Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

libcurl er skrevet i C. Tittelen på kolonnen til høyere er "bindings":

Det stemmer.

 

Angående PHP

Get libcurl functionality straight from within your PHP programs. PHP/CURL is supported built-in since PHP 4.0.2, no extra stuff is needed but PHP and libcurl installed.

 

PHP/CURL is a binding that uses libcurl. It means that the PHP team has written a glue layer for PHP that speaks to the underlying libcurl. That layer, the binding, is what we call PHP/CURL and that is what offers the functions named curl_* within the PHP language for you. The PHP/CURL binding is written, maintained and being provided by the PHP team and you will not find any binaries, DLLs or other packages for it on this site.

Kilde: http://curl.haxx.se/libcurl/php/

 

Se også: http://php.net/curl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare slenge ut en kommentar om at det ikke er så glamorøst å jobbe som programmerer som man kanskje tror :p

Som i så mange andre yrker blir det hva du gjør det til. Føler meg veldig priviligert som får jobbe med det jeg liker aller best. Får utvikle meg selv hele tiden, får stadig nye utfordringer å bryne meg på. Ville ikke hatt det på noen annen måte.

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Som i så mange andre yrker blir det hva du gjør det til. Føler meg veldig priviligert som får jobbe med det jeg liker aller best. Får utvikle meg selv hele tiden, får stadig nye utfordringer å bryne meg på. Ville ikke hatt det på noen annen måte.

Jeg har sosialøkonomisk embetseksamen og begynte som økonom i Norges Bank i 1977. Det ble visst fort funnet ut at jeg kunne programmering i de verktøyene Norges Bank brukte, så etter hvert ble jeg en programmerer. Til slutt sa jeg opp en triviell stilling.

 

Noen ganger må man kaste seg ut på dypt vann.

 

Få kan i dag benyttes mer til å effektivisere offentlig forvaltning og private bedrifter enn gode programmerere.

 

Etter min mening henger vi mye etter i de mulighetene nettet gir. Mye av skoleundervisningen kunne vært delegert til nettet. Hva med superlærere som underviste for hele Norge? Man måtte kvalifiseres for å kalles superlærer. Andre lærere blir da brukt som lokale støttelærere. Rart at idretten er kommet så langt, men ikke undervisningen som utdanner oss til det yrket vi skal leve av i fremtiden. De beste IT-elevene ligger langt foran sine lærere.

 

En god lærer er en som innrømmer det og ikke stenger for elevene. De som vokser opp i dag vil komme til å ligge langt foran forrige generasjon om ikke forrige generasjon skjerper seg. Nettet er mer enn Startsiden, FaceBook, YouTube, Twitter etc. Vi kan lett få en generasjonskløft. Nettet skremmer ikke de unge. De blir ikke overveldet av all informasjonen. Morgendagens media eksperter sitter ikke foran Tv eller på FaceBook. De har mest sannsynlig flere store skjermer hvor en av den kan være delt i 20 vinduer med chat, Tv, ...

 

Jeg har sett hvordan populære plattformer som Lycos sin Spray Chat døde. De så ikke mulighetene.

 

Der er en trend til konsumering av IT tjenester: http://www.web3logistics.com/#consumerization-of-IT

 

Allikevel vil der være god bruk for dyktige programmerere. De må kunne mer enn å sette opp en WordPress blog, selv om det kan være viktig nok.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Vil bare slenge ut en kommentar om at det ikke er så glamorøst å jobbe som programmerer som man kanskje tror :p

Som i så mange andre yrker blir det hva du gjør det til. Føler meg veldig priviligert som får jobbe med det jeg liker aller best. Får utvikle meg selv hele tiden, får stadig nye utfordringer å bryne meg på. Ville ikke hatt det på noen annen måte.

 

Problemet med programmering er at man ikke kan jukse seg til resultater :p

 

Det er bare en måte å få ting gjort på, å det er å lage det.

 

Mulig det bare er jeg som er litt lei.. har en tidsfirst til i morgen med ett prosjekt som jeg jobber beinhardt med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er bare en måte å få ting gjort på, å det er å lage det.

ar en tidsfirst til i morgen med ett prosjekt som jeg jobber beinhardt med.

Nesten som å høre min avdøde matte professor fra UIO. Treger vi et verktøy, lager vi det.

 

Spesielt når det gjelder nye metoder i ulike vitenskaper, kan dette være viktig. Personlig kunne jeg lese om en ny metode til testing av økonomiske modeller. Straks kunne den innarbeides i mitt TEST program utviklet på IBM stormaskin.

 

Nå utvikles nesten alt for Pc'er eller web servere. Nettskyen åpner for nye muligheter som snevrer inn gapet mellom skrivebordet og web applikasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er vi ikke stort sett der https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1314970

bortsett fra avanserte applikasjons (for eksempel spill) plattformer?

 

Tenk på alle de nye sidene / applikasjonene som ligger begravd dypt i google sin indeks med over 1 billion (ble passert i 2008) URL'er og venter på å bli oppdaget.

 

Merk: Amerikansk trillion er norsk billion.

 

1 000 000 000 000

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Er vi ikke stort sett der https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1314970

bortsett fra avanserte applikasjons (for eksempel spill) plattformer?

