GeirGrusom Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 I verste fall er Windows 7 RC gratis i et år, og jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Windows 7 så langt. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hvis det er MSDN du snakker om så har du tilgang til XP pro, både 32 og 64 bit. Har også tilgang til Vista Business 32/64 og Windows 7 RC 32 bit Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Er det Dreamspark? Hvis ja... så nei Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Kan laste ned Windows Server da ^^ Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Noen som har vært borti Arduino? Har bestillt en chip selv, ser vannvittig artig ut! Ser kult ut, men tror denne er kulere USB istedenfor sånn seriell port eller hva nå en det heter. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Noen som har vært borti Arduino? Har bestillt en chip selv, ser vannvittig artig ut! Ser kult ut, men tror denne er kulere USB istedenfor sånn seriell port eller hva nå en det heter. Ser kult ut, men tror denne er kulere Ethernet istedenfor sånn usb port eller hva nå en det heter. Kunne ikke dy meg Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Noen som har vært borti Arduino? Har bestillt en chip selv, ser vannvittig artig ut! Ser kult ut, men tror denne er kulere USB istedenfor sånn seriell port eller hva nå en det heter. Du får arduino med USB. Den det er bilde av på forsiden er en gammel modell (lurer på hvorfor de ikke har byttet ut bildet). Slik ser den nyeste ut (i skrivende stund): link Lenke til kommentar
.... Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg lagde meg et lite program for å teste det der! Det stemmer jo faktisk! Jeg har ikke holdt på med verken c eller c++ i særlig grad, så jeg greier ikke helt å forstå hvorfor. Kan noen prøve å forklare det der i plain tekst? -- Noen som holder på med Lua? Lagde en tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1110151 Lenke til kommentar
.... Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) dabear: Klikk på bildet. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hva faen... det har jeg ALDRI tenkt på :O Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hva faen... det har jeg ALDRI tenkt på :O Det er faktisk et godt tegn Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Trodde det var noe alle som programmerte viste, jeg. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hehe. den var veldig kul. Godt å vite hvis man er frilans og vil tvinge en bedrift til å ansette deg igjen for å vedlikeholde koden din Lenke til kommentar
.... Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) A Brief, Incomplete, and Mostly Wrong History of Programming Languages. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Førsteklasses programmering humor. Lenke til kommentar
.... Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) The speed, size and dependability of programming languages The Computer Language Benchmarks Game is a collection of 1368 programs, consisting of 19 benchmark reimplemented across 72 programming languages. It is a fantastic resource if you are trying to compare programming languages quantitatively. Which, oddly, very few people seems to be interested in doing. Det er særdeles interessant lesning, for å si det sånn. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Sitter å øver til Java eksamen min, kjeder meg. Står at vi skal programmere, hva da liksom? Jeg er ikke kreativ nok. Kom med små lærerike prosjekter, det er videregående programmering så det kan fint være litt avansert. Hele boken er tross alt pensum. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) 1) Lag et gui for å parse atomfeeden til gmail, og vis det i et brukervennlig grensesnitt. Tilby så å lagre (ta sikkerhetskopi) av disse mailene til database og xml + andre formater https://mail.google.com/mail/feed/atom 2) Lag et miniregneark, som kan lagre ei liste over ønskelister til flere av dine kjente, samt kunne sortere på dato (jul 2008, jul 2009, bursdagsdato etc) og navn. Lagre til disk. 3) Lag et gui som tar i bruk fire instanser av en klasse Car og plasser de i et gui. Lag metoder for å øke/senke hastighet, stoppe og starte hver bil, og vis hastighet i guiet. La bilene kjøre omkapp mot hverandre på en 10 cm lang strekning, der hver cm representerer 100 meter i virkligheten. Tell tid for hver bil, og lag en oversiktelig oppsummering på slutten av "racet". Tilby også å resette alle bilene og deres hastigheter ved hjelp av en knapp, og dermed resette racet. 4) Lag et bestillingsskjema for pizza og lagre resultatene. Inkluder bestillingstid, ingredienser etc i oppsummeringa. 5) Registrer stemmer i et fiksjonelt valgt. La alle stemmer til FRP og KRF telle halvparten, og lag grafer og piecharts for å vise en fin oppsummering. Ja, det er noen oppgaver, inspirert av noe jeg har lagd sjøl Implementer det du får til. Endret 2. juni 2009 av dabear Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg hadde eksamen i Java i går (høyskole) Latterlige oppgaver, ganske enkle, men det irriterer meg at det var så stort fokus på GUI. Vi måtte sitte å skrive et GUI program på papir...latterlig. Håper på en A dog Vi fikk GUI oppgave på "C" eksamen også, det som var teit der var at det var C++ og ikke C, og ikke bare det, det var BORLAND C++, med extensions og det hele (__fastcall) Det var jo bare å skrive mer eller mindre rett av eksemplene, men likevel teit å ha i en C eksamen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå