Gå til innhold

Frikort,skatte av alt hvis over 40000?

theck1

Anbefalte innlegg

Det lønner seg å enten tjene under frigrensen, eller skaffe seg skattekort fra første krone.

9131312[/snapback]

Du får vel igjen alt neste år uansett? Jeg betaler 20% og har skattekort fra første krone. Kan det tenkes at jeg kommer dårligere ut ved å tjene 43 000 enn 40 000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får vel igjen alt neste år uansett? Jeg betaler 20% og har skattekort fra første krone. Kan det tenkes at jeg kommer dårligere ut ved å tjene 43 000 enn 40 000?

Du får ikke igjen alt hvis du tjener over 40 000, men det vil aldri være slik at du sitter igjen med mer penger hvis du tjener mindre.

Lenke til kommentar

Du får ikke igjen alt hvis du tjener over 40 000, men det vil aldri være slik at du sitter igjen med mer penger hvis du tjener mindre.

9131508[/snapback]

OK, da er det noen som har lurt meg.

Lenke til kommentar
OK, da er det noen som har lurt meg.

9138178[/snapback]

Det var faktisk slik før de gikk inn med en 25%-sats for trygdeavgift på beløpet som overstiger frikortgrensen. Hvis man tjente over frikortgrensen, måtte man uansett betale 7,8% trygdeavgift av hele inntekten.

Nå er det 25% sats på trygdeavgift for inntekt som overstiger frikortgrensen, inntil man når den inntekten hvor man har betalt inn tilsvarende 7,8% av hele inntekten.

marginalskatt.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...