Gå til innhold

Dexter sesong 2 **Spoiler warning** [Ingen bokspoilere!]

Anbefalte innlegg

Begge sesongen er fantastiske, men tror det vil hjelpe deg å se sesong 1 først. De bygger indirekte opp på hverandre.

Alle episodene og sesongene er direkte fortsettelser, så det eneste logiske er selvfølgelig å begynne med episode 1. Det gjelder forøvrig ALLE serier som har en hovedhistorie over mange/alle episodene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begge sesongen er fantastiske, men tror det vil hjelpe deg å se sesong 1 først. De bygger indirekte opp på hverandre.

Alle episodene og sesongene er direkte fortsettelser, så det eneste logiske er selvfølgelig å begynne med episode 1. Det gjelder forøvrig ALLE serier som har en hovedhistorie over mange/alle episodene.

Kunne fint sett sesong 2 uten å ha sett sesong 1 først. Man går selvsagt glipp av mye, men man lærer jo karakterene å kjenne etter vært. Men det er meg, og nok om meg.

Lenke til kommentar
Kunne fint sett sesong 2 uten å ha sett sesong 1 først. Man går selvsagt glipp av mye, men man lærer jo karakterene å kjenne etter vært. Men det er meg, og nok om meg.

Ja men det ville ikke være det som ville yte serien den største rettferdigheten =)

Lenke til kommentar

Ja men det ville ikke være det som ville yte serien den største rettferdigheten =)

Enig. Og hvorfor skal man på død og liv se sesong 2 først

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Sometimes I Wonder what it would be like for everything inside me that's denied and unknown to be revealed... but I'll never know. I live my life in hiding. My survival depends on it."

Jeg tror det er dette Sesong 3 vil handle om. Vi får en mye mer dypere forståelse av hva som foregår inne i hodet til Dexter. Så alt i alt vil vi nok få en mye mer klarere forståelse av han. Tok fram akkurat den setningen der, ettersom jeg tror det er det vi vil få servert i en STOR DOSE.

Lenke til kommentar

Oki, da har jeg sett de 7 første episodene av Dexter sesong 3.. I episode 1 flytter Dexter til New York, der han starter å jobbe for FBI. De starter mer eller mindre fra scratch. Søstera følger med og begynner i NYPD. Episode 2: Doakes begynner å komme til Dexter i både drømme og han ser ham på gaten, som en hildring, før han forsvinner i mengden. Slik går det noen episoder så dukker Doakes opp i "levende" live i episode 5, der han bedøver Dexter, hiver han i bagasjerommet, og kjører til ei hytte. Der blir Dexter grisebanket, men Doakes ønsker ikke å drepe Dexter men heller skape en allianse.. Doakes sier her at han har bevisene på Dexters drap og disse vil bli gitt til politi/FBI om Doakes ikke gir livstegn..

Dermed blir Dexter Doakes hitman. De utfører drap på flere, blant annet en senator.. Så langt er jeg ca. kommet, har skrevet litt mer utfyllende i spoiler..

Selvsagt er dette bare en forsinket aprilspøk, sesong 3 er ikke laget enda, men er vel lov å lage eget plot.

(Modedit: Trodde du ødela sesong 3 for meg, helt til jeg leste litt nøye etter. Damn you. :p )

Endret av Marley
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Kjipt at det ikke kommer før 30 september da men. Håper uansett på at det blir en kickass sesong åpning som det alltid har vært.

PS. Trenger ikke å stå "Ingen Bokspoilere" i emne tittlen ettersom Sesong 2 ikke er basert på noen vesentlige deler i bøkene som er viktige. Har lest alle 3 bøkene av Dexter som har kommet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...