Matsemann Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg har ikke vært mye borti C#, men brukt Java en del til webprogrammering. Det *trenger* ikke bli bedre strukturert, så lenge man er flink i Python/PHP til å holde ting ordentlig. Fordelen med Java er at det tvinger frem en form for organisering. Men å begynne med PHP på web er så lett som å dobbeltklikke på en installasjonsfil og legge php-filer i riktig mappe. Java er mer trøblete å få en server opp og kjøre, og en del "boilerplate" før en er i gang. Nesten alt man lærer i Hardware.no sin PHP-guide kan direkte overføres til Java, Python, C# osv. med litt endring i syntax. Så å begynne der som noen annen plass for å lære det grunnleggende synes jeg er helt ok. Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Selvsagt kan man fint få det strukturert med PHP, men som du sier, Java tvinger deg til en form for organisering, og det største problemet med PHP applikasjoner der ute, er nettopp at de er ustrukturerte. Men for all del, nå kjenner jeg minimalt til Python, så det er godt mulig det er et bedre valg. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hvorfor? Nå har eg prøvd mykje forskjellig dei siste åra. Flask er det soleklare beste rammeverket å starte å lære seg noko med. Det er superenkelt, veldig godt dokumentert og ikkje minst konsistent! Ein lettvekter som det er lett å forstå seg på. Og Python er eit av dei aller enklaste spåka å lære seg. Min favoritt nummer to som er Grails er litt meir for dei som har programmert i lengre tid. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Nå har eg prøvd mykje forskjellig dei siste åra. Flask er det soleklare beste rammeverket å starte å lære seg noko med. Det er superenkelt, veldig godt dokumentert og ikkje minst konsistent! Ein lettvekter som det er lett å forstå seg på. Og Python er eit av dei aller enklaste spåka å lære seg. Min favoritt nummer to som er Grails er litt meir for dei som har programmert i lengre tid. Det så jo ganske kult ut. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Det så jo ganske kult ut. Må si me enig der. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Lagde en blogg i Python og Flask som tar filer jeg har på GitHub og viser dem på bloggen. Alt blir dynamisk generert av templates og dicts Filene kan inneholde Markdown og viser korrekt på nettisa :3 https://github.com/Foxboron/FoxBlog Mye dårlig kode der og har tenkt å skrive om alt i en liten stund (global vars var ment som en kjapp fiks...endte ikke slik....) Endret 23. januar 2013 av JuletreDuden Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg holder på med å bytte ut noen Factory klasser som ikke er så veldig vennlige for tiden med abstract factory pattern, hvor abstract factory er en singleton som kan erstattes for eventuelle unit-tester. Derimot er jeg ikke sikker på om dette egentlig er en veldig elegant løsning. Noen som har noen sterke meninger eller erfaringer for eller imot abstract factory? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hvis du har en abstract factory som instansieres i to forskjellige factoryklasser, en for test og en for produksjon, vil da testen ha noe nytte? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Ja, om den skal lage et mock-objekt for å teste andre ting, for eksempel. Endret 28. januar 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Hvis du har en abstract factory som instansieres i to forskjellige factoryklasser, en for test og en for produksjon, vil da testen ha noe nytte? Hvis testene tester factory klassen så har det selvsagt ingen nytte, men for noe annet enn integrasjonstester er det ikke noe særlig at Factory klassen returnerer noe annet enn mock-objekter. Per nå så funker det rett og slett vet at det settes inn tulledata i databasen som returneres av factoryklassen. Dette fører til en massiv latency i testene samtidig som at det skal mindre til for at tester feilaktig blir røde. Dermed er det interessant å kunne returnere rene mock objekter i en unit-test. Derimot er jeg delvis mot istedet å erstatte slike ting i selve klassen man tester, men det fører til en del forvirring for andre som skal forstå koden i ettertid, samt at det blir et litt stort overhead kodemessig. Dessuten er 99.9% av koden allerede rettet mot Factory klasser som rett og slett bare er samling med static metoder som ikke kan mockes. edit: det er ikke jeg som skrev factoryklassene eller unittestene, men er en del av legacykode som skal oppdateres. Endret 28. januar 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Er det tilleggskode eller refactoring du skal gjøre? Eller begge deler kanskje? edit: Jeg er enig at unit tester som får tung latency pga. den må via en database er ugunstig. Men er det mulig å mocke databasen istedet? Endret 28. januar 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Er det tilleggskode eller refactoring du skal gjøre? Eller begge deler kanskje? I utgangspunktet refactoring. Jeg er bare interessert i om folk har noen sterke motforestillinger mot abstract factory. Det var nemlig en av utviklerne som stitle seg skeptisk til factories genenerelt, men jeg ser ikke egentlig helt problemet med det. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Factories er gjerne nødvendig, er det ikke, om man skal kunne verifisere input til constructors? Merker personlig at tersekelen er ganske høy for å introdusere de, men de er ikke helt urimelige. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 I utgangspunktet refactoring. Jeg er bare interessert i om folk har noen sterke motforestillinger mot abstract factory. Det var nemlig en av utviklerne som stitle seg skeptisk til factories genenerelt, men jeg ser ikke egentlig helt problemet med det. Har ingen motforestillinger mot factories i utgangspunktet; mange steder de er nyttige. Og ønsker du å mocke vi en alternativ factory, så må du gå veien via en abstract klasse; eller muligens via et interface. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 I utgangspunktet refactoring. Jeg er bare interessert i om folk har noen sterke motforestillinger mot abstract factory. Det var nemlig en av utviklerne som stitle seg skeptisk til factories genenerelt, men jeg ser ikke egentlig helt problemet med det. Om du har VS2012 Ultimate kan det jo være verdt å ta en titt på Fakes, og muligens bruke en Shim for static-metoden(e) i factoryen? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Foreløpig sitter vi på Visual Stidio 2010 og bruker Moq. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Get with the times, VS2010 er jo like gammelt som å bruke en iphone 3gs Lenke til kommentar
weebl Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hvordan IDE evt redigeringsverktøy foretrekker dere her inne som jobber/leker dere med C og/eller C++? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 En magnetisk nål og en stødig hånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå