x871kx6167ss7 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 inf2810? Var like før jeg ble med på det, men meldte meg av i siste liten. Kurset kræsjet med en av de obligatoriske kursene mine. Kanskje neste år. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Oki, jeg tror jeg er trøtt eller noe. Men iallefall. Jeg har en klasse, MotorVognRegister. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor public class MotorVognRegister { private MotorVogn register[] = new MotorVogn[5]; private int antall = 0; public boolean leggTil(MotorVogn vognTillegg){ if (vognTillegg != null){ register[antall] = vognTillegg; antall++ ; return true; } return false; } public int antallMotorVogner(){ return antall; } public int ledigPlass(){ return 5 -antall; } public void skrivUt(){ System.out.println(antall + "Motorvogner i registerert"); for(int i = 0; i < antall; i++){ register.skrivUt(); } } } Og klassen MotorVogn; Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor import java.util.Scanner; public class MotorVogn { private String registreringsnummer; private int regAar; private String produsent; private String modell; private String eier; private static MotorVogn tmpVogn; public static MotorVogn lesInn(Scanner s){ System.out.println("Registrering av MotorVogn"); try{ System.out.print("Registreringsnummer: "); tmpVogn.registreringsnummer = s.next(); System.out.print("RegistreringsAar: "); tmpVogn.regAar = s.nextInt(); System.out.print("Produsent: "); tmpVogn.produsent = s.next(); System.out.print("Modell: "); tmpVogn.modell = s.next(); System.out.print("Eier: "); tmpVogn.eier = s.next(); } catch(Exception e){ return null; } return tmpVogn; } public void skrivUt(){ System.out.print(registreringsnummer + ", " + regAar + ", " + produsent + ", " + modell + ", " + eier); } } Problemet utspiller seg i klassen RegisterDemo Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor import java.util.Scanner; public class RegisterDemo { /** * @param args */ public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub Scanner tastatur = new Scanner(System.in); MotorVognRegister register2; register2 = new MotorVognRegister; MotorVogn tmpVogn; int i = 0; while(i < 5){ tmpVogn = MotorVogn.lesInn(tastatur); register.leggTil(tmpVogn); i++; } register.skrivUt(); } } Eclipse klager på følgende bit: MotorVognRegister register2;register2 = new MotorVognRegister; Når jeg bruker new får jeg MotorVognRegister cannot be resolved, hvorfor det? Intellisense foreslår jo det selv også. Jeg antar og håper at dette er fordi jeg er trøtt, og ikke en inkompetent løk. Takk for hjelpen. (//rant-mode// hvorfor må obligatoriske oppgave bygge videre på frivillige oppgavene) Endret 2. februar 2009 av data_jepp Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 MotorVognRegister register2;register2 = new MotorVognRegister; Putt på to paranteser bak new MotorVognRegister så skal du se det hjelper. Altså: MotorVognRegister register2 = new MotorVognRegister() (//rant-mode// hvorfor må obligatoriske oppgave bygge videre på frivillige oppgavene) Får å gi luringer som deg en lærepenge Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det måtte være noe sånt ja, haha. Typisk! Hehe, enig. Jeg skal jobbe nå! Takk takk. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (//rant-mode// hvorfor må obligatoriske oppgave bygge videre på frivillige oppgavene) For å gi de som gidder å gjøre litt ekstra en fordel, og for å gi de som ikke gidder en vekker om at det lønner seg å stå på litt. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hadde dere brukt Scala ville det blitt riktig med new MotorVognRegister siden en ikke trenger å angi () når ingen argumenter trengs. Endret 10. februar 2009 av hishadow Lenke til kommentar
___ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hadde dere brukt Scala ville det blitt riktig med new MotorVognRegister siden en ikke trenger å angi () når ingen argumenter trengs. Wow! Jeg tror jeg må bytte til Scala så jeg slipper å skrive så mange parenteser! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hehe Sånn er det i D også hvis jeg ikke tar helt feil Alle må derfor bytte til D eller Scala NÅ! så sparer vi verden for tomme paranteser. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg skulle til å si noe om Lisp, men jeg tror jeg dropper det... Lenke til kommentar
.... Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Lisp har også tomme parenteser. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 I CL kan du jo altids bytte ut tomme paranteser med Nil, da. Lenke til kommentar
.... Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Jeg flirer litt av Larry Wall: «Lisp has all the aesthetic appeal of toenail clippings in a bowl of cold porridge.» Endret 9. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Kan jeg friste med ingen semikolon også? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Nei huffameg! Et språk uten semikolon mangler noe viktig Det blir nesten som å kutte ut krøllparanteser *grøss* Lenke til kommentar
.... Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) «Whoever decided to use the semicolon to end something should just be taken out and have his colon semified.» – Erik Naggum Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hehe. Nei, semikolon er flotte saker Eller, egentlig er jeg temmelig likegyldig i forhold til bruk av semikolon for å skille linjer Like greit det som linjeskift egentlig...eller punktum for den saks skyld (er det noen språk som bruker punktum?) Edit:<sarkasme> og jeg elsker når noen bruker sitater fra andre for å underbygge sine egne meninger</sarkasme> Endret 21. februar 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Kranglefant på nettet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hehe. Han har jeg aldri hørt om Men artikkelen kunne like gjerne handlet om Manfred. Endret 21. februar 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hehe.Han har jeg aldri hørt om Men artikkelen kunne like gjerne handler om Manfred. Første gang jeg har hørt om han jeg, men det er jo ikke noe godt kjennetegn når ditt eneste ettermæle er en lang serie med rants på usenet. Lenke til kommentar
.... Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Jeg synes bare det er godt sagt. Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå