cocay Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hei! Har nettopp kjøpt ny harddisk (denne: http://www.komplet.no/k/ki.aspx?sku=331024 ) Jeg har koblet den til, men får den ikke til å virke. Er ikke så pc-kjent, men jeg må vell inn i BIOS for å finne den eller noe? Ikke vet jeg, hva kan jeg gjøre? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Eg óg hadde eit slikt problem. Eg fann ut at det var harddisken sin feil, det var ikje meininga at PCen skulle ha slike harddiskar (IDE), men ein nyare (?) type harddisk (SATA). Lenke til kommentar
cocay Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 hardisken er en SATA harddisk ja... og jeg har jo sata innganger.. Lenke til kommentar
Hypie Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Hei hei Hadde et problem når jeg installerte min første sata-harddisk, mens det var relativt nytt. På den tiden måtte jeg styre for å installere drivere osv. men om du har en relativt ny pc burde ikke dette være nødvendig, siden det er standard nå til dags. Forutsatt at du har XP -Jeg er ikke kjent med Vista enda- gå inn i kontrollpanel, (bytt til klassisk visning) og velg "Administrative verktøy" ---> "Datamaskinbehandling". Fra åpningsvinduet velger du så "Lagringsplass" og så "Diskbehandling". Der får opp en rimelig grei oversikt med lagringsenheter som er tilkoblet. Om drivere for SATA er installert, vil du her få opp alle harddisker (samt dvd osv. men se bort fra disse). Om du her får opp en disk som er "farget" annerledes i diagrammet, kan dette være den nye harddisken som er inne og registrert av systemet, men som trenger å formateres før den vil kunne brukes til å lagre informasjon. Kunne kanskje vært fint om du tok et screenshot her og viste på forums for å forsikre deg om at du ikke formaterer ("sletter") det som ligger på en gammel disk om du ikke føler deg helt sikker her.. EDIT: Du er sikker på at hovedkortet ditt støtter "SATA 2"? Endret 21. juli 2007 av Hypie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå