Haglo Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg vet dette er utrolig dumt, men meg og en kompis, faktisk flere kompiser diskuterer dette med vibrasjoner. Og hva i det hele tatt en vibrasjon er. Den ene mener at vibrasjoner er en bevegelse gjort gjentatte ganger fort nok, mens en annen synes bare det å vibrere på fingeren kan kalles en vibrasjon. Vi brukte "Dildo" og "girspak" som ekspempel. Kompisen min sa at en vibrasjon er en bevegelse som bli gjort gjentatte ganger hele tiden, og det må gå fort nok. Samme er det med en girspak. Beveger dildoen og girspaken i samme "bevegelse" hele tiden? Jeg mener ikke det. Det er vibrasjoner i vannet, og vannet vibrerer ikke på den måten at det rister. Men at det er store, lange bevegelser som strømmer i vannet. Så, noen som kan forklare meg hva dette med vibrasjon virkelig er? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hør på den andre kameraten din du Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Vibrasjon er resultatet av overføring av en form for energi til et annet. Sir Isaac Newtons tredje fysikklov: Every Action has an Equal and Opposite Reaction Endret 20. juli 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Bare fordi du mener du noe annet Balli? Haha. Vi må få en slutt på dette Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Vibrasjon er resultatet av overføring av en form for energi til et annet. Sir Isaac Newtons tredje fysikklov: Every Action has an Equal and Opposite Reaction 9111903[/snapback] d.v.s at vis man beveger hånden sin fram og tilbake er dette kun en bevegelse, vis jeg forsto deg riktig? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) En vibrasjon er en gjentatt bevegelse rundt et likevektspunkt. Å bevege fingeren eller en girspak er derfor ikke en vibrasjon fordi bevegelse ikke skjer rundt et likevektspunkt. Eksempler på vibrasjon er en gitarstreng som gir lyd fra seg, gitarstrengen vibrerer. Også høyttalermembraner vibrerer. Selve lyden er en følge av vibrasjonen, men når denne lyden treffer trommehinnen i en tilhørers øre oppstår det en vibrasjon igjen. Et annet eksempel er en huske, altså en fritt opphengt pendel. Det går langsommere, men det er likefullt en vibrasjon fordi bevegelsene skjer rundt et likevektspunkt. Les mer om dette på http://en.wikipedia.org/wiki/Vibration Endret 21. juli 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 En vibrasjon er en gjentatt bevegelse rundt et likevektspunkt. Å bevege fingeren eller en girspak er derfor ikke en vibrasjon fordi bevegelse ikke skjer rundt et likevektspunkt. Eksempler på vibrasjon er en gitarstreng som gir lyd fra seg, gitarstrengen vibrerer. Også høyttalermembraner vibrerer. Selve lyden er en følge av vibrasjonen, men når denne lyden treffer trommehinnen i en tilhørers øre oppstår det en vibrasjon igjen. Et annet eksempel er en huske, altså en fritt opphengt pendel. Det går langsommere, men det er likefullt en vibrasjon fordi bevegelsene skjer rundt et likevektspunkt. Les mer om dette på http://en.wikipedia.org/wiki/Vibration 9112870[/snapback] var det jeg mente, EID haglo. og det med girspaken, altså. setter du bilen i Fri, så vibrerer girspaken. uten at du rører den. og det skjer jo rundt et likevektspunkt? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jepp, og i en del (spesielt eldre) biler vibrerer faktisk girspaken selv når den står i gir. Faktisk kan girboksen ta skade hvis man prøver å holde girspaken i ro. En kjørestilling med en hånd på rattet og den andre på girspaken er kan derfor være direkte ødeleggende i biler der det er normalt at girspaken vibrerer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 En vibrasjon er en gjentatt bevegelse rundt et likevektspunkt. Å bevege fingeren eller en girspak er derfor ikke en vibrasjon fordi bevegelse ikke skjer rundt et likevektspunkt. Eksempler på vibrasjon er en gitarstreng som gir lyd fra seg, gitarstrengen vibrerer. Også høyttalermembraner vibrerer. Selve lyden er en følge av vibrasjonen, men når denne lyden treffer trommehinnen i en tilhørers øre oppstår det en vibrasjon igjen. Et annet eksempel er en huske, altså en fritt opphengt pendel. Det går langsommere, men det er likefullt en vibrasjon fordi bevegelsene skjer rundt et likevektspunkt. Les mer om dette på http://en.wikipedia.org/wiki/Vibration 9112870[/snapback] Presis og fin definisjon. Slutter meg til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå