Gå til innhold

Panasonic Lumix DMC-LX2: Defekt

Anbefalte innlegg

Har et Lumix LX2-kamera som nå kun tar svarte bilder. Uansett innstillingsvalg blir bildene svarte og det kommer heller ikke fram noe bilde på LCD-skjermen. Noen ganger ser jeg litt bildestøy på disse svarte bildene. Alt annet ser ut til å fungere.

Den siste aktiviteten før problemet oppstod: Koblet kameraet til min MacBook PC og importerte bildene til iPhoto-programmet. Dette fungerte helt fint, og apparatet ble frakoblet på reglementert vis. Neste gang jeg skulle ta bilder—to til tre dager senere—fungerte kameraet som nevnt over. Det hadde vært urørt i mellomtiden.

Har gått gjennom manualen til kameraet og besøkt nettsiden til Panasonic for å finne ut om det er noe jeg kan løse selv. Fant ingen hjelp der. Så spør jeg dere, ærede forsamling: Er det noe jeg kan forsøke selv, før jeg sender kameraet til reparasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som sensoren fysisk kan ha forflyttet seg litt, slik at den ikke får lys fra objektivet. Baserer dette på at du kunne se noe bildestøy. Hadde sensoren vært helt ødelagt, ville man nok heller ikke fått noe bildestøy.

Dette må nok leveres til reparasjon uansett er jeg redd. Det er ingen innstilling på kameraet som medfører helt svarte bilder, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Takk for svaret! :)

Hadde en liten mistanke om at det måtte være noe i denne duren, selv om kameraet ikke har vært utsatt for ytre belastninger som det ikke er konstruert for.

Òg nå som sommerferien akkurat har startet …

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...