.... Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Veldig god utnyttelse av en kort skjerm. Jeg teller 40 kodelinjer? Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
asicman Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 [quote name='longwinded' date='13. august 2010 - 22:01' timestamp='1281729693' Veldig god utnyttelse av en kort skjerm. Jeg teller 40 kodelinjer? 41 linjer i selve emacs vinduet. 1 Lenke til kommentar
worseisworser Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) M-x menu-bar-mode så har du en linje til. ..eller (menu-bar-mode 0) i ~/.emacs -filen da. Endret 15. august 2010 av worseisworser Lenke til kommentar
.... Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) ..eller (menu-bar-mode 0) i ~/.emacs -filen da. (tool-bar-mode 0) er jeg enig i, men menyene er greie å ha som et overblikk over hva som er mulig i en mode. Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg ville nevne et verktøy for folk som er interessert i spillutvikling. Unity er en generell spillmotor som kan scriptes i javascript, C# eller Python (Boo) og som støtter det aller meste av moderne funksjonalitet. Den er veldig lett å bruke, og tar deg kanskje et par timer før du får grepet på hvordan alt funker. Unity Absolutt verdt en titt for de som er interessert. En kan få bedre grafikk med betalversjonen (dynamiske skygger, refleksjoner og post-processing) men en kommer veldig langt med gratisversjonen. Lenke til kommentar
.... Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Reimagining Programming Book Covers Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
asicman Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Land of Lisp er ute. Har ikke lest boken, men musikkvideoen er bra Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Morsomt at jeg skulle spørre om noe relatert til LISP når posten over meg handler om det. Uansett; jeg har drevet å lekt meg litt med Common Lisp/Clojure i det siste (bare for å se hva jeg har tenkt å prøve meg litt videre på). Dog, akkurat som med C# så irriterer jeg meg grønn over hvor bracketene {} og parantesene () og enkelte slike programmeringstegn er plassert på keyboardet mitt (som er på norsk layout). Noen som har noen tips til layouter som funker bedre til programmering? QWERTY på engelsk? Eller noe helt ekstremt, DVORAK? Lenke til kommentar
asicman Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg bruker alltid QWERY tastatur med US layout og control tast til venstre for «A». Men det er kanskje litt historisk siden de første tastaturene jeg brukte hadde US layout. Deretter studerte jeg ved universitetet i California og har bodd der noen år etter studiene og aldri helt vendt meg til AltGr osv. og jeg blir alltid frustrert når jeg skal taste «~», control-], eller control-\ på et norsk tastatur... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Flere en meg her inne som jevnlig leker med Android App Inventor? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1273472 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Har begynt å lære Haskell nå. Kjære vene, for et fantastisk språk! Logikk, logikk, logikk og funksjoner. Endret 10. november 2010 av Ishq Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg bruker alltid QWERY tastatur med US layout og control tast til venstre for «A». Takk for tipset om å remappe CapsLock til Ctrl. Det var jo genialt. Nå slipper jeg å flytte hånda for å bruker ctrl. Lenke til kommentar
worseisworser Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Morsomt at jeg skulle spørre om noe relatert til LISP når posten over meg handler om det. Uansett; jeg har drevet å lekt meg litt med Common Lisp/Clojure i det siste (bare for å se hva jeg har tenkt å prøve meg litt videre på). Dog, akkurat som med C# så irriterer jeg meg grønn over hvor bracketene {} og parantesene () og enkelte slike programmeringstegn er plassert på keyboardet mitt (som er på norsk layout). Noen som har noen tips til layouter som funker bedre til programmering? QWERTY på engelsk? Eller noe helt ekstremt, DVORAK? Her er bl.a. Caps Lock satt til ( og ' satt til ). Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hva bruker du for å quote, da? Lenke til kommentar
worseisworser Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Hva bruker du for å quote, da? Å tasten; Dvorak layout. Forøvrig er Shift-8 < og Shift-9 >. Dette fordi <> tasten er Ø her. http://en.wikipedia.org/wiki/File:KB_Norway.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Keyboard-Dvorak-norwegian.JPG edit: Ganske greit dette; jeg kan taste inn ()()()()()()() v.h.a. lillefingerene. Endret 12. november 2010 av worseisworser Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg hater å programmere på tastaturet på macbook air, har ikke en dritt lett tilgjengelig. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Har innlevering med prolog. Faen det tar tid, alt er så (ironisk nok) lite logisk. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 I tilfelle det er noen her som utvikler på / med Symbian: Symbian Foundation legger ned de fleste nettstedene sine 17 desember 2010. Skal du ha kildekode eller annet gjelder det å grafse det til seg før den datoen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Over og ut for Symbian? Eller hva er poenget med dette? Lenke til kommentar
worseisworser Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 http://m.zdnet.com/blog/burnette/hungarian-lisp-developer-walks-away-with-google-ai-contest/2131 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå