Ascubal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ser innom aquasite nå og da, og så at i går når jeg startet pc'n så lå flow på ca 60 liter per time.. Nå er den på ynkelige 27 liter pr time. Pc'n har stått på natta over. Hva kan ha skjedd? Info: Standard frekvens på pumpa Nok av vann i tanken. Ingen flere komponenter er lagt til i systemet. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
nets Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Det er jo en mulighet for at en av kjøleblokkene har blitt mer eller mindre tette pga. forkalkning? Evt. pumpa også. Har du brukt anti alge middel, destilert vann? Hvor lenge har pumpa fungert feilfritt ? Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Eneste kjøleblokka jeg har en cpu blokk, og såvidt jeg kan se er det ingen forkalkning, heller ingen alger. Vannet kokte jeg opp og tilsatt AC Fluid. Pumpen har kjørt feilfritt i en mnd. Merk at jeg kjøpte denne brukt, og at den har fungert helt fint for tidligere eier også. Edit, liter pr time er nå nede i 26.. Skal prøve og skru av og på systemet.. Softwarefeil forekommer i windows, så hvorfor ikke i Aquaero eller Aquastream.. Edit nr 2, Skru av og på Aquaero og Aquastream hadde null virkning Endret 21. juli 2007 av Ascubal Lenke til kommentar
nets Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Tror du burde tømme systemet og ta en titt på pumpa og kjøleblokka. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Ja, er vel nesten nødt til det. Har ihvertfall sendt mail til Aqua Computer og spurt på forumet dems.. Må nok uansettt tømme systemet snart i og med at jeg skal flytte litt rundt på ting inni Cuben min, Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Ser ut som at de er noe som har grodd fast inni der nå, rett der ved niplene sitter.. Måtte se veldig hardt på det.... Vel, da blir det masse pc jobbing i dag også.. Edit: Renset CPU blokka nå, og har fått en grei flow igjen, faktisk bedre enn før 80 liter timen Endret 21. juli 2007 av Ascubal Lenke til kommentar
nets Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jupp, tenkte meg at problemet lå i blokka Ikke unormalt at det gror igjen når du ikke bruker batteri vann, altså 100% reint vann. Du får kjøpt det på biltema og på bensinstasjoner, førstnevnte er billigst. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Var på nærmeste bensinstasjon i dag tidlig og så etter batterivann/destilert vann.. Men de hadde jo såklart ikke det Skal uansett rense hele systemet etter noen oppgraderinger osv. Takk for all hjelp Enda en edit... Muttern kom hjem med 2 liter batterivann, så nå er jeg sikra Endret 21. juli 2007 av Ascubal Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Var på nærmeste bensinstasjon i dag tidlig og så etter batterivann/destilert vann.. Men de hadde jo såklart ikke det Skal uansett rense hele systemet etter noen oppgraderinger osv. Takk for all hjelp Enda en edit... Muttern kom hjem med 2 liter batterivann, så nå er jeg sikra 9115984[/snapback] Hehe, har 9 liter her jeg, men fant ut at jeg kun brukte 0.5liter i kjølinga:P Lenke til kommentar
drbo Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Heisann, jeg ville brukt batterivann med 10-15% kjøleveske. Har dårlige erfaringer med AC-fluid. De laget et belegg på slangene mine. For å rense kobberblokkene, så bruker jeg 3-5% eddik! DA skinner de som nye etter en stund ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå