Fragment Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hei Jeg fikk min brors gamle laptop, så jeg herpa den skikkelig (den var ødelagt uansett:)) Men pga dette så fik k jeg et bra lcd-panel på 15" med 1400x1050 oppløsning. Derfor lurer jeg på dette: Kan jeg bruke dette til noe morsomt? Vise et fast bilde? Programmere den på en-eller-annen måte? Er det noen som har noen kreative forslag, men ikke minst: Gjennomførbare løsningen (pc'en var en ECS green 732. Drittpc ) Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 LCD-panel fra bærbare er som regel rimelig håpløse, da de har LVDS-grensesnitt. Hvis du har et Via mini-itx-hovedkort, får du tak i adaptere for å drive LCD-paneler, men dette fungerer bare av og til. Du kan seff. være heldig å ha fått et TTL-basert RGB-grensesnitt, men selv dette krever en god del maskinvare for å kjøre. Dvs, A/D-konvertere, FPGA for pixel/frame-sync, etc. Eller en LVDS (DVI)-til-TTL adapter, og en CPLD for å rekonfigurere sync-signalene. Eller, kort fortalt: Riv av selve LCD-panelet, og bruk inverteren og bakrunnsbelysningen som skrivebordslampe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå