HåkonN Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Har et Canon 30D kamera med et Sandisk Extreme III 2GB minnekort i dag, og skal utvide med noen Gb til. Men har jeg behov for noe raskere enn Extreme III? Extreme IV 4GB ligger vel ca. 150kr over III, men vil jeg merke noe forskjell? IV (40mb/s) skal være dobbelt så raskt som III (20mb/s). Og vil jeg merke noe forskjell når jeg overfører bildene til PC via USB minnekortleser? Endret 21. juli 2007 av JohnnyKnoxwille Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 I kamera vil du sansynligvis ikke ha bruk for noe raskere enn Ultra II, for å holde oss til Sandisk-terminologi, men ved overføring av bilder via kortleser vil du legge merke til forskjell i hastighet. Vel og merke hvis kortleseren takler den høye hastigheten som har dukket opp på de nyeste og raskeste kortene. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 I kamera vil du sansynligvis ikke ha bruk for noe raskere enn Ultra II, for å holde oss til Sandisk-terminologi, men ved overføring av bilder via kortleser vil du legge merke til forskjell i hastighet. Vel og merke hvis kortleseren takler den høye hastigheten som har dukket opp på de nyeste og raskeste kortene. 9113831[/snapback] Takk for det. Det ble 4Gb Extreme III... Det tar ikke så lang tid å overføre bildene uansett. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Det er nesten bare overføringen som berøres av minnekorthastigheten på 30D. Bufferet er så stort at selv Sandisks vanlige rød/blå holder til det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå