Wattengård Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 ok... Så det er en "bare se men ikke røre"-sak... Jaja... Den kan jo fortsatt hjelpe Mono Kanskje vi kan få en distribusjonsuavhengig implementasjon av System.Windows.Forms? -C- Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det hadde vært flott om et program fungerte uten noe tullball på Mono. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvilke skjerminnstillinger er å anbefale når man programmerer slik at en ikke blir "blown away" i hodet etter kort tid? Er det flere her som blir det? Jeg har lest at frekvensen bør være over 60hz hvis man bruker crt, og at man bør bruke større skrift osv. Men hva er objektive fakta her? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg foretrekker normal skriftstørrelse, syntax highlighting med klare farger men som ikke dreper øynene. Forholdsvis høy oppløsning, og så høy refresh rate som mulig (over 85hz er mest behagelig). Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Jeg trenger litt praktisk øvelse, så jeg tenkte å lage et program som laster ned advarsel-loggen min. Putter dette på en annen server, slik at jeg kan på en måte offentlig-gjøre den delen? Med en link i signaturen min. Det hadde vært kult Spørsmålet mitt altså, hvordan gjør jeg det med login delen? Jeg bruker C++ og Makefiles. Endret 5. oktober 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) GeirGrusom, jeg syntes du kan levere moderator søknad! Vi trenger flere programmerende moderatorer. Endret 11. oktober 2007 av Frysning Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Haha! Jeg er nok ikke så flink til å moderere meg selv at jeg burde moderere andre Tror ikke vi kan ha moderatorer som får innlegg slettet hehe. Så da kan jeg ikke klage på Java, C++, Direct3D eller noe lenger Endret 12. oktober 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Så da kan jeg ikke klage på Java, C++, Direct3D eller noe lenger Moderatorer kan da ha meninger? 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Haha! hvem skal moderere flamewarene mine da? jeg? hehe edit: det at jeg stikker innom forumet når jeg kom hjem fra fest klokken kvart på fem er kanskje en pro-moderator ting Endret 13. oktober 2007 av GeirGrusom 1 Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Haha, det er viktig å se innom her. Nei, nå krever jeg at noen forteller meg at de har noen private juleprogrammeringsprosjekter på gang. Ellers blir det bank, kom igjen kekeke. Julesnopet er jo alleredet kommet i butikkene. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Jeg har så vidt starta med et mini prosjekt der jeg har tenkt å bruke min mobil (via bt) til å styre noe på PC-en, siden snøen ikke kommer fort nok på PC-en så kunne jeg jo laga en 3D snøkanon som kan styres fra mobilen eller noe i den dur. Jeg tenkte å lage det i java (på mobilen) og c++ (på PC-en) så jeg venter på heiarop fra GeirGrusom:D btw: vet noen hva som skjedde med forslaget om programmerings worklog/showcase? Endret 19. oktober 2007 av Giddion Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 En eller annen moderator som sikkert ikke programmerer selv konkluderte sikkert med at dette ble overflødig. Det hadde vært tøft med et slikt program, veldig tøft. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) hmm.. det kan vi ikke ha noe av (mimrer tilbake til sourcecode.no tidene). Jeg får stille moderatorer litt spørsmål da. edit: Da fikk jeg svar : den er vedtatt i styret og vil bli opprettet om ikke så alt for fjern fremtid Endret 21. oktober 2007 av Giddion Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg tenkte å lage det i java (på mobilen) og c++ (på PC-en) så jeg venter på heiarop fra GeirGrusom:D Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg studerte manualen til den nye vekten vi fikk på skolen i 3kj idag, den hadde en artig com-port hvor man kan koble til en pc og programmere mot den. 8-bit ANCI II kode. Men jeg har bare usb på PC-en, hvordan kan jeg egentlig skrive et program da? Jeg vet det finnes overganger, men hvordan blir det programmeringen hvis jeg bruker en overgang fra usb-com? Altså sånn liten com-port på størrelse med en vga plugg, ikke sånn svær skriverport. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) De jeg har vært borti fungere ved at driveren installerer en virtuel com-port. Programmene ser da en com-port og snakker med den akkurat som de hadde gjort med en ekte com-port. lykke til Endret 25. oktober 2007 av Giddion Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Altså sånn liten com-port på størrelse med en vga plugg, ikke sånn svær skriverport. Altså en COM-port(serieport), og ikke en LPT-port (parallellport) Lurte på om jeg skulle bruke et julekalenderprogram som en måte å lære meg OpenGL 3.0 på Endret 25. oktober 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Hehe takk takk. Jeg prøvde å finne de riktige ordene. Oh, det høres ut som en god idé. Husk snø, det får man bare ikke nok av Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Funderer bare på om jeg skal lage det i C++ eller C#... Jeg har på en måte fått lit hat-forhold til C++, men på en annen side tar det litt tid å konvertere OpenGL headerne til C# også.... Kanskje bare ta meg tida til å skrive et verktøy for å gjøre det, det er jo ikke så vanskelig. Men jeg må ha med snø, og jeg funderte på å lage et "terrain" der høyden på forskjellige steder øker i forhold til hvor mange snøpartikler som treffer (samt at en dynamisk teksture endres). og det starter helt uten snø, men skal være fyllt med snø 24. desember.... Lenke til kommentar
tresko Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Også må du få med natt/dag overganger slik at julestjerna dukker opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå