TheMaister Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 What, går du der også?!Vi skal reimplementere noe eksisterende kode som gjør "vertex finding"* i ALICE prosjektet. Selve algoritmene er ikke allverdens avansert, men det hele kompliseres betraktelig av at alt i dag kjører inne i et spesielt C++ rammeverk. *Orker ikke beskrive hva dette er for noe akkurat nå, men skal prøve å komme tilbake til det når vi/jeg får publisert noe småtteri. AliRoot da? Er skremt for livet av den software-pakka. Hadde helårsprosjekt i 3. klasse på VGS om ALICE/AliRoot osv. Tok et halvt år å få AliRoot kompilert ordentlig. :V Good times ... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Vist du har tenkt deg å få deg "noe" i russetiden ville jeg valgt noe annet. Uten å legge ut for mye her har jeg klart meg bra hittil. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 What, går du der også?!Vi skal reimplementere noe eksisterende kode som gjør "vertex finding"* i ALICE prosjektet. Selve algoritmene er ikke allverdens avansert, men det hele kompliseres betraktelig av at alt i dag kjører inne i et spesielt C++ rammeverk. *Orker ikke beskrive hva dette er for noe akkurat nå, men skal prøve å komme tilbake til det når vi/jeg får publisert noe småtteri. AliRoot da? Er skremt for livet av den software-pakka. Hadde helårsprosjekt i 3. klasse på VGS om ALICE/AliRoot osv. Tok et halvt år å få AliRoot kompilert ordentlig. :V Good times ... Det er ROOT/AliROOT det er snakk om ja. Målet er å levere en "turn-key" løsning som er integrert med dette, men det er ikke en prioritet foreløpig. Har satt av 3-4 uker i April til å gjøre jobben med å integrere det. Jørgen du har i elektro eller? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Mhm. Hadde han på VGS i tillegg faktisk. Har han vel i MIKEL eller no til neste år også. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jepp. Jeg har han i MIKEL nå. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Objectivist C: «Unlike C, Objectivist C does not require the programmer to keep track of memory allocation and deallocation; instead, objects in memory allocate and deallocate memory themselves according to their rational self-interest. Similarly, threads in a multitasking Objectivist C system compete for system resources, with the most successful threads assuming their position at the top of the scheduling list, while thread starvation eliminates the less contributing threads.» Jeg likte mer følgende formulering, av en eller annen grunn: Objectivist C is a "dynamically typed" language, which means that you can type in whatever you damn well like. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Hei alle sammen. Jeg har en liten ting jeg lurer på. Jeg er ny i denne delen av forumet, så jeg orker ikke opprette noen ny tråd eller noe. Jeg går siv.ing. på NTNU og har blitt kjent med MATLAB gjennom et IT-emne. Der har jeg lært en del basics, og så smått lært å utnytte matlab til blant annet matematikk. Det jeg lurer på er følgende: 1. Er det mulig å (på mer eller mindre enkel måte) kompilere mine matlabfunksjoner slik at jeg får dem i et filformat som kan kjøres utenfor matlab og på maskiner uten matlab/octave installert? 2. Hvis ja til 1: Er det mulig å bygge dem slik at jeg kan legge funksjonene inn i hjemmesida mi og kjøre dem derfra? Altså gjøre dem tilgjengelige for alle. Jeg har googlet bitte litt, men tenkte jeg skulle høre her først. Jeg er rimelig grønn på programmering sånn generelt, men setter pris på svar. Håper ikke jeg forstyrret den gode stemningen ved å poste i feil tråd, nå da. Endret 8. desember 2009 av fredrikg- Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Er fullt mulig å kompilere matlab programmer. http://www.mathworks.com/products/compiler/description1.html Har aldri gjort det, men ett enkelt søk fant dette. Ser ut som compileren følger med MATLAB. Hvordan det skal integreres i web vet jeg ikke. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Enkelt spørsmål, hvorfor er 64KByte =2^6*2^10=2^16 byte? K = kilo som er tusen. Skulle tro at 64KByte bare var 64.000 2^16 = 65536. Bare lurer på hvorfor fasiten er formulert slik. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Vel, får håpe du ikke blir en lang diskusjon om hva som er "riktig" nå... Men greia er at noen ganger så er , mens andre ganger er . Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det var ikke verre nei. Trodde den differansen bare gjaldt harddisker. Dette er cache. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Husker jeg ikke helt feil er det vanlig å skille med stor og liten k. Altså K = 1024 og k = 1000 mm, km, dm... KB, MB, GB... (var det ikke det samme med bit og Byte også?) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 kB = kilo byte = 210*8 bit kb = kilo bit = 210 bit kiB = SI kilo byte = 103 * 8 bit kib = SI kilo bit = 103 bit Mener det er slikt ihvertfall. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har ikke hørt om det før, duckers... btw: Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Omvendt, k(103), M(106), G(109) osv. er SI enheter (K er forøvrig Kelvin, en temperaturskala). Ki(210), Mi(220), Gi(230) osv. de binære versjonene. b er bit, B er bytes http://en.wikipedia.org/wiki/SI_prefix#List_of_SI_prefixes http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix#Prefixes Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det er fordi datamaskiner er digitale. Digital = 2 tall, 2tallssystem, strøm/ikke strøm. 2^n betyr at det er n antall bits/kombinasjoner av 1'ere og 0'ere. Feks 2^3 = 8 bits (00000001). Btw, Facebook kunne spart oss for 49.000 tonn karbondioksid ved å skifte fra PHP til C++ (!) http://www.treehugger.com/files/2009/12/fa...-their-code.php Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hehe. De kunne sikkert spart mye bare ved å kompilere PHP til native, JRE eller .NET også. Da slipper de samtidig ulempen ved å bytte programmeringsspråk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Vart stilt her. Noen som vet hvordan du bruker en if-statement og integer i C#? Altså: If [integer] = blabla Then [oppgave] Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Vart stilt her. Noen som vet hvordan du bruker en if-statement og integer i C#? Altså: If [integer] = blabla Then [oppgave] Dette blir jo litt for basic kansje,enhver book eller tutorial har som regel med dette. "if statements" er i sin basic syntax nogelunde lik i mange språk(C,C++,java eller python) Tar et et eksempel C# og python. if(condition) statement; "condition" er en boolan(som enten er true eller false) Viss condition er er true if-statement blir kjørt,viss false ikke kjørt. C# if(3 < 7) Console.WriteLine("3 er mindere enn 7"); Python if 3 < 7 : print '3 er mindere enn 7' Man kan gjøre forskjellige boolan operasjoner med et if-statement de mest brukte(<,>,==,>=,<=,!=) Et litt mere komplett eksempel C# og python //C# using System; class If_test { static void Main() { int a, b; //Deklarere integer variable,i python slipper man dette a = 3; b = 3; if (a < b) Console.WriteLine("a er mindere enn b"); if (a == b) Console.WriteLine("Dette var likt"); else Console.WriteLine("Nei dette var feil"); } } #Python a = 3 b = 7 if a < b: print 'a er mindere enn b' elif a == b: print 'Dette var likt' else: print 'Nei dette var feil' Endret 1. januar 2010 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg har begynt å prøve meg på veldig simpel AI programmering. Noen som har noen forslag til hvilke funksjoner jeg kan prøve å få den til å forstå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå