Gå til innhold

Første Lair (PS3) Anmeldelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor dømme et spill etter anmeldelsen , hvor mange andmeldere holder seg objektive? det er spørsmålet, er nesten som fotball kommentatoret, har valgt side allerede før kampen starter.. se trailers , les info og eventuelt spill en demo:) that easy=)

Lenke til kommentar
hvorfor dømme et spill etter anmeldelsen , hvor mange andmeldere holder seg objektive?

9171091[/snapback]

 

Ingen. Det er ikke en spillanmelders jobb å være objektiv, jobben hans er å fortelle deg hvorfor spiller er morsomt/kjedelig å spille.

 

Når det gjelder Play Magazine er det vel for lengst opplest og vedtatt at singleformat-blader har utspilt sin rolle, og har som funksjon å gi høye karakterer til alt som kommer for at du som formateier skal føle at du har gjort en bra investering i konsollen du har valgt.

Lenke til kommentar

Hmm? det her var rart. I et inervju her med presidenten i Factor 5, blir det sagt i slutten av intervjuet at Lair skal ha støtte for både sixaxis kontroll og den vanelige tradisjonelle styringen :S

 

Utdrag fra intrvjuet " We have the SIXAXIS experience in the for the gestures, but we are also supporting the traditional controll scheme"

 

http://media.video.ign.com/ev/av.html?dlUR...bject_ID=761161

Endret av SpyHunterX
Lenke til kommentar

Litt skuffende å høre, men jeg har vel lært at man ikke kna stole på anmeldrene. Jeg synes det ser erke kult ut, og har forhandsbestilt det. Elsker bruken av SixAxis, bruker det mye i både Motorstorm, Super Rub A Dub og Flow... Gleder meg til å ha et spill hvor du virkelig bruker sixaxis for det det er verdt.

Eneste jeg er usikker på er hvordan jeg kommer til å like drage verdenen.... Synes det er et sted som er litt oppbrukt, men regner med det ordner seg med et helt nytt konsept ;)

Lenke til kommentar
Gamerankings har ikke tatt med gamepro eller EGM's anmeldelser med i regnesykke sitt for Lair, så nå stoler jeg enda mindre på de sidene enn det jeg gjorde før.

 

Selvom om jeg egentlig aldri hadde hørt om dem i utgangspunkte :whistle:

 

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/929230.asp?q=lair

9171760[/snapback]

Jeg har ikke så store tvil på EGM's egenskaper til å anmelde spill, så at gamerankings velger å ikke avsløre karakteren EGM har gitt spillet sier ikke meg så mye. Det blir ihvertfall et mer blandet bilde av hvordan spillet er når det er 3 stykker som anmelder det samme spillet, og alle ligger noe lunde i samme sjiktet.

Lenke til kommentar

Satt og leste kommentarene på linken over, og hvordan klarer folk å tolke det som trygling? Er det bare meg som ikke klarer å se det?

 

Djiz.

 

Ellers så er jeg mer eller mindre spent. Review'n sier jo at det ganske nøyaktig, men at det har sin læringskurve, og jeg hadde da jaggu ikke forventa noe annet heller. Om de kunne PRØVE å utdype hva som feiler for de, så hadde det hjulpet enormt på å forstå karaktersettingen.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Ikke alle review er like bra.. :-/

 

 

Kom over disse også. :)

 

EGM ---5.5 (6 ,5.5 ,5.0)

GAMEZONE --9.0

EDGE ---9.0 (LEAKED . the papaerback magazine would be out in a few days)

GAMEPRO --7.5 (praised everything except the controls)

 

Ser ut til at kontrollene kan ødelegge spillet for mange.

Lenke til kommentar
Fra hva jeg har lest så langt, er det eneste jeg har konkludert med til nå er at jeg nesten må prøve spillet selv.  Tydelig at den uvanlige måten å styre på er en veldig personlig smakssak.

9182295[/snapback]

 

Tja, å ete soldater med dragen er også en personlig smaksak, kyllingsmak gjerne.

Forøvrig er vell alle spill en personlig smaksak.. Untatt på XBox, der spillerene er i ett slags hive-mind som går fra spill til spill.. hehe, bare tuller. :)

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at EGM skrev sin review ut fra en gammel build.

 

IGN skriver derimot i en preview av en nesten ferdig build følgende:

 

As we've reported previously, the SIXAXIS copes easily with dogfights in open areas, but negotiating the confined chasms without being spotted is a much tougher test of the controller's precision. Thankfully it feels responsive without being twitchy and with a little practice - we're talking less than a few minutes - gliding past the spotlights becomes second nature.

 

Like the power generator attack in the night mission, it's a neat application of the SIXAXIS controls and adds a visceral edge to the gameplay, plus it helps to bring the players closer to the action. Indeed, Sony is so adamant that Lair is an "advert" for the SIXAXIS controller - the words of SCEE producer Dan Maher - that there's no option to fly the dragon using the analogue sticks. "We've done a lot of focus testing to get the SIXAXIS controls just right", explains Maher. "Initially we were aiming to perfect one type of controls, but quickly realised people play in different ways and therefore introduced sliding sensitivity." As a result, Lair is surprisingly easy to pick up and play, and piloting your dragon in the heat of a battle - with swarms of enemies bombarding you from every angle - becomes simple with practice. They're responsive too, and moves such as the quick 180-degree turn, executed by jolting the pad up, means that dogfighting soon becomes second nature.

 

Det største ankepunktet til EGM var vel nettopp at SIXAXIS var nærmest forferdelig å styre med.

 

Jeg velger å ta alle anmeldelsene til nå med en stor klype salt. En review fra en ferdig build av Gamer.no, IGN eller Gamespot kan ikke komme fort nok. :)

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

I siste EGM podcasten slaktet dem forøvrig Darkness, der også var kontrollen ett ankepunkt, dem diskuterte hvor ubrukelige minionene i Darkness var, og hvor irriterende det var at dem alltid løp feil retning, og at dem ble stående å skyte i veggen og lignende, i en ca. en halv time..

Den eneste minionen som var brukende ifølge de tre som diskuterte var berserkeren.. :-/

Lightkilleren hadde aldri ødelagt ett eneste lys for dem.

 

Selv synes jeg minionene i Darkness var helt OK, og hadde ikke noe problemer med at de gikk i feil retning og lignende, spessielt ikke etter at jeg fant ut at man kunne styre hvor minionene skulle gå med å trykke på firkant-tasten.. :-)

Lightkilleren, ble snart min favoritt.

 

Så angående styringen, så kan det godt være at dem ikke har lest manualen på hvordan man skal styre, slik som dem tydligvis ikke hadde gjort med the Darkness-spillet. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...