Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, prepares statements er en relativt grunnleggende prinsipp mtp sikkerhet :)

Ville heller sett på http://www.phpeveryday.com/articles/PDO-Introduction-PHP-Data-Object-P545.html

Har ikke vært noe borti CURL nei..

Dog, så skal jeg lage et REST API i PHP applikasjonen med Zend framework 1, slik at jeg kan kommunisere med android klienten jeg skal skrive på bacheloroppgaven neste semester, antakelig slik at den returnerer JSON, men XML fungerer vel også fint. Jeg har skrevet RESTfulle sider i J2EE tidligere, så lurer litt på, er det stor forskjell på fremgangsmåten her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dog, så skal jeg lage et REST API i PHP applikasjonen med Zend framework 1, slik at jeg kan kommunisere med android klienten jeg skal skrive på bacheloroppgaven neste semester, antakelig slik at den returnerer JSON, men XML fungerer vel også fint.

Det er noen år siden jeg leste denne Pro PHP XML and Web Services Jeg kalte den selv "PHP XML" "biblen". Jeg vet ikke om den fortsatt fortjener den tittelen. Jeg mener å huske at forfatteren Robert Richards var med å lage (lagde) http://php.net/manua...k.xmlwriter.php og / eller php XML reader.

XML reader er for eksempel en stream basert parser og mye raskere enn tre baserte parsere som for eksempel DOM og SimpleXML.

PHP cURL biblioteket om du ikke kjenner det: http://php.net/manual/en/book.curl.php

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg synes du er noe nazi i holdningen mot PHP, GeirGrusom.

Og en holdning som er lite kompatibel med den virkelige verdenen. Det er mange hobbyister som leier billige ++

webhotell, og der er PHP + MySQL stort sett de valgene de har.

Amazon og Azure? Billigere, enklere og skalerer langt bedre, samt at du kan velge verktøy selv.

Jeg har mer tro på å komme med anbefalinger rundt gode PHP rammeverk og gode PHP programmeringsbøker (de finnes).

Enn å påpeke at PHP er en sil? Det at Unicode er vanskelig å implementere er alarmerende! Unicode skulle vært noe tokenizeren og standardbiblioteket skulle taklet. Begge to burde vært relativt simpelt å implementere. Bortsett fra i PHP tydeligvis...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er ikke closures i PHP, men det er en funksjon som etterligner det, men det å bruke denne fører til en gigantisk minnelekasje fordi PHP er ikke istand til å vite når closuren kan slettes igjen.

Søkte du på:

php closures

før du uttalte deg?

Derfor må man sjekke dette med === operatøren.

Det samme gjelder også JavaScript. Php / JavaScript programmerere vet det. Webutvikling uten bruk at JavaScript biblioteker er nærmest utenkelig for meg personlig.

Enn å påpeke at PHP er en sil?

intet program er bedre (sikrere) enn den programmeren som lager programmet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det at Unicode er vanskelig å implementere er alarmerende! Unicode skulle vært noe tokenizeren og standardbiblioteket skulle taklet. Begge to burde vært relativt simpelt å implementere. Bortsett fra i PHP tydeligvis...

Burde er et normativt utsagn og ikke så viktig for meg. Vi får ikke alltid det vil ha med en gang vi ønsker det.

Unicode character properties

Mer informasjon om unicoding fra denne kjente Stack Overflow tråden som sist ble redigert for 2 dager siden:

Jeg gjengir hele den sist redigerte posten.

Removed false claim that "PHP 6 will have ..."

When PHP was started several years ago, UTF-8 was not really supported. We are talking about a time when non-Unicode OS like Windows 98/Me was still current and when other big languages like Delphi were also non-Unicode. Not all languages were designed with Unicode in mind from day 1, and completely changing your language to Unicode without breaking a lot of stuff is hard. Delphi only became Unicode compatible a year or two ago for example, while other languages like Java or C# were designed in Unicode from Day 1.

So when PHP grew and became PHP 3, PHP 4 and now PHP 5, simply no one decided to add Unicode. Why? Presumably to keep compatible with existing scripts or because utf8_de/encode and mb_string already existed and work. I do not know for sure, but I strongly believe that it has something to do with organic growth. Features do not simply exist by default, they have to be written by someone, and that simply did not happen for PHP yet.

PS: PHP 6 will finally have proper Unicode Support. (strøket ut nå).

