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Specs: Vista Business 64bit Har nok 64bits OS ja Lenke til kommentar
Locci Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Dette kommer av at Vista kun støtter 3.21GB minne, for enkelte chipset kan man "mappe" om det minnet man "mister" ved å oversette adressering til disse områdene - microsoft påstår også at du må ha 64-bits Vista for å bruke denne featuren, men jeg regner ikke med at du har det, så da virker det nok på 32-bit også. http://support.microsoft.com/kb/929605/en-us 9123819[/snapback] Har null og niks å si om hva som dukker opp under POSTing. Da det er helt uavhengig av bios. Men on topic, bra du fikk fiksa det. Endret 24. juli 2007 av Loc Dogg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå