Gå til innhold

Dexter sesong 2 **Spoiler warning** [Ingen bokspoilere!]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper det blir en sesong til, men ikke flere. Noe som er facts er at serier som går over mer enn 2-3 sesonger utvikler seg til såper. Et godt tegn på en slik serie er når serieskaperne går tom for ideer og enten begynner dem å lage en musikal-episode(WTF?) eller en "drømme-episode", ev. en kombinasjon. Konklusjonen er ihvertfall at serien er død og jeg er borte fra den serien..

Poenget er, Dexter har nok en sesong i seg igjen, men ikke mer.. La oss leve på minnet av en god serie med 3 sesonger og for en gangs skyld en knall avslutning.. Ikke en sånn ; "vi lagde en cliffhanger fordi vi trudde serien skulle få en sesong til".. Er møkk lei akkurat dette fenomenet..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Jeg håper det blir en sesong til, men ikke flere. Noe som er facts er at serier som går over mer enn 2-3 sesonger utvikler seg til såper. Et godt tegn på en slik serie er når serieskaperne går tom for ideer og enten begynner dem å lage en musikal-episode(WTF?) eller en "drømme-episode", ev. en kombinasjon. Konklusjonen er ihvertfall at serien er død og jeg er borte fra den serien..

Poenget er, Dexter har nok en sesong i seg igjen, men ikke mer.. La oss leve på minnet av en god serie med 3 sesonger og for en gangs skyld en knall avslutning.. Ikke en sånn ; "vi lagde en cliffhanger fordi vi trudde serien skulle få en sesong til".. Er møkk lei akkurat dette fenomenet..

Nå lager ikke Dexter noen cliffhangere i sesong avslutningene sine da. Sesong 1 hadde en helt grei avslutning, mens sesong 2 av dexter hadde en helt perfekt avslutning. Mitt spørsmål blir om de har det i seg til å kunne klare å overgå sesong 2. Det skal en del til for å klare det, men ikke umulig, jeg synes at skaperne av Dexter har gjort en fantastisk jobb med denne serien, ser ingen grunn til at sesong 3 vil skuffe, men mer enn en sesong 3 så taper serien seg, det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar

Sier ikke at det er umulig å lage flere enn 2-3 sesonger, er en del gode eksempler der ute som er unntaket som bekrefter regelen, det er bare så utrolig mange serier som går i den samme fellen.. De tyner ut det lille ekstra når dem burde visst når nok var nok og fått en god og planlagt slutt..

Regner med at vi alle har begynt å se på en serie, den er blitt nærmest favoritten, men så blir den cancelled og så sitter du der med den værste cliffhangeren og ingen avslutning på serien. Noen selskaper har blitt flinkere med årene med å ta vare på "fansen" ved å lage en film/miniserie i etterkant slik at man får en verdig avslutning, men slik er det ikke alltid, og historien kan vel vise til et og annet grufullt eksempel.

Når det kommer til Dexter er jeg fornøyd med en sesong til, har likevel følelsen at ideen "Dexter" kan være død etter sesong 3, men man skal aldri si aldri..

Lenke til kommentar

uff, blir lei meg av å lese kommentarene deres. Dexter er en fantastisk bra serie. For min del kan de fortsette videre i 3-4 sesonger til. Dexter er ulik alle andre serier jeg noensinne har sett. Og slutten på sesong 2 var helt fantastisk, og gav meg virkelig troen på at manusforfatterne bak Dexter vet hva de gjør.

Lenke til kommentar

Jo, basert på bøkene, men manusforfatterne har endret på en del ting. Endringene har vært til seriens beste. Dessuten er det mye arbeid som går med til å overføre bokmanus til seriemanus, og samtidig få det til å fungere. Uttalige eksempler på serier som er bygd på bøker, men som ikke fungerer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Jo, basert på bøkene, men manusforfatterne har endret på en del ting. Endringene har vært til seriens beste. Dessuten er det mye arbeid som går med til å overføre bokmanus til seriemanus, og samtidig få det til å fungere. Uttalige eksempler på serier som er bygd på bøker, men som ikke fungerer i det hele tatt.

Mulig det finnes serier hvor det ikke funker.. men jeg føler at disse seriene ihvertfall har et bedre utgangspunkt =)

Det jeg er redd for er denne sensureringen de snakker om skal komme.. håper ikke de ødelegger den helt.

Lenke til kommentar

Sesong 1 var basert på bækene ja. Men plottet til sesong 2 skal visstnok folka ha kommet på selv. Har ikke kilde, men mener det stemmet.

Lenke til kommentar

Aha nei tror kanskje bare jeg har misforstått? Men det kan dere sikkert hjelpe meg med :p

Jeg trodde det var neste sesong som skal sensureres, men det kan se ut som om jeg var for rask i svingen og det bare er sesong 1 som skal sendes på en ny kanal og derfor sensureres og kuttes litt... :

KILDE

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Sesong 1 var basert på bækene ja. Men plottet til sesong 2 skal visstnok folka ha kommet på selv. Har ikke kilde, men mener det stemmet.

Det kan jeg bekrefte. Jeg har lest alle 3 bøkene av Dexter, og det er kun Sesong 1 som er basert på den første boka. Sesong 2 har ingenting å gjøre med bøkene, og jeg må si jeg ble imponert over hvordan de klarte å skape den sesongen ut ifra ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...