Gå til innhold

Shit, pc`en min er død uhuuuu!!!

fredde

Anbefalte innlegg

Slo på pc`en etter å ha satt inn 2 stk. vifter. Skrudde på strøm og pc`en virket i akkurat ett hundredel. Aiii aiii aiii... :( Åpnet å så at under montering så hadde jeg dratt ut en annen viftekabel som nå lå pent inntil cpu vifta/kjøleren (så den har fått sine 12 V og kortsluttet). Det var jo en utrolig trist start på helgen men så er spørsmålet.

HVA HAR GÅTT TIL HEL.... ? Noen som har opplevd noe liknende ? Har jeg så flaks at det kun er strømforsyningen ? Er evig takknemlig for noen kommentarer...

Hilsen "one sorry ass" :(:(:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da fikk vi konstatert det. Altså ingen strøm til vifta. Strømforsyning er altså det første jeg må kjøpe. uff dette er jeg redd kan bli dyrt etterhvert...at man aldri kan lære å sjekke over kabler før man skrur på tenningen :evil::evil:

Lenke til kommentar
Ok, da fikk vi konstatert det. Altså ingen strøm til vifta. Strømforsyning er altså det første jeg må kjøpe. uff dette er jeg redd kan bli dyrt etterhvert...at man aldri kan lære å sjekke over kabler før man skrur på tenningen :evil::evil:

Er du sikker på at strømforsyningen er gåen, har du skjekket sikringen :-?

Lenke til kommentar
ja jeg har sjekket sikringen. Den er like hel og loddet fast i selve printkortet.

Noen som tror noe mer er gåent ?

Ja det kan faktisk være alt som er reist til di evige jaktmarker? Eneste som eg kan si er å prøve deg frem metoden. Har du noen kammerater som du kan prøve pc komponetene i deres pc f.eks. Det som eg tror kan ha tatt kvelden er cpu, ram og hovedkortet.

Lenke til kommentar
Puuhhhuuuuuuu, satte i ny strømforsyning og den boota som normalt.....do I feel like a lucky bastard ? Yepp, helga er redda...

Håper du lærte noe nå :wink: Det er noe eg kontrollerer mangen ganger om alt som kan kortslutte komponentene er fjernet. Alle ledningene har eg brukt strips på, og vekk fra alle viftene så de ikke fjerner isolasjonen på ledningene.

Lenke til kommentar

Bra det gikk så pass bra til slutt...

Jeg gjorde noe av det samme jeg, to uker etter jeg fikk min nye pc. Skulle koble ifra cdrommen mens maskinen gikk, og da sa det pang!

jeg trudde hele dritten hadde gått, men så prøvde jeg en annen strømfirsyning og da gikk det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...