Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har eksamen i inf100 på fredag, innføring i programmering med Java. Inkludert litt basic OOP. Noen som har noen tips? Eksamen er for hånd. Jeg har løst tidligere eksamensoppgaver uten problemer. Det er enklere greier egentlig, lag en funksjon som gjør bla bla. Jobbe videre på den, litt søking og sortering. Det er bare så sinnsvakt rart å skrive programmering for hånd. :s Tips?

Lenke til kommentar

Hehe. 3 timer er litt kort ja, sant det. Når det gjelder kladding