GeirGrusom Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Java som språk er tullete designet. Det virker som de har hatt hastverk, og det er brukt mange løsninger som ikke er veldig godt gjennomtenkt. Det er derimot ikke tilfellet med C++. For eksempel hva som ligger bak valget av å bruke action listener fremfor delegates, hvorfor byte er signert, hvorfor det er et krav å ta imot alle exceptions, hvorfor Enum bare blir konstruert om til en klasse, og hvorfor de ikke hadde auto-boxing fra starten. Selv om det ikke relaterer til språket, men en pekepinn mot dårlig utvikling kan også være det latterlige antall deprectade klasser og funksjoner i standardbiblioteket. Om jeg ville dog ville programmert i C++ eller Java til et helt generelt program, så hadde jeg nok heller valgt java, men det valget faller ikke på hvilket språk jeg synes er best eller dårligst, men hvilket som er mest hensiktsmessig å bruke. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Java som språk er tullete designet. Det virker som de har hatt hastverk, og det er brukt mange løsninger som ikke er veldig godt gjennomtenkt.Det er derimot ikke tilfellet med C++. Var det ikke omvendt. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 meh uenig. Java er et lappeteppe. Lenke til kommentar
.... Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Som Jamie Zawinski sa det: «First the good stuff: Java doesn’t have free(). I have to admit right off that, after that, all else is gravy. That one point makes me able to forgive just about anything else, no matter how egregious. Given this one point, everything else in this document fades nearly into insignificance.»[1] Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Gah, jeg har ikke peiling på hvor i forumet jeg skal poste dette spørsmålet, ettersom kategorien den faller under handler om programmering, og jeg har ikke peiling på hva slags det er. Det er et script i en text fil. Jeg har brukt programmet AutoHotKey, og recordet noen bevegelser og klikk med musen, som den følger når jeg trykker på programmet. Problemet er at jeg har lyst til å loope dette scriptet, men vet dessverre ikke hvordan. Og heller ikke hvordan man kan avbryte loopen ved å trykke på en spesiell knapp. Hvis noen ville hjulpet hadde det vært snilt. MouseClick, left, 55, 482 Sleep, 500 MouseClick, left, 410, 512 Sleep, 500 MouseClick, left, 828, 528 Sleep, 500 MouseClick, left, 57, 492 Sleep, 500 MouseClick, left, 199, 533 Sleep, 500 MouseClick, left, 821, 577 Sleep, 500 MouseClick, left, 61, 524 Sleep, 500 MouseClick, left, 392, 527 Sleep, 500 MouseClick, left, 79, 530 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 loop{ MouseClick, left, 55, 482 Sleep, 500 MouseClick, left, 410, 512 Sleep, 500 MouseClick, left, 828, 528 Sleep, 500 MouseClick, left, 57, 492 Sleep, 500 MouseClick, left, 199, 533 Sleep, 500 MouseClick, left, 821, 577 Sleep, 500 MouseClick, left, 61, 524 Sleep, 500 MouseClick, left, 392, 527 Sleep, 500 MouseClick, left, 79, 530 if GetKeyState('Space'){ break } } Loopen kjøres helt til du trykker space Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Tusen takk skal du ha, Garanti. Fikk dessverre en error. Error at line 339. Line Text: 'Space' Error: The leftmost character above is illegal in an expression The program will exit. Har ikke så veldig lyst til å legge ut hele, ettersom den inneholder passordet mitt og litt andre ting, men noen ideer? Endret 1. mars 2009 av Darkbuster Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Prøv å fjerne anførselstegnene rundt Space Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Programmet åpnes, men gjør ingenting. Etter rundt 30 sekunder setter den scriptet automatisk på pause. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hmm, ok, det var bare forsøk, satte meg raskt inn i dokumantasjonen for å forsøke. Har dessverre ikke tid til å se på det nå, dessverre.. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det går så bra. Tusen takk for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Vet ikke hvor relevant dette er for folk, men kan jo være av glede. For de som skulle trenge en grei, gratis, SVN host, kan jeg anbefale xp-dev.com. Der får du 1.5GB gratis plass, og grei båndbredde. Det har ikke all verdens avanserte features, men funker fett for vanlig SVN bruk. Kom over den i forbindelse med et prosjekt, og må si jeg er veldig fornøyd hittil. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hmm, angående svn. Tenkte det kan være lurt å få en form for backup av svn-treet mitt. Svn-serveren min hjemme lagrer på et raid-5, så har litt "beskyttelse", men hadde jo vært fint med backup også... Er det lett å få svn-serveren min til å synkroniseres med f.eks. xp-dev? Sånn at alle revisjoner befinner på begge serverene? Og dersom de kunne brukes om hverandre hadde det jo vært enda bedre. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg kjenner ikke så mye til det, men jeg vet at det går ann å sette svn-hooks, f.eks. ved commit. Mulig det hadde gått ann å få til noe ved å bruke det. Forøvrig kan jeg anbefale Git og github.com Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hmm, angående svn. Tenkte det kan være lurt å få en form for backup av svn-treet mitt. Svn-serveren min hjemme lagrer på et raid-5, så har litt "beskyttelse", men hadde jo vært fint med backup også... Er det lett å få svn-serveren min til å synkroniseres med f.eks. xp-dev? Sånn at alle revisjoner befinner på begge serverene? Og dersom de kunne brukes om hverandre hadde det jo vært enda bedre. Vet ikke om det er relevant, men slik tar jeg backup av mitt tre: Personlig tar jeg backup hver natt med hot-backup.py som tar kopi av hele svn-mappen og komprimerer det (hvis man ber om det). Dette legger jeg på en ekstern harddisk. Har også vurdert å legge det over på en ekstern server for å få ekstra sikkerhet, men har ikke fått gjort det ennå. Her er kommandoen jeg bruker: hot-backup.py --num-backups=31 --archive-type=bz2 /path/til/repo /path/til/ekstern/harddisk Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Hmm, angående svn. Tenkte det kan være lurt å få en form for backup av svn-treet mitt. Svn-serveren min hjemme lagrer på et raid-5, så har litt "beskyttelse", men hadde jo vært fint med backup også... Er ganske enkelt å ta backup av ditt eksisterende tre... Import a Subversion Repository To import a repository, please follow these instructions: Upload a file - it has to be a Subversion Dump File. Please use svnadmin dump <repository name> to create this file. It can be compressed using GZip Once the upload is complete, pick a repository to import the uploaded file. Er det lett å få svn-serveren min til å synkroniseres med f.eks. xp-dev? Sånn at alle revisjoner befinner på begge serverene? Og dersom de kunne brukes om hverandre hadde det jo vært enda bedre. Tja, det burde jo være en smal sak å skrive et script som updater xp-dev.com fra ditt lokale tre, og så kalle det skriptet med jevne mellomrom.. Du finner et greit cheat-sheet for svn her. Endret 6. mars 2009 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Noen som er registrert iphone utvikler? Har lurt litt på dette selv. Det skal jo faktisk ikke mye til før man går i "pluss" i forhold til arbeidstimer. Litt avhengig av hva man lager selvsagt. Stort sett er det jo snakk om informasjonsbehandling, hvis jeg kommer på noe lurt så kanskje det er verdt å bruke litt tid på det. Jeg er ikke ute etter å tjene store summer, et par tusen hadde vært kjekt. Har noen ideer, lurer på om noen her har laget noe og tjent litt på det? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei folks! Har lyst til å lage et program som kan kommunisere med kretskort via seriell/USB. Noen som kjenner til gode kombinasjoner her? Vil tro C/C#/C++ er tingen, kjenner noen til kretskort som kan brukes? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 I C# bruker du ihvertfall System.IO.Ports.SerialPort for å snakke med serieporter. I C husker jeg ikke, men det er jo like greit å bruke det også, kommer litt an på hva du er ute etter. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 I C# bruker du ihvertfall System.IO.Ports.SerialPort for å snakke med serieporter. I C husker jeg ikke, men det er jo like greit å bruke det også, kommer litt an på hva du er ute etter. C har ingen funksjoner for seriel kommunikasjon så da må du bruke funksjoner til oset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå