Gå til innhold

Er Q6600 64 bits? Og et par andre spørsmål

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg vil forsikre meg om det...

Skal kjøpe Q6600 og da er det Windows Vista Home Premium 64 bits man bør kjøpe i tillegg?

Den er kompatibel med det??

På forhånd takk.

- Kristian

Endret av Kristiantv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør jeg kjøpe med en CPU vifte til den? Eller holder den orginale vifta?? Har ikke tenkt til å overklokke i starten, men det kan bli aktuellt....

Har dere i så fall noen gode tips til CPU vifte.. Den må ha plass i kabinettet / Hovedkortet da..

Se oppsettet mitt her, post # 9, ikke # 1 !

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=783703&hl=

Kabinettet er et: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=120090

På forhånd takk

Kristian

Lenke til kommentar

Tja, du har en del å velge i når det kommer til gode CPU-kjølere:

- Thermalright 120 Extreme

- Noctua NH-U12F

- Scythe Infinity

- Thermaltake Big Typhoon VX

Utifra de mongfoldige testene jeg har sett med disse er alle svært gode CPU-kjølere, hvor Infinity er den billigste(?) til ~390 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg tror det ville være greit å bytte ut boxed-vifta, særlig om det kan bli aktuelt å klokke i fremtiden, da de fleste standardviftene er akkurat kraftige nok til å kjøle en uklokket CPU. Når det gjelder CPU-vifte, har jeg selv god erfaring med Zalman CNPS9700LED, og det virker som om stort sett de fleste er fornøyd med denne. Den matcher jo også kabinettet ditt, om dette er noe som er spesielt viktig for deg. Den er dog litt dyr, så du må ut med snaue 450 kroner.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Jeg tror det ville være greit å bytte ut boxed-vifta, særlig om det kan bli aktuelt å klokke i fremtiden, da de fleste standardviftene er akkurat kraftige nok til å kjøle en uklokket CPU. Når det gjelder CPU-vifte, har jeg selv god erfaring med Zalman CNPS9700LED, og det virker som om stort sett de fleste er fornøyd med denne. Den matcher jo også kabinettet ditt, om dette er noe som er spesielt viktig for deg. Den er dog litt dyr, så du må ut med snaue 450 kroner.

9113848[/snapback]

Var mest opptatt av at den skulle få plass i kabinettet, samme åssen den ser ut;)

Er litt bekymret for vekta på den da... over 700 gram er mye, når jeg skal frakte den, med tanke på skade på hovedkortet...

Og passer vifta på hovedkortet? Ganske massive kjølere på den....

Skal ha dette hovedkortet: (Feil på oppsettet i forrige link)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334979&view=detailed

Lenke til kommentar

Argh, mange rare svar angående 64-bit. Altså, å kjøre 64-bit gir ingen spesielle fordeler, verken ytelsesmessig eller funksjonsmessig. Eneste unntaket er hvis du skal ha 4GB RAM eller mer. Vista har driverproblemer nok som det er, og jeg kan love deg at det ikke er bedre om du går for 64-bit fremfor 32-bit. Det kommer jo selvsagt an på hva slags maskinvare vi prater om, men når du ikke taper noe på å kjøre 32-bit-varianten er det like greit å gå for den for mest kompatibilitet.

Lenke til kommentar
De fleste (alle?) high-end CPU-kjølere er såpass tunge. Det vil derfor være greit å kjøpe en kjøler som kan taes vekk uten å måtte ut med hovedkortet.

9114165[/snapback]

Har du noen tips?

:)

9114231[/snapback]

Scythe Infinity skal i alle fall være mulig å ta av uten å fjerne hovedkortet.

Er ikke sikker på om Thermalright 120 Extreme og Noctua NH-U12F kan taes av uten å fjerne hovedkortet, men dette er i alle fall knallkjølere begge to.

Lenke til kommentar
Argh, mange rare svar angående 64-bit. Altså, å kjøre 64-bit gir ingen spesielle fordeler, verken ytelsesmessig eller funksjonsmessig. Eneste unntaket er hvis du skal ha 4GB RAM eller mer. Vista har driverproblemer nok som det er, og jeg kan love deg at det ikke er bedre om du går for 64-bit fremfor 32-bit. Det kommer jo selvsagt an på hva slags maskinvare vi prater om, men når du ikke taper noe på å kjøre 32-bit-varianten er det like greit å gå for den for mest kompatibilitet.

9114359[/snapback]

Akkurat dette kan jo bli meget aktuelt når vedkommende skal oppgradere systemet sitt om kanskje et halvt år/år, så om han enten skal ha 4gb med en gang eller skal oppgradere til det snart kan det vel være greit med 64bit versjonen.

Men som du sier så er det litt drivertull med 64-biten, men dette bør de vel klare å fikse utover høsten?

Lenke til kommentar

9114359[/snapback]

Akkurat dette kan jo bli meget aktuelt når vedkommende skal oppgradere systemet sitt om kanskje et halvt år/år, så om han enten skal ha 4gb med en gang eller skal oppgradere til det snart kan det vel være greit med 64bit versjonen.

Men som du sier så er det litt drivertull med 64-biten, men dette bør de vel klare å fikse utover høsten?

9115529[/snapback]

Helt enig med deg der:) Skal kjøpe 4*1 GB minne allerede.. Så det blir nok 64 bits:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...