 

 

Ikke i nærheten. Her er 2-3 spørsmål:

 

Hvor mange bedrifter tror du har ett sikkelig bra web-basert verktøy for å sikre mest mulig effektivitet i den daglige driften?

 

Hvor mange bedrifter tror du lever på lokale Excel- og Word-dokumenter? Eller som har utdaterte "sære" programmer?

Lenke til kommentar

Hva tror dere om Clojure? Etter å ha stått fast en stund ( http://blog.nostdal.org/2011/04/on-being-stuck.html ) har jeg bestemt meg for å sette meg ordentlig inn i språket ( http://blog.nostdal.org/2011/05/clojure-as-way-out.html ) i løpet av sommeren.

 

Må si jeg virkelig liker SBCL, men svakheten (slik jeg ser det) m.t.p. GCen fungerer bare ikke for meg lengre. Jeg tror ikke det er mulig å legge til minneprofileringsverktøy (reference tracking/inspection) så lenge GCen forblir konservativ, og det å ordne en presis GC betyr antageligvis en masse, masse jobb ... litt bittert...

 

Målet mitt er AJAX/"Comet" type webapplikasjoner.

Endret av worseisworser
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Målet mitt er AJAX/"Comet" type webapplikasjoner.

Nå vet ikke jeg hva Comet er, men kjenner du http://www.morfik.com/ som lanserer seg selv som

 

Morfik provides a complete and integrated visual design environment for building and deploying Ajax-based Rich Internet Applications.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Når jeg ser på alle disse IDEene som åpner for "drag and drop"-programmering (kunne også vært i gåsetegn for min del) tenker jeg ofte: Er jeg gammeldags som liker å skrive all kode selv for å ha 100% kontroll på hva som skjer?

 

Eller er jeg gammeldags som ikke ser fordelen med å plassere elementer rundt om å drite i eventuelle konsekvenser (følger elementene W3C-standardene?) osv.?

Lenke til kommentar

Siden du spør om W3C, tenker du på WYSIWYG-editorer for HTML?

 

Jeg bruker det ikke selv. Men fikk Dreamweaver fra skola, så bruker kode-biten der. Kan bruke design-biten ("drag-n'-drop"), men sparer ikke veldig tid på det. Det har faktisk ikke så mange konsekvenser, så lenge man gjør ting riktig og følger med på koden som blir generert.

Lenke til kommentar

Siden du spør om W3C, tenker du på WYSIWYG-editorer for HTML?

 

Jeg bruker det ikke selv. Men fikk Dreamweaver fra skola, så bruker kode-biten der. Kan bruke design-biten ("drag-n'-drop"), men sparer ikke veldig tid på det. Det har faktisk ikke så mange konsekvenser, så lenge man gjør ting riktig og følger med på koden som blir generert.

 

Det er akkurat det jeg mener, hvis man ikke sparer veldig mye tid og i tillegg må følge med på koden, hvorfor ikke bare skrive koden?

 

Selv bruker jeg NetBeans for all kode (CSS, JS, PHP og HTML) som jeg skriver. Uten noe annet dilldall enn forskjellige fargekoder på teksten.

 

EDIT: Kan nevne at jeg brukte Eclipse før, men den holdt ikke mål.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Det her høres kanskje litt rart ut, men anyways: De som kan HTML grundig, kan også bruke WYSIWYG, ettersom de kjenner begrensingene, hvordan ting vil oppføre seg og kan følge med på koden. Men kan man dette er jo WISIWYG-biten til dels unødvendig.

Så problemet er jo når folk som ikke kan det, bruker WISIWYG. Da får man ofte unødig tung kode og mye rart.

 

så ja, jeg har ikke helt sansen for det selv. I IT på videregående lagde vi websider i Dreamweaver. Da brukte folk menyer for alt, uten å røre koden. Stakkars dem om de skulle lage en side uten Dreamweaver, da må de lære alt på nytt igjen.

Det var der jeg prøvde ut WYSIWYG-delen. Arbeidsflyten kan faktisk være helt ok. Slenger inn en DIV, legger 3 DIVer inni, høyreklikker og gir dem navn, velger float fra en nedtrekksmeny, fyller inn paddings osv. Og så lenge man holder seg til et relative-layout så ble koden ganske okey.

 

Ulempen er at IDEet man bruker legger veldig begrensinger. Jeg vet ikke om det fortsatt er slik, men jeg fant ingen måte å bruke avanserte CSS-regler uten å taste dem inn selv. Ei heller avanserte selectors som nth-child osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Eller er jeg gammeldags som ikke ser fordelen med å plassere elementer rundt om å drite i eventuelle konsekvenser (følger elementene W3C-standardene?) osv.?

Det har kommet som en overraskelse på mange at jeg har nevnt at DreamWeaver har innebygde validatorer.

 

File + Check Page +

  1. Check Accessibility
  2. Check Links
  3. Check Target browser
  4. Validate Markup
  5. Validate as XML.

 

Det er DreamWeaver 2004 MX. Jeg regner med at nyere utgaver har ytterligere funksjonalitet.

 

Til "bloat code / markup" er det å si at der er noe som heter maler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...