tingo Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 Interessant artikkel fra InfoWorld: http://www.infoworld.com/d/application-development/10-programming-languages-could-shake-it-181548 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 Edit: Bruker forøvrig IntelliJ IDEA som IDE, har aldri blitt helt venn med Eclipse, men stortrives i IntelliJ. Finnes det en android plugin til IntelliJ ? Jeg er også en som ikke har blitt helt venn med eclpise, men heller ikke venn med IntelliJ. NetBeans er vel den Java IDE'en som jeg liker meg best i. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 @tomsi42: IntelliJ funker "ut av boksen" med Android, dvs, Android-plugin kommer som en del av pakka. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 @tomsi42: IntelliJ funker "ut av boksen" med Android, dvs, Android-plugin kommer som en del av pakka. Grei løsning. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 6. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) http://www.nrk.no/video/programmerer_du_ikke_i_dos/AC3D5C854402310B/ Endret 6. januar 2012 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2012 http://www.nrk.no/video/programmerer_du_ikke_i_dos/AC3D5C854402310B/ Festlig Men det virket som om det var basic programmering han tenkte (var noe 10 GOTO 10 inni der hvis jeg hørte riktig). Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Han sa omtrent noe slikt: 10 PRINT "You are cool" 20 GOTO 10 RUN Altså god gammeldags BASIC , men det var jo BASIC man lærte seg den gangen man "programmerte i DOS"... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Altså god gammeldags BASIC , men det var jo BASIC man lærte seg den gangen man "programmerte i DOS"... Muligens ungdommen gjorde det Jeg lærte basic på en ABC-80. Når jeg endelig kom meg over på DOS 9 år senere, da hadde jeg avansert til pascal (Turbo-Pascal 4) og snuste på Modula ... Når jeg programmerte i DOS, skrev jeg batch-filer, jeg ... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg er en hel del yngre enn Jon Almaas, men programmerte også i Turbo Pascal i DOS-dagene.. Før det gikk det i GFA Basic på Atari ST. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg har bare rørt QuickBASIC og Turbo BASIC, og ingen av de variantene krevde linjenummer. Dessuten hadde de Do...Loop, og While...Wend. Wend? Wtf? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg har bare rørt QuickBASIC og Turbo BASIC, og ingen av de variantene krevde linjenummer. Dessuten hadde de Do...Loop, og While...Wend. Wend? Wtf? Gammel bagasje: Det ble Wend for å skille den fra End - interpreterne var rimelige primitive den gang ... Basic uten linjenummer er feigt Jeg har programmert i basic dialekter der variabelnavn kunne være en eller to bokstaver. Punktum ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg er en hel del yngre enn Jon Almaas, men programmerte også i Turbo Pascal i DOS-dagene.. Før det gikk det i GFA Basic på Atari ST. Min progresjon var vel som følger: Basic på ABC 80 Basic på Video Genie Basic på Commodore 64 Basic på Amstrad CPC-6128 Turbo-Pascal 3 på Amstrad CPC-6128 (i CP/M) Turbo-Pascal 4 på MS-DOS (En Olivetti PC) ... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg har bare rørt QuickBASIC og Turbo BASIC, og ingen av de variantene krevde linjenummer. Dessuten hadde de Do...Loop, og While...Wend. Wend? Wtf? Gammel bagasje: Det ble Wend for å skille den fra End - interpreterne var rimelige primitive den gang ... Basic uten linjenummer er feigt Jeg har programmert i basic dialekter der variabelnavn kunne være en eller to bokstaver. Punktum ... Det var vel BASIC versjonen som fulgte med Apple II? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Det var vel BASIC versjonen som fulgte med Apple II? Det er mulig den var slik, men jeg har aldri vært borte i en Apple II. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg lærte basic på en ABC-80. Når jeg endelig kom meg over på DOS 9 år senere, da hadde jeg avansert til pascal (Turbo-Pascal 4) og snuste på Modula ... Modula-2 eller? Hvilken kompilator brukte du? Husker jeg hadde Logitech Modula-2 på min første PC en gang i tiden. Uheldigvis ble både maskina og Modula-2 pakken solgt, og nå ser det ut som om det er umulig å spore opp Logitech sin Modula-2 noe sted... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Modula-2 eller? Hvilken kompilator brukte du? Husker jeg hadde Logitech Modula-2 på min første PC en gang i tiden. Uheldigvis ble både maskina og Modula-2 pakken solgt, og nå ser det ut som om det er umulig å spore opp Logitech sin Modula-2 noe sted... Når du nevner det, så var det nok modula-2. Kom aldri skikkelig i gang. Det var TopSpeed Modula som jeg hadde. Men like etter jeg hadde kjøpt den, så kom Turbo Pascal 5, og den gjorde alt jeg trengte. Samtidig som jeg rotet rundt med Clarion på den tiden. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg lærte basic på en ABC-80. Når jeg endelig kom meg over på DOS 9 år senere, da hadde jeg avansert til pascal (Turbo-Pascal 4) og snuste på Modula ... Modula-2 eller? Hvilken kompilator brukte du? Husker jeg hadde Logitech Modula-2 på min første PC en gang i tiden. Uheldigvis ble både maskina og Modula-2 pakken solgt, og nå ser det ut som om det er umulig å spore opp Logitech sin Modula-2 noe sted... Men det finnes massevis av kompilatorer for Modula-2. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Men det finnes massevis av kompilatorer for Modula-2. Spørsmålet er vel mer om det er interssant å programmere i Modula lenger Lenke til kommentar
tingo Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg lærte basic på en ABC-80. Når jeg endelig kom meg over på DOS 9 år senere, da hadde jeg avansert til pascal (Turbo-Pascal 4) og snuste på Modula ... Modula-2 eller? Hvilken kompilator brukte du? Husker jeg hadde Logitech Modula-2 på min første PC en gang i tiden. Uheldigvis ble både maskina og Modula-2 pakken solgt, og nå ser det ut som om det er umulig å spore opp Logitech sin Modula-2 noe sted... Men det finnes massevis av kompilatorer for Modula-2. Joda, det gjør det. Men jeg ville gjerne hatt Logitech M2 for nostalgiens skyld. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg begynte egentlig først å programmere i Visual Basic 3.0 (og flyttet derfra til QuickBasic, for senere å fortsette med Visual Basic igjen). Jeg installerte DosBox med Windows 3.11 for en stund siden for å prøve Visual Basic 3.0 igjen... Det er helt forferdelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå