Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hei Jeg har prøvd å installere Windows XP på en litt eldre harddisk. Det begynte bra, menyene fra cd kom opp men så stoppet det når den ikke fant harddisken. Så merket jeg at jeg hadde glemt å sette inn strømkontakten til HD så jeg prøvde igjen like etter. Men nå kommer det bare "hit a key for reboot" hele tiden!! HD er Seagate 20 GB. Er HD kaputt? Takk! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Sa du satte i stromkabelen i HDen mens maskinen gikk? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 du bør ha cd som føste boot når du skal instalere OS. (dette gjøres i bios) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) nå ble det orden på sakene ja. Men jeg kan ikke se min D: disk, er det fordi det ikke er SP2? Jeg kan vel ikke bruke SP2 engelsk på Norsk Windows XP Pro? Endret 21. juli 2007 av Slettet-0ncAanc1 Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Nei, IKKE bruk engelsk SP2 på Norsk XP (eller motsatt). Dersom D: disken din er større enn 137GB, vil du kanskje ikke se den før du får inn SP2. Kan du se den i "Diskbehandler' ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Kan du se den i "Diskbehandler' ? 9115245[/snapback] ja der er den, men den hadde ikke noe bokstav. D: var for brenner. Kan jeg laste ned SP2 norsk i en fil? Evt. hvor? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 HER kan du laste ned "nettverls" utgaven av SP 2 på norsk. Dvs. en komplett fil du kan brenne på CD og installere "på alle maskinene i nettverket ditt". Etter at du har lastet ned og innstallert den (og rebootet), går du inn på "Diskbehandler" hvor du kan gi CD-ROM en ny bokstav, f.eks X: dersom du vil tilordne D: til harddisk 2. Er denne disken satt opp som "dynamisk" må du velge å importere den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 takker så mye hva betyr "satt opp dynamisk"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå