Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Java som språk er tullete designet. Det virker som de har hatt hastverk, og det er brukt mange løsninger som ikke er veldig godt gjennomtenkt.

Det er derimot ikke tilfellet med C++.

 

For eksempel hva som ligger bak valget av å bruke action listener fremfor delegates, hvorfor byte er signert, hvorfor det er et krav å ta imot alle exceptions, hvorfor Enum bare blir konstruert om til en klasse, og hvorfor de ikke hadde auto-boxing fra starten.

 

Selv om det ikke relaterer til språket, men en pekepinn mot dårlig utvikling kan også være det latterlige antall deprectade klasser og funksjoner i standardbiblioteket.

 

Om jeg ville dog ville programmert i C++ eller Java til et helt generelt program, så hadde jeg nok heller valgt java, men det valget faller ikke på hvilket språk jeg synes er best eller dårligst, men hvilket som er mest hensiktsmessig å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Jamie Zawinski sa det: «First the good stuff: Java doesn’t have free(). I have to admit right off that, after that, all else is gravy. That one point makes me able to forgive just about anything else, no matter how egregious. Given this one point, everything else in this document fades nearly into insignificance.»[1]

Endret av ....
Lenke til kommentar

Gah, jeg har ikke peiling på hvor i forumet jeg skal poste dette spørsmålet, ettersom kategorien den faller under handler om programmering, og jeg har ikke peiling på hva slags det er. Det er et script i en text fil. Jeg har brukt programmet AutoHotKey, og recordet noen bevegelser og klikk med musen, som den følger når jeg trykker på programmet. Problemet er at jeg har lyst til å loope dette scriptet, men vet dessverre ikke hvordan. Og heller ikke hvordan man kan avbryte loopen ved å trykke på en spesiell knapp. Hvis noen ville hjulpet hadde det vært snilt. :)

 

MouseClick, left,  55,  482
Sleep, 500
MouseClick, left,  410,  512
Sleep, 500
MouseClick, left,  828,  528
Sleep, 500
MouseClick, left,  57,  492
Sleep, 500
MouseClick, left,  199,  533
Sleep, 500
MouseClick, left,  821,  577
Sleep, 500
MouseClick, left,  61,  524
Sleep, 500
MouseClick, left,  392,  527
Sleep, 500
MouseClick, left,  79,  530

Lenke til kommentar

loop{
MouseClick, left, 55, 482
Sleep, 500
MouseClick, left, 410, 512
Sleep, 500
MouseClick, left, 828, 528
Sleep, 500
MouseClick, left, 57, 492
Sleep, 500
MouseClick, left, 199, 533
Sleep, 500
MouseClick, left, 821, 577
Sleep, 500
MouseClick, left, 61, 524
Sleep, 500
MouseClick, left, 392, 527
Sleep, 500
MouseClick, left, 79, 530

if GetKeyState('Space'){
break
}
}

 

Loopen kjøres helt til du trykker space :)

Lenke til kommentar

Tusen takk skal du ha, Garanti. :)

 

Fikk dessverre en error.

 

Error at line 339.

 

Line Text: 'Space'

Error: The leftmost character above is illegal in an expression

 

The program will exit.

 

Har ikke så veldig lyst til å legge ut hele, ettersom den inneholder passordet mitt og litt andre ting, men noen ideer? :)

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor relevant dette er for folk, men kan jo være av glede.

 

For de som skulle trenge en grei, gratis, SVN host, kan jeg anbefale xp-dev.com. Der får du 1.5GB gratis plass, og grei båndbredde. Det har ikke all verdens avanserte features, men funker fett for vanlig SVN bruk.

 

Kom over den i forbindelse med et prosjekt, og må si jeg er veldig fornøyd hittil.

Lenke til kommentar

Hmm, angående svn. Tenkte det kan være lurt å få en form for backup av svn-treet mitt. Svn-serveren min hjemme lagrer på et raid-5, så har litt "beskyttelse", men hadde jo vært fint med backup også...

 

Er det lett å få svn-serveren min til å synkroniseres med f.eks. xp-dev? Sånn at alle revisjoner befinner på begge serverene? Og dersom de kunne brukes om hverandre hadde det jo vært enda bedre. ;)

Lenke til kommentar
Hmm, angående svn. Tenkte det kan være lurt å få en form for backup av svn-treet mitt. Svn-serveren min hjemme lagrer på et raid-5, så har litt "beskyttelse", men hadde jo vært fint med backup også...

 

Er det lett å få svn-serveren min til å synkroniseres med f.eks. xp-dev? Sånn at alle revisjoner befinner på begge serverene? Og dersom de kunne brukes om hverandre hadde det jo vært enda bedre. ;)

Vet ikke om det er relevant, men slik tar jeg backup av mitt tre:

 

Personlig tar jeg backup hver natt med hot-backup.py som tar kopi av hele svn-mappen og komprimerer det (hvis man ber om det). Dette legger jeg på en ekstern harddisk. Har også vurdert å legge det over på en ekstern server for å få ekstra sikkerhet, men har ikke fått gjort det ennå.

 

Her er kommandoen jeg bruker:

hot-backup.py --num-backups=31 --archive-type=bz2 /path/til/repo /path/til/ekstern/harddisk

Lenke til kommentar
Hmm, angående svn. Tenkte det kan være lurt å få en form for backup av svn-treet mitt. Svn-serveren min hjemme lagrer på et raid-5, så har litt "beskyttelse", men hadde jo vært fint med backup også...

 

 

Er ganske enkelt å ta backup av ditt eksisterende tre...

Import a Subversion Repository

 

To import a repository, please follow these instructions:

Upload a file - it has to be a Subversion Dump File.

Please use svnadmin dump <repository name> to create this file.

It can be compressed using GZip

Once the upload is complete, pick a repository to import the uploaded file.

 

Er det lett å få svn-serveren min til å synkroniseres med f.eks. xp-dev? Sånn at alle revisjoner befinner på begge serverene? Og dersom de kunne brukes om hverandre hadde det jo vært enda bedre. ;)

 

Tja, det burde jo være en smal sak å skrive et script som updater xp-dev.com fra ditt lokale tre, og så kalle det skriptet med jevne mellomrom..

Du finner et greit cheat-sheet for svn her.

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

Noen som er registrert iphone utvikler? Har lurt litt på dette selv. Det skal jo faktisk ikke mye til før man går i "pluss" i forhold til arbeidstimer. Litt avhengig av hva man lager selvsagt. Stort sett er det jo snakk om informasjonsbehandling, hvis jeg kommer på noe lurt så kanskje det er verdt å bruke litt tid på det. Jeg er ikke ute etter å tjene store summer, et par tusen hadde vært kjekt. Har noen ideer, lurer på om noen her har laget noe og tjent litt på det?

Lenke til kommentar
I C# bruker du ihvertfall System.IO.Ports.SerialPort for å snakke med serieporter. I C husker jeg ikke, men det er jo like greit å bruke det også, kommer litt an på hva du er ute etter.

 

C har ingen funksjoner for seriel kommunikasjon så da må du bruke funksjoner til oset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...