Gå til innhold

Enkel og stilren side? Hoaxed Base versjon 3

Anbefalte innlegg

Tables advarsel. Jeg beklager og igjen ikke å laget side i divs, men det er virkelig ikke tingen for meg. Og ja, jeg er fult enig at det er bedre. Desverre :)

Uansett, har laget en ny liten "firmaside". Formålet var at den skulle være veldig stilren og enkel, med greie farger og noen kontraster. Er ute etter å virke som et proffesjonell side, uten altfor mye effekter.

Hva synes dere om denne, er det noe anderledes som bør gjøres?

Har forresten fått meg bedre skjermkort så nå er siden tilpasset "bedre" skjermer istedet for de tynne spinklene Mr. Neon har klarert en del ganger :thumbup:

Siden finner dere her;

Hoaxed Base v3 (Hva synes dere om den dynamiske headeren?)

Portfolio (Hva synes dere om navigeringen av de forskjellige prosjektene, valgte denne istedet for en enkel side for hver av prosjektene. Trykk på et av bildene så ser du det.)

Pga plutselig serverbytte er nyhet siden ikke helt go..

Takker for svar! :)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er stilrent med den Web 2.hoho-knappen med "Skriv i gjesteboka!"?

9119466[/snapback]

Jeg følte at dette ga et lite ekstra "fargepreg" på designet. Uten den mente jeg det ble litt tomt, men hvordan kunne jeg gjort det bedre? :)

Lenke til kommentar

Det gjestebok ikonet var ikke noe fint i mine oyne..

Designet var rent, men kanskje ikke sa veldig spennende.

For meg ser det mer ut som et CS klan design, kanskje fordi jeg forbinder ordene 'hoaxed' og 'base' med gaming though ;p

Meny fonten var jo rimelig original, den bryter litt med det sapass minimalistiske designet syntes jeg.. Det er i mine oyne en bra ting though.

Btw attitude skrives ikke med en t.

Lenke til kommentar

Concept skrives ikke med "s".

Edit.

Sorry, det var allerede nevt. :whistle:

Edit2.

Ser i det hele tatt at det flyter litt over med skrivefeil. Se f.eks http://ninjawords.com for korrekt skrivemåte av samtlige engelske ord.

Ellers finnes det selvsagt folk som mener at du bør holde deg til ett språk. Men men, it's your decision. Smak og behag.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Bruker jeg engelske ord på siden min? Eksempler

Hva mener du nå egentlig? Prøver du å være ironisk, vil du ha faktiske eksempler på engelske ord brukt på siden? Klarer du ikke finne de selv? Jeg skjønner ikke hvor du vil hen...

9200123[/snapback]

Nei jeg er ikke ironisk. Bort i fra footer og logoen så finnes det ikke noen engelske ord som jeg legger merke til. Footeren kan jeg fjerne dog, men logoen er slik pga det er ikke sidens header men heller mitt lille firmaets logo.

Lenke til kommentar

Unnskylder for at jeg svarte meg litt snevert tidligere i tråden, jeg trodde det bare var en av de 'standard hobbysidene til en cs-klan' så gadd ikke bry meg mer. Men i stad la jeg merke til "daglig leder" i signaturen din. Og om dette faktisk er et firma - så trenger du jo litt mer veiledning.

Når dette er sagt, så vil jeg nok ikke si at du kvalifiserer til å levere noen løsninger som innholder noen form for HTML/CSS-koding. Det er få kunder som sjekker kildekoden til sidene de besøker, men du burde ha nok moralsk innsikt til å se at du ikke er i stand til å levere løsninger som passer for 2007. Da snakker jeg ikke om det grafiske.

Er ute etter å virke som et proffesjonell side, uten altfor mye effekter.

Så over til siden. Her er et lite modifisert skjermskudd:

hoaxedke2.jpg

Her har jeg markert ting som blir for 'effektfullt' for din minimalistiske side (jeg liker minimalisme veldig godt selv). Den lange røde linja er for å markere border-fargen på bildeframviseren din. Denne er litt for skarp, og det hadde vært best å duse den litt ned.

Ser nå at i menyen din så er det noen ganger at to dotter kommer ved siden av hverandre, som bryter med mønsteret. Håper du setter pris på tilbakemeldingen :)

Lenke til kommentar

Danke schøn. Dette skal jeg straks ta og endre på. Leverer få løsninger som går på direkte html og css skripting. Og jeg er flink på det hvis jeg lager til andre. Men desverre er jeg altfor altfor slurvete selv.

Endrer så fort jeg får mulighet på det du nevnte, men jeg likte de små utspillene av de "blomstene" i sliden. Spesielt når det kun er på framsiden. Men skal vurdere den gjestebok logoen, den blir mer fjern er jeg enig i. Takk

Lenke til kommentar

Liker det ikke.

- Gjestebok-knappen i headeren passer IKKE inn i designet overhodet. Noen klarer å plassere en sånn knapp bra, du klarte det ikke.

- Stusselig header, og merkelig slagord.

- Lær deg norsk, ellers virker du useriøs.

- Hater menyen. Stygge, stiplede linjer med altfor store kontraster.

- Unngå sort på hvitt i headeren, altfor mye kontraster som får det til å virke veldig "pistrete" uten andre grafiske elementer.

- ": KONTAKTINFORMASJON" <- dropp kolon. Det er ikke trendy med symboler i overskriftene lenger, og det ser ikke pent ut.

Lenke til kommentar
Liker det ikke.

- Gjestebok-knappen i headeren passer IKKE inn i designet overhodet. Noen klarer å plassere en sånn knapp bra, du klarte det ikke.

- Stusselig header, og merkelig slagord.

- Lær deg norsk, ellers virker du useriøs.

- Hater menyen. Stygge, stiplede linjer med altfor store kontraster.

- Unngå sort på hvitt i headeren, altfor mye kontraster som får det til å virke veldig "pistrete" uten andre grafiske elementer.

- ": KONTAKTINFORMASJON" <- dropp kolon. Det er ikke trendy med symboler i overskriftene lenger, og det ser ikke pent ut.

9213131[/snapback]

Hehe denne var litt morsom. Husker en ting fra norsk timene mine og som jeg tror er en standard "frase". Det gjelder kommasettingen i linjene. Jeg er en kjempedårlig selv men denne minte meg litt om "Skyt, ikke vent til jeg kommer" setningen som man kan leke seg med.

Lær deg norsk ellers virker du useriøs. <- har en helt annen betydning enn:

Lær deg norsk, ellers virker du useriøs. Tror ikke du mente det siste? :D

Vet det var off-topic men jeg lo litt når jeg leste det. Jeg tror ikke det var så vondt ment som det er skrevet. :)

Kim...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...