Gå til innhold

Hva er Winamp?

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt på hva som er så spesielt med Winamp. Jeg vet at det er et musikkavspiller`s program.

Er Winamp bedre enn; Itunes, Windows Media Player, VLC til musikk?

Jeg holder på å laste ned Winamp.

Takker på forhånd :cool:

Endret av Anorshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lurt på hva som er så spesielt med Winamp. Jeg vet at det er et musikkavspiller`s program.

Er Winamp bedre enn; Itunes, Windows Media Player, VLC til musikk?

Jeg holder på å laste ned Winamp.

Takker på forhånd  :cool:

9114045[/snapback]

Nei, det er ikke bedre enn noen av dem du angir. Etter min personlig mening. Winamp var bra og populært før windows media player 8-9, atså forrige århundre. :)

Lenke til kommentar

Det jeg liker veldig godt med Winamp, er at det er lite og kompakt, samtidig som du får skins og plug-ins til å utvide det til akkurat sånn du trenger det.

Men stort sett ser man aldri musikkavspilleren i det hele tatt, så da liker jeg godt det at det bare er en liten spiller, som ikke trenger hele skjermen.

Lenke til kommentar
Liker iTunes veldig godt jeg. Men det er litt ressurskrevende i forhold til WinAmp.  Enkelt å skifte mellom playlists, lage dem og søke etter artister på iTunes. Slipper disse vinduene som popper opp i WinAmp.

Mvh

9114425[/snapback]

Det er sant, sålenge man ikke bruker Winamp media library, som er akkurat det samme som iTunes ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg testa wmp, itunes. mediamonkey og winamp. Har brukt ca 1 år på å testa dei forskjellige tilsamens. Og det jeg kom fram til var at winamp var det enkleste av de alle. Det er enkelt og forstå seg på. enkelt og finne fram i menyene+++

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke bedre enn noen av dem du angir. Etter min personlig mening. Winamp var bra og populært før windows media player 8-9, atså forrige århundre. :)

hvilkent program en foretrekker er svært sublektivt. Winamp har vært populært de siste 10-12 årene nettop fordi det er såpass lite og raskt i forhold til programmene du nevner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Winamp 5 er iallefall mye raskere enn Winamp 3...

9123938[/snapback]

Derfor jeg skrev 2.x :p

9123944[/snapback]

Du skal ha en dårlig pc om du klager på farta til winamp.

Lenke til kommentar

Nja. Winamp 2 starta millisekunder etter at du hadde dobbeltklikka på mp3 fila i exploreren. Det gjør IKKE winamp 5, samme hvor rask maskin du har. :)

Jeg tenker da om du åpner en mp3 fil uten å ha winamp oppe fra før.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

synes ikke at 3 sekunder er for lang tid til å vente på at et program starter opp men kanskje det bare er meg... Idag så krever de fleste flere funksjoner en Winamp 2 hadde. Winamp 5 er en av de raskeste mediaavspillerne idag. Såå skjønner ikke klaginga :)

Endret av Kron
Lenke til kommentar

9126652[/snapback]

Jeg brukte WinAmp på en AMD K7-200 med 32 MB RAM i 1998, gikk veldig fint.

Jeg har hørt iTunes på anlegget til hun ene i bofelleskapet mitt og kan bare si at WinAmp, i motsetning til iTunes, har fantastisk lydkvalitet på låter enkodet med LAMEenc VBR. VBR-låter i iTunes hørtes ut som de ble samplet ned til 32 KHz.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

9126652[/snapback]

Jeg brukte WinAmp på en AMD K7-200 med 32 MB RAM i 1998, gikk veldig fint.

Jeg har hørt iTunes på anlegget til hun ene i bofelleskapet mitt og kan bare si at WinAmp, i motsetning til iTunes, har fantastisk lydkvalitet på låter enkodet med LAMEenc VBR. VBR-låter i iTunes hørtes ut som de ble samplet ned til 32 KHz.

9126734[/snapback]

Winamp er ikke det samme idag som det var i 98 :) det er ikke operativsystemet heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...