Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg ville nevne et verktøy for folk som er interessert i spillutvikling.

 

Unity er en generell spillmotor som kan scriptes i javascript, C# eller Python (Boo) og som støtter det aller meste av moderne funksjonalitet. Den er veldig lett å bruke, og tar deg kanskje et par timer før du får grepet på hvordan alt funker.

 

Unity

 

Absolutt verdt en titt for de som er interessert. En kan få bedre grafikk med betalversjonen (dynamiske skygger, refleksjoner og post-processing) men en kommer veldig langt med gratisversjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Morsomt at jeg skulle spørre om noe relatert til LISP når posten over meg handler om det.

 

Uansett; jeg har drevet å lekt meg litt med Common Lisp/Clojure i det siste (bare for å se hva jeg har tenkt å prøve meg litt videre på). Dog, akkurat som med C# så irriterer jeg meg grønn over hvor bracketene {} og parantesene () og enkelte slike programmeringstegn er plassert på keyboardet mitt (som er på norsk layout). Noen som har noen tips til layouter som funker bedre til programmering? QWERTY på engelsk? Eller noe helt ekstremt, DVORAK? :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker alltid QWERY tastatur med US layout og control tast til venstre for «A».

 

Men det er kanskje litt historisk siden de første tastaturene jeg brukte hadde US layout. Deretter studerte jeg ved universitetet i California og har bodd der noen år etter studiene og aldri helt vendt meg til AltGr osv. og jeg blir alltid frustrert når jeg skal taste «~», control-], eller control-\ på et norsk tastatur...

Lenke til kommentar

Morsomt at jeg skulle spørre om noe relatert til LISP når posten over meg handler om det.

 

Uansett; jeg har drevet å lekt meg litt med Common Lisp/Clojure i det siste (bare for å se hva jeg har tenkt å prøve meg litt videre på). Dog, akkurat som med C# så irriterer jeg meg grønn over hvor bracketene {} og parantesene () og enkelte slike programmeringstegn er plassert på keyboardet mitt (som er på norsk layout). Noen som har noen tips til layouter som funker bedre til programmering? QWERTY på engelsk? Eller noe helt ekstremt, DVORAK? :p

 

Her er bl.a. Caps Lock satt til ( og ' satt til ).

Lenke til kommentar

Hva bruker du for å quote, da?

 

Å tasten; Dvorak layout.

 

Forøvrig er Shift-8 < og Shift-9 >. Dette fordi <> tasten er Ø her.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/File:KB_Norway.svg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Keyboard-Dvorak-norwegian.JPG

 

edit:

Ganske greit dette; jeg kan taste inn ()()()()()()() v.h.a. lillefingerene. :)

Endret av worseisworser
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...