GeirGrusom Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg bruker Open Office Math. Den er raskere å skrive enn tex. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 LaTeX er ganske raskt når du først har fått det i fingrene. Jeg skriver LaTeX ca. like fort som jeg skriver ellers nå, så egentlig vil jeg anbefalle deg å lære deg LaTeX da jeg tror du får mye igjen for det senere. Lenke til kommentar
.... Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Jeg bruker Open Office Math. Den er raskere å skrive enn tex. Eksempler! Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Jeg bruker Open Office Math. Den er raskere å skrive enn tex. Eksempler! A^-1 = 1 over L left [ matrix{cos %alpha # sin %alpha ## -sin %alpha # cos %alpha} right ] edit: det er ikke min feil at bildet ble slik :/ tror det er en bug i forumet... Endret 16. mars 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
.... Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Ikke verst. Her er AMS-LaTeX-koden til sammenligning: A^{-1} = \frac{1}{L}\begin{bmatrix}\cos{\alpha} & \sin{\alpha}\\ -\sin{\alpha} & \cos{\alpha}\end{bmatrix} De krøllparentesene er dreper’n. Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
duckers Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Heppsann, kjapt spørsmål fra min side angående gruppearbeid når det kommer til programmering. Meg og en kamerat har tenkt å begi oss ut på et litt større programmeringsprosjekt sammen for å lære oss skikkelig å programmere, men jeg har store problemer med å finne ut hva slags software/web-services vi kan bruke som kan hjelpe oss ut. I hovedsak er jeg på jakt etter en mulighet til å koble seg opp mot en server og redigere filene lokalt også laste dem opp så den andre parten kan se endringene og redigere dem om nødvendig. Gjerne også SVN eller noe lignende. Og jeg har lett litt frem og tilbake, men jeg finner ingen gratistjenester som tilbyr det jeg er på jakt etter (i allefall ikke med min grunnleggende forståelse i hvordan dette funker). Så jeg bare lurer litt på hvordan folk her på forumet organiserer og styrer prosjekter som innefatter flere personer som ikke kan se hverandre face2face hver dag og dermed trenger å kunne kobles opp til en felles server. Takk på forhånd Dersom dere nytter et distribuert system som Mercirial/Git kan dere jobbe på hvert deres lokale repo, og så synke via patcher (over mail? :-). Så lenge dere ikke skal jobbe med helt samme delen av koden burde ikke det føre til for store problemer, forutsetter dog noe kjennskap til verktøyet dere benytter. Er vel det som er noe av poenget med distribuert versjonskontroll!? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 I mercurial har du muligheten (eller plikten) til merge. Det er litt rotete lagt opp i TortoiseHg, men fungerer greit. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Vi gikk over til mercurial (fra svn og clearcase - avhengig av prosjekt) og det er en stor forbedring. Og i og med at mercurial er distribuert, så er vi bedre sikret. Som nå da diskarrayet døde på mandag (er fortsatt ikke på lufta). Nå bruker vi andre repositories mens vi venter på at arrayet fikses. (Vi har satt opp et system med noen repositories som er masters - disse blir bakket og kundeleveransene baserer seg på de). Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg sitter og funderer litt på hvordan jeg kan lage en ray-tracer med OpenCL, og jeg vil gjerne høre hva dere mener. Jeg har i hovedsak tenkt ut et par løsninger, og for meg nå, virker den beste (for meg) slik at GPU-en tar seg av alle interpoleringskallene, altså for hver iterasjon, så vil GPU-en regne ut interpolering av alle objektene i scenen samtidig, som burde spare vesentlig med tid på kompliserte scener. Ulempen er dog at ikke alt arbeidet (som lysberegning) blir dyttet over på GPU-en. Dette vil bli behandlet av host programmet. Et problem, er at jeg vet ikke hvor mye et OpenCL kall koster, om det er verdt å kjøre GPU-en i små byks, eller om det er en bedre måte å fordele mer av kalkulasjonene over på GPU-en. Noen forslag? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Ja, jeg kan touch. Det hjelper ikke, La-Tex skal jeg se på om jeg ikke kan lære meg skikkelig. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Testet litt openoffice nå der var alle tegnene jeg trengte intuitivt tilgjengelig. Skal teste det live i morgen på lin.alg forelesning. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hvis du får syntaksen i fingrene går det mer enn fort nok å skrive matteformler i open office. Når en har kontroll på det, er det også morsomt å se folk kødde med MathType. Lenke til kommentar
.... Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Noen burde lage Zen Coding for TeX. Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
.... Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Her var det stille … StackOverflow.com har et par undersøkelser på hva programmerere mener gjør dem mer produktive: As a programmer what single discovery has given you the greatest boost in productivity? What is the single most effective thing you did to improve your programming skills? Resultatene er under, i noe vilkårlig rekkefølge. IntelliSense Syntax highlighting Flow (the Zen kind) Touch typing Debuggers Garbage collection Version control Unit tests Vim Lisp På «hardware-siden»: kaffe, flere skjermer, isolerende hodetelefoner, tusjtavle og penn og papir. Og Internett-tilgang, naturligvis. Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
duckers Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hvorfor ha 2 skjermer når man kan ha 3 på et skjermkort? (Åååå jeg skulle ønske jeg hadde 35k å kaste bort på et nytt skjermoppsett!!) Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 hva er den enkleste måte å gå igjennom flere lister i samme foreach loop? Er det noen bedre vei å skrive dette på: (C#/XNA) foreach (GameObject go in players) { BoundingBox pbb = go.getBB(); if (pickRay.Intersects(pbb) != null) { selectedObject = go; } } foreach (GameObject go in towers) { BoundingBox pbb = go.getBB(); if (pickRay.Intersects(pbb) != null) { selectedObject = go; } } Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Hvorfor vil du det? Er det ikke bedre å bare ha én liste da? edit: jeg tror jeg forstår. Du kan lage iteratoren selv fra GetEnumerator() og gjøre det sånn. Endret 29. mai 2010 av GeirGrusom 1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Har kjøpt boka "Java in easy steps", et sted må jeg vel begynne Lenke til kommentar
hauk184 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) hva er den enkleste måte å gå igjennom flere lister i samme foreach loop? Er det noen bedre vei å skrive dette på: (C#/XNA) foreach (GameObject go in players) { BoundingBox pbb = go.getBB(); if (pickRay.Intersects(pbb) != null) { selectedObject = go; } } foreach (GameObject go in towers) { BoundingBox pbb = go.getBB(); if (pickRay.Intersects(pbb) != null) { selectedObject = go; } } Hva med å bruke List.Union()? Ellers er functional languages bedre egnet til slike ting LINQ skal visstnok også håndtere slike ting bra ettersom jeg har forstått. Har lite erfaring med systemet selv, dog. Endret 3. juni 2010 av hauk184 1 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 skal prøve å optimalisere en del kode jeg har skrevet på en dårlig måte for lenge siden. er det noen programmer jeg kan bruke til å teste om(/hvor mye) koden min bruker mindre CPU eller ikke etterhvert? bruker visual C# express 2008 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå