fredde Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Slo på pc`en etter å ha satt inn 2 stk. vifter. Skrudde på strøm og pc`en virket i akkurat ett hundredel. Aiii aiii aiii... Åpnet å så at under montering så hadde jeg dratt ut en annen viftekabel som nå lå pent inntil cpu vifta/kjøleren (så den har fått sine 12 V og kortsluttet). Det var jo en utrolig trist start på helgen men så er spørsmålet. HVA HAR GÅTT TIL HEL.... ? Noen som har opplevd noe liknende ? Har jeg så flaks at det kun er strømforsyningen ? Er evig takknemlig for noen kommentarer... Hilsen "one sorry ass" Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Vel, er bare finne fram måleutstyr og se om det er strøm i vifta eller ikke... Lenke til kommentar
fredde Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Ikke dumt tips. Men selv om den er gåen så kan er vel ikke det noen garanti for at jeg ikke har ødelagt noe annet ? eller tåler de fleste komponenter en støyt ? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Ok, da fikk vi konstatert det. Altså ingen strøm til vifta. Strømforsyning er altså det første jeg må kjøpe. uff dette er jeg redd kan bli dyrt etterhvert...at man aldri kan lære å sjekke over kabler før man skrur på tenningen Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Sitat fra en eller annen dude: "Man lærer så lenge man lever" Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 `` I feel sorry for you dude `` Uansett er du en erfaring rikere!! Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 En erfaring rikere og noen hundrelapper fattigere Lenke til kommentar
salomo Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Ok, da fikk vi konstatert det. Altså ingen strøm til vifta. Strømforsyning er altså det første jeg må kjøpe. uff dette er jeg redd kan bli dyrt etterhvert...at man aldri kan lære å sjekke over kabler før man skrur på tenningen Er du sikker på at strømforsyningen er gåen, har du skjekket sikringen :-? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 ja jeg har sjekket sikringen. Den er like hel og loddet fast i selve printkortet. Noen som tror noe mer er gåent ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 ja jeg har sjekket sikringen. Den er like hel og loddet fast i selve printkortet. Noen som tror noe mer er gåent ? Ja det kan faktisk være alt som er reist til di evige jaktmarker? Eneste som eg kan si er å prøve deg frem metoden. Har du noen kammerater som du kan prøve pc komponetene i deres pc f.eks. Det som eg tror kan ha tatt kvelden er cpu, ram og hovedkortet. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 så pessimistisk du var da, uhuuuuuuuuuu Er på vei for å kjøpe ny strømforsyning nå. Kommer tilbake med en oppdatering :-? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Puuhhhuuuuuuu, satte i ny strømforsyning og den boota som normalt.....do I feel like a lucky bastard ? Yepp, helga er redda... Lenke til kommentar
dORff Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Bra det :wink: Kunne blitt dyrt Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 hehe dagen er ikke den samme uten pc Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Puuhhhuuuuuuu, satte i ny strømforsyning og den boota som normalt.....do I feel like a lucky bastard ? Yepp, helga er redda... Håper du lærte noe nå :wink: Det er noe eg kontrollerer mangen ganger om alt som kan kortslutte komponentene er fjernet. Alle ledningene har eg brukt strips på, og vekk fra alle viftene så de ikke fjerner isolasjonen på ledningene. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Bra det gikk så pass bra til slutt... Jeg gjorde noe av det samme jeg, to uker etter jeg fikk min nye pc. Skulle koble ifra cdrommen mens maskinen gikk, og da sa det pang! jeg trudde hele dritten hadde gått, men så prøvde jeg en annen strømfirsyning og da gikk det. Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Er vel ikke helt smart og koble fra cd-rommen mens masikna går dah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå