Thorvald Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hei, har kjøpt litt oppgradering til madamen sin pc fra komplett. Delene er som følger: Asus M2N32 WS Pro Amd X2-6000 1 Gb kingston Pc-5300 XFX 8800GTS 320mb Enermax Liberty 500watt Fra før hadde hun : Western Digital Raptor 36Gb 2xWestern digital 200gb ide Antec P-180 2x Benq 1640 dvd-RW Problemet eg fikk var at når eg går inn i bios og velger "save and exit" så skruer maskinen seg av. Samme når eg starter opp i windows og velger restart. Ingen blåskjerm eller noe. Dette skjer også i bios uten at noen hardisker eller cd-rom`er tilkoblet. Prøvd med og oppdatere bios, Lagt inn nyeste version. Har prøvd min PSU, Enermax Liberty 620watt. Eneste som står igjen er ATX 8 pins kontakten som har ett deksel på 4 av pinnene. Bør eg ta av det og kjøre 8 pins ATX-12volt? Var ikke så lett og ta av, prøvde litt med fingrene. Noen som har noen tips da hun hadde gledet seg til en Søndag med det nye spillet henes. Overlord... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Ja,du skal bruke 8 pin på atx så lenge du har psu med tilsvarende. Har hun en rambrikke eller 2x512mb? Hvis en brikke,hvilken slot står den i? Har hun satt spenninga på minnet og timings manuelt til riktig verdier i bios? Endret 23. juli 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå