Gå til innhold

hva med å fjerne postcount?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er heller for det som har vert nevnt tidligere med flere navn, kanskje mest referert til som en "wordcount". Det vil si antall skrevne ord istedenfor antall skrevne poster. Dog ville jeg likt å sett denne og flere andre nevnte funksjoner integrert i brukernes profil, gjerne i tilleg til dagens system med postcount. Men dette kommer ikke til å bli endret, da det har blitt diskutert til øde ved flere annledninger tidligere uten resultat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Er positiv til postcount jeg. Man har oversikt over hvem som har liten/middels/lang fartstid på forumet. og hvem som er mest dedikert.

man har også oversikt over din egen profil, da du kan se hvor du er mest aktiv etc. og det er litt moro også å se hvor mange poster du har på forumet og gjennomsnittet per dag.

 

Dette forslaget kommer fra en med svært få poster så at du bryr deg om det virker klart :)

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Er positiv til postcount jeg. Man har oversikt over hvem som har liten/middels/lang fartstid på forumet. og hvem som er mest dedikert.

man har også oversikt over din egen profil, da du kan se hvor du er mest aktiv etc. og det er litt moro også å se hvor mange poster du har på forumet og gjennomsnittet per dag.

 

Dette forslaget kommer fra en med svært få poster så at du bryr deg om det virker klart :)

9117642[/snapback]

 

Jeg er forsåvidt enig, men fartstid på forumet betyr ikke at du er en tech freak for det om. Ei heller at du har "vært med i gamet" lenge, relativt.

 

Jeg synes post teller fungerer greit men når jeg ser noen nye for meg så tar jeg de ord som posteren kommer med i betraktning i forhold til hvorvidt jeg tar det med ei mugge med salt eller en teskje. Få passerer forbi teskjen.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Jeg er 100% for postcount selv. Sannsynligvis fordi jeg er en statistikkhore av en annen dimensjon. Det at det bidrar til noe som helst er jeg skeptisk til, men det er morsomt å vite hvor mange poster man faktisk har knotet seg gjennom etter et par år. Verken et overblikk over ord eller antall poster tror jeg har veldig mye godt for seg. Hvis en bruker skriver en utrolig bra post på ett tidspunkt er det ikke en garanti for at de øvrige postene til brukeren er bra. På samme måte er et større antall ord en garanti for kvalitet. Jeg vet av flere brukere som skriver lange poster uten å få frem et kvekk.

 

Om noe, har nok et karmasystem mer for seg. Selvfølgelig kan det utnyttes, men så lenge man har et realistisk syn på det gir det i hvert fall en helt ok pekepinn på hvordan brukeren bidrar.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett en funksjon som viser hvor mange ord en bruker har i gjennomsnitt per innlegg. Denne funksjonen burde slett ikke være vanskelig å kode og integrere i forumet. Statestikken ville sett veldig anderledes ut da tror jeg. Mange ord per innlegg tyder jo som regel på at innleggene er seriøse. Så den med flest ord per innlegg vil altså være en av de mer seriøse brukerne på forumet. Selvsagt er det ingen ren sammenheng her, men dere tar poenget.

 

Om en slik funksjon hadde kommet, hadde jeg tatt den imot med åpne og hengivne armer. Jeg har foreslått en slik funksjon internt før, men ideen ble raskt lagt på gulvet. Men jeg er fortsatt overbevist om at en slik funksjon ville vært både artig og bedre enn post-count. ;)

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne sett en funksjon som viser hvor mange ord en bruker har i gjennomsnitt per innlegg. Denne funksjonen burde slett ikke være vanskelig å kode og integrere i forumet. Statestikken ville sett veldig anderledes ut da tror jeg. Mange ord per innlegg tyder jo som regel på at innleggene er seriøse. Så den med flest ord per innlegg vil altså være en av de mer seriøse brukerne på forumet. Selvsagt er det ingen ren sammenheng her, men dere tar poenget.

 

Om en slik funksjon hadde kommet, hadde jeg tatt den imot med åpne og hengivne armer. Jeg har foreslått en slik funksjon internt før, men ideen ble raskt lagt på gulvet. Men jeg er fortsatt overbevist om at en slik funksjon ville vært både artig og bedre enn post-count. ;)

9133647[/snapback]

 

En veldig god ide!

(Dette innlegget ville ikke slå så bra ut for min del :p)

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne sett en funksjon som viser hvor mange ord en bruker har i gjennomsnitt per innlegg. Denne funksjonen burde slett ikke være vanskelig å kode og integrere i forumet. Statestikken ville sett veldig anderledes ut da tror jeg. Mange ord per innlegg tyder jo som regel på at innleggene er seriøse. Så den med flest ord per innlegg vil altså være en av de mer seriøse brukerne på forumet. Selvsagt er det ingen ren sammenheng her, men dere tar poenget.

 

Om en slik funksjon hadde kommet, hadde jeg tatt den imot med åpne og hengivne armer. Jeg har foreslått en slik funksjon internt før, men ideen ble raskt lagt på gulvet. Men jeg er fortsatt overbevist om at en slik funksjon ville vært både artig og bedre enn post-count. ;)

9133647[/snapback]

 

I utgangspunktet en god ide, men den vil åpne for endel "feilkilder":

  • ved quoting av store innlegg får man "creds" for noe man ikke har skrevet. (slik som jeg nå ville fått det du skrev tilkjent meg)
  • Ved bruk av mange lenker og annen kodetekst får man ekstra registrert.
  • Copy+paste av en hel artikkel, vips så har man en haug med ord registrert på seg selv.

Ellers kan det nevnes at postcount ikke vil bli fjernet. Det er ingenting som tilsier at dette er noe som bør løftes opp på forumstyrenivå siden det rett og slett ikke virker som det er et sterkt ønske om å fjerne funksjonen, hverken fra brukere, moderatorer eller administratorer.

 

Men ikke la det hindre brukere fra å diskutere saken. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...