DeadManWalking Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Har sikkert spurt før, jeg vil ha et rammeverk for å lage websider med C++. Jeg fant noe, men det var pre-alpha. Noen forslag? Stryk det, jeg må se på java greier i stedet. Endret 2. desember 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Har sikkert spurt før, jeg vil ha et rammeverk for å lage websider med C++. Jeg fant noe, men det var pre-alpha. Noen forslag? Stryk det, jeg må se på java greier i stedet. Websider i C++ høres utrolig tumlete ut :S Det er mulig det går an å bruke ASP.NET med C++/CLI Ikke det at jeg noensinne har forsøkt... Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 En god book (tidlig utgave) for de som er leselystne. Programmeringsspråket som blir brukt kommer du muligens aldri til å bruke, men den er fin allikevel. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 En god book (tidlig utgave) for de som er leselystne. Programmeringsspråket som blir brukt kommer du muligens aldri til å bruke, men den er fin allikevel. Kan anbefale den, og i og for seg språket, for de som vil lære seg mer om forskjellige programmeringsspråk og konseptene bak dem. Brukte boken, og språket, i et fag ved NUS. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg har eksamen i inf100 på fredag, innføring i programmering med Java. Inkludert litt basic OOP. Noen som har noen tips? Eksamen er for hånd. Jeg har løst tidligere eksamensoppgaver uten problemer. Det er enklere greier egentlig, lag en funksjon som gjør bla bla. Jobbe videre på den, litt søking og sortering. Det er bare så sinnsvakt rart å skrive programmering for hånd. :s Tips? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvis du ikke har gjort det alt, gjør gamle eksamensoppgaver for hånd. Som du sier er det merkelig, så det er greit å ha forsøkt det før en kommer på eksamen. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hmm, ja. De enklere oppgavene går greit. De med mer kode tror jeg må kladdes først, det er liksom ikke bare å flytte en linje opp eller ned når man skriver med kulepenn. Eksamen er jo faktisk bare tre timer, litt lite vist man satser på en A egentlig. Tekna studenter skal vist også ha et krasjkurs i dag i faget, men det orker jeg ikke. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hehe. 3 timer er litt kort ja, sant det. Når det gjelder kladding er det forøvrig noe jeg aldri gjør, annet enn litt tegning for å eventuelt forstå problemstillingen i litt abstrakte oppgaver. Selv fører jeg rett inn, en oppgave pr. ark uansett størelsen på oppgaven, og kaster arket hvis det blir feil og fører inn på nytt. Har merka at jeg sparer mye tid på det selv, men er vel en smakssak. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ikke dumt, jeg gjorde det på matten. Jeg leste nettopp at eksamen er en "åpen-bok" eksamen, så jeg har med lærebok og ubegrenset mengder med håndskrevne notater haha. Forslag til hva jeg skal slenge ned på arket? Har begynt å fylle inn enklere greier, algoritmer for sortering og søking sånn som på de obligatoriske oppgavene. Noe annet? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Må innrømme jeg ble litt små bekymret når jeg så hvor store de tidligere eksamensoppgavene er. inf100_v07.pdf På tre timer, for hånd? Det er greit at det går unna, men det er faen ikke mye tid og det må være lett å lage mange slurvefeil. Endret 17. desember 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Tror ikke du kommer til å få noe problem med tiden. Eneste som er plagsomt er å skrive på papir, men det ved du jo. Eksamenen på uio har sånne teite oppgaver som går på om deklarasjoner er gyldige, og de finner altid fram deklarasjoner som ingen bruker eller som er lett å blande med andre språk. Kan kanskje være greit å se om du finner noen av dem i gamle eksamner. Ser ut som jeg gikk siste år på vgs med sønnen(evnt. lillebroren) til han som ønsker lykke til på slutten av oppgaven. Morsomt. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) En av oppgavene er at man skal fjerne et element i en String Array, det er jo ok. Så skal man liksom flytte alle andre elementer ned et hakk sånn at ikke et element er null. Jeg har jo laget en funksjon for dette, men fins det en litt mer elegant måte å gjøre det på? Fjernet litt feilkode. Endret 18. desember 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Det gikk bra på eksamen. Tiden ble et problem, men det var den for alle. Så når foreleseren gikk rundt og spurte om noen trengte hjelp så bitchet alle over mangel på tid. Siden eksamen teller 70% blir det nok fortsatt mulig å kanskje få en B. Er fornøyd. God jul og takk for tipsa. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Er det noen som har noen gode erfaringer med github.com eller lignende på Windows (fortrinnsvis integrert i Eclipse)? Begynner å bli lei av å ta backup sjøl, hehe. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvordan er egentlig git på windows? jeg har aldri prøvd det selv, men hørt at støtten er så som så fra flere kilder. github.com har jeg bare gode erfaringer med Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Er det bare meg eller mangler det gode oversikt (stickies) i de forskjellige kategorien om hvor plasser en kan få lære eller burde titte innom hvis en har tenkt til å begynne med programmering? Er bare som oftest en tråd om "dine beste koder/triks" her.. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kanskje ikke stedet å spørre da det ikke er her nybegynnerne vanker, men, jo, jeg synes det stemmer. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvordan er egentlig git på windows? jeg har aldri prøvd det selv, men hørt at støtten er så som så fra flere kilder. github.com har jeg bare gode erfaringer med Funket fin-fint med Git on MSys versjonen, men nå er jeg den bare alene. Greit og enkelt å få oppdatert ting med GUIen som følger med mot github (får håpe de ikke blir en døgnflue), men jeg har ikke funnet ut hvordan en kan legge til nye filer derfra så jeg må poppe innom Git Bash. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 github (får håpe de ikke blir en døgnflue) Hvis github viser seg å være en døgnflue så har man jo uansett hele repositoriet sitt, så det er ikke *veldig* farlig for min del. Men det hadde vært trist. De er innovative og flinke, pusher ut nye features ofte og har relativt gode priser. Lenke til kommentar
kiwibird Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Kan anbefale Funksjonell programmering og datalingvistikk, men vær obs på at man bør ha en del kunnskaper innenfor logikk og lingvistikk, INF1800 og LING1102 eller ekv. Det er en del lisp i det, men ikke som et hovedtema. Eg tok Funksjonell Programmering (Scheme/LISP) med Asbjørn Brændeland--ein fantastisk kursleiar, morosame programmeringsoppgåver, og ekstremt lærerikt og motiverande. Absolutt anbefalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå