Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går mest på lavnivå ting. Det er for eksempel ingen inline assembler i C#.

Men når det gjelder alt av programmer som foregår utenfor ring 0 og 1, så tror jeg du stort sett kan bruke C# til alle prosjekter. Det eneste jeg vil si at C# er relativt dårlig på er flyttbarhet. Enkle programmer funker som regel i mono uten videre, men bare opp til .NET 2.0, og C# 3.0 (med andre ord er C# språket fra .NET 3.0 støttet, men ikke .NET standardbiblioteket)

Men C++ kode er ikke flyttbart med mindre du sikter inn på flyttbarhet, som ofte er vanskeligere enn det kan høres ut som.

Lenke til kommentar
Virtuelle maskiner = <3 elsk <3!

 

Tidligere har jeg hatt en utviklingsmaskin som jeg koblet mot på remote desktop over hamachi. Men nettet på skolen er tynget av bittorrent klienter som gjør at dette blir helt umulig fra ca. klokka 10 og utover.

 

Derfor laget jeg nå et utviklingsmiljø på en virtuell maskin som jeg kjører under VirtualBox. Der har jeg nå installert Hamachi, Mercurial og Visual Studio, og må si meg temmelig utrolig fornøyd med resultatet.

 

Det føles nærmest som en religiøs åpenbaring for meg. Jeg har bare tenkt "så kjekt for servere og testsystemer" men flyttbarheten gjør det helt genialt for utviklingsmiljøet også!

 

Så nå har jeg en minnepenn med en virtuell maskin på, og installert VirtualBox på noen av maskinene på skolen, på laptopen og hjemme, og Hamachi gjør at jeg kan nå hele nettverket mitt uten stress.

 

Derfor man har SSH hjem med Vim :3 Merker ikke noe til BitTorrentinga du snakker om. ^^ Btw, hvordan fikk du installert VirtualBox på skole-PCene? Trodde de "resatte" seg hver gang man logga inn og ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Og nå har jeg hevet meg på programmeringsbølgen (om det er noe særlig bølge) og driver og lærer meg selv F#. Ikke spør meg hvorfor eller prøv å argumentere over hvordan andre språk er i forhold til F#, jeg har utrolige valgproblemer så at jeg endte opp på F# er for meg herlig, jeg bruker altfor mye tid på å lese diskusjoner om X er bedre enn Y og kommer egentlig ikke skikkelig i gang, før nå.

 

Holder på med Programming F#, og jeg synes den er uhyre kjekk. Dog, med tanke på at jeg har tilnærmet null erfaring med programmering fra før av (lekt meg litt med Common Lisp og Visual Basic, men for det meste kun Hello world og lignende programmer, så det er noen småting som tar litt lengre tid å lære enn andre.

 

Men uansett; jeg synes det er et herlig tidsfordriv å faktisk gjøre noe nyttig (til en viss grad, bedre enn å game WoW hele tiden). Men uansett; tenkte bare jeg skulle si ifra til dere så jeg kan komme hit og whine og spørre :p

Lenke til kommentar
Elsker virkelig den debuggeren.

Det slår meg hvor lidenskapelig denne tråden kan bli til tider. «Småprat, om det du elsker!» Er programmerere gladere i yrket sitt enn andre? :)

 

Hvor mange her er eller skal bli profesjonelle programmerere?

Endret av ....
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...