Edit: Ok, I read the question wrong. The question is: How are strings stored internally? If I type in "Währung" or "Écriture", which Encoding is used to create the bytes used? In case of PHP, it is ASCII with a Codepage. That means: If I encode the string using ISO-8859-15 and you decode it with some chinese codepage, you will get weird results. The alternative is in languages like C# or Java where everything is stored as Unicode, which means: There is no codepage anymore, and theoretically you cannot mess up. I recommend Joel's article about Unicode and Character Sets, but essentially it boils down to: How are strings stored internally, and the answer with PHP is "Not in Unicode", which means that you have to be very careful and explicit when processing strings to make sure to always keep the string in the proper encoding during input, storage (database) and output, which is very errorprone.

En gammel muligens utdatert artikkel fra IBM (jeg har ikke hatt tid til å studere den i detalj)

Unicode for the working PHP programmer: Speak all human tongues with the popular Web scripting language

Relatert artikkel: http://www.joelonsof...es/Unicode.html

Lenke til kommentar

Amazon og Azure? Billigere, enklere og skalerer langt bedre, samt at du kan velge verktøy selv.

Nettopp det den glade hobby-programmerer er ute etter ...

Enn å påpeke at PHP er en sil? Det at Unicode er vanskelig å implementere er alarmerende! Unicode skulle vært noe tokenizeren og standardbiblioteket skulle taklet. Begge to burde vært relativt simpelt å implementere. Bortsett fra i PHP tydeligvis...

Nå er vel heller ikke unicode noe som en hobby-programmerer er nødt til å forholde seg til?

PHP er ikke nødvendigvis en sil - i PHP 4 dagene så var det et godt argument.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Søkte du på:

php closures

før du uttalte deg?

Det har visst fått closures nå :p Hadde ikke det da jeg brukte det som jo er ganske lenge siden.

Men uansett: PHP er ikke et bra programmeringsspråk. Hvorfor anbefale det når det finnes så mange andre mye bedre alternativer?

Nettopp det den glade hobby-programmerer er ute etter ...

Amazon og Azure er enkle å ha med å gjøre, og hvis du er hobbyutvikler, så vil du vel ha så mye kontroll som mulig selv?

Nå er vel heller ikke unicode noe som en hobby-programmerer er nødt til å forholde seg til?

Hvis du bor i Norge, eller et hvilket som helst land der de ikke snakker engelsk, så er det det. Ingen webutviklere i dag burde lage nettløsninger som baserer seg på codepages.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men uansett: PHP er ikke et bra programmeringsspråk. Hvorfor anbefale det når det finnes så mange andre mye bedre alternativer?

Fordi det er så veldig tett integrert med HTML, fungerer bra sammen med JavaScript og så mange rammeverk som for eksempel WordPress og drupal er programmert i php. Det er vel også det språket som har størst support på nettet. Hjelp er aldri langt unna.

Det er uformelt hevdet: Har du et php problem, er det 99 present sannsynlighet for at problemet allerede er løst.

Som nevnt, noen ganger er godt nok best.

Lenke til kommentar

Selv om det ikke er det beste språket, er det godt nok. Det finnes tonnevis av info på nettet, enormt med biblioteker, plugins, ferdige systemer osv. klare til bruk. Språket er tilgivende nok til at nye kan leke seg uten å miste motet. Lett å komme i gang, bare å slenge en fil i en mappe hos de fleste webhoster eller bare å legge inn wamp/lamp med noen tastetrykk og en er i gang. Når jeg skal hjelpe noen i gang gir jeg blanke i om språket støtter ditt eller datt, det viktigste er det er lett å komme i gang.

Amazon og Azure er enkle å ha med å gjøre, og hvis du er hobbyutvikler, så vil du vel ha så mye kontroll som mulig selv?

Nei, vil stort sett ha noe som virker fort og gæli med apache/nginx, php, mysql osv. ferdig konfigurert.

Hvis du bor i Norge, eller et hvilket som helst land der de ikke snakker engelsk, så er det det. Ingen webutviklere i dag burde lage nettløsninger som baserer seg på codepages.

Ingen i dag sitter i PHP og sliter med tegnsett. Jeg serverer UTF8 headers, har utf8 i databasen, filene er i utf8 og html blir markert som utf8. Aldri noe problem med tegnsett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...