Gå til innhold

DangerDen blokker

Anbefalte innlegg

Har bestillt meg en DangerDen chipsetblokk og en gpublokk..

Det er de "simpleste" http://www.dangerden.com/test/mall/chipset.asp

Jeg skjønner at disse må limes fast med f.eks. Nanotherm Epoxy, AS Epoxy ell Zalman epoxy (har dem alle)... Det jeg er redd for er at dette limet ikke liker -10c og vil falle av.. Tar jeg feil? Noen andre forslag til hvordan jeg kan feste de skikkelig?

En annen sak, en raring sa at jeg burde bruke isopropanol som veske i vannkjølingen da det ikke leder strøm og tåler lave temperaturer.. Hvordan liker slangene og pumpa dette? Har han rett? Er det egnet? Evt. hva annet bør jeg bruke? Hadde tenkt til å bruke ferdigblandet kjøleveske...

Jaja, nå kommer snart en side opp med bilder og beskrivelser av prosjektet mitt :smile: Er snart igang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt å "mekke" en form for festemekanismer, da limet (i alle fall AS) vil tåle betraktelig mindre ved -10 grader(trikset for å få av ribber som du har limt med as, er jo å legge det i fryser`n). På vga kjøleren kan du bruke en alà prosjekt geforce 2 gts festemekanisme. Det blir verre på hkèt da denne har fitting`s som peker oppover.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-31 02:14, eSik skrev:

Har bestillt meg en DangerDen chipsetblokk og en gpublokk..

Det er de "simpleste"

Jeg skjønner at disse må limes fast med f.eks. Nanotherm Epoxy, AS Epoxy ell Zalman epoxy (har dem alle)... Det jeg er redd for er at dette limet ikke liker -10c og vil falle av.. Tar jeg feil? Noen andre forslag til hvordan jeg kan feste de skikkelig?

En annen sak, en raring sa at jeg burde bruke isopropanol som veske i vannkjølingen da det ikke leder strøm og tåler lave temperaturer.. Hvordan liker slangene og pumpa dette? Har han rett? Er det egnet? Evt. hva annet bør jeg bruke? Hadde tenkt til å bruke ferdigblandet kjøleveske...

Jaja, nå kommer snart en side opp med bilder og beskrivelser av prosjektet mitt :smile: Er snart igang!

Kommentar til isopropanol: Du bør IKKE bruke dette!! Isopropanol er svært brennbart og lettflyktig (fordamper lett), og gassene kan faktisk føre til brann eller eksplosjon!! Dessuten er varmeledningsegenskapene dårligere enn vann. Så hold deg til vann + 15-20% frostvæske. Frostvæske kjøper du på en bensinstasjon. Den vil samtidig forhindre korrosjon / galvanisk tæring i systemet ditt også!

Lenke til kommentar

Regnet med at isopropanol var helt på trynet. Men denne karen (på news forresten) virket sikker i sin sak så jeg måtte jo få sjekket det ut :smile:

Uansett, det blir destilert vann blandet med frostveske... Farge ikke no å si, det ligger jo 2cm isolasjon utenpå slangene :smile:

Jeg må nok mekke meg noe festesystem ja. Men epoxy skal faktisk tåle så lave temperaturer så lenge det ikke utsettes for belastning, dvs. du må "brekke" på kjøleribben/blokken for at den skal løsne, altså epoxy'en blir "sprø". Har jeg rett?

Jeg tenkte å mekke en lite festeanordning som støttet blokken (men ikke klarer å holde den helt alene). Dette blir vel lettest? Eller så kan jeg jo bare bruke en metallplate som er ligger over det hele og blir festet til hk/skjermkort med plastskruer? Det finnes mange alternativer :smile:

Lenke til kommentar

Har ingen idè om hvor mye det koster fra DangerDen..

Jeg kjøper alt fra Oik... De skal starte å selge litt DangerDen stash snart, de har i alle fall endel inne til evaluering. Siden prisene deres ikke er fastsatt kan jeg ikke røpe noe om hva jeg fikk det for, men jeg trur jeg fikk det billig :smile:

Husk at hvis du bestiller fra DangerDen må du legge til 24% mva og 2% toll.. Tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Hvis du bestiller fra utlandet, kommer porto (det visste dere vel :wink: ) og norsk moms i tillegg (24%). Men, den utenlandske momsen blir trukket fra først, dette gjelder ikke land uten moms :sad: Veit ikke hvor danger den blokkene er fra, men ville vel gjetta på USA, aner ikke hvor høy momsen er der, sikkert lavere enn i norge :sad:

Lenke til kommentar

Jeg bestillte AMD Maze 2.2 og disse 2 simple blokkene fra DangerDen for 3-4 månder siden. Jeg sendte en mail til han og spurte om han kunne sende pakken som gave. Han sa det var greit og en uke senere kom pakken i posten toll-fritt. Når det gjelder festing av GPU og chipsett blokkene så laget jeg meg en hold-down ved hjelp av 8mm tykk plexi med to hull i. Og to vanlige 4mm Metriske fingjengede skruer med 2 stk. o-ringer på undersiden for å beskytte undersiden av kortene. Dette funket ihvertfall fint for meg, og jeg tviler på at de vil dette av i minusgrader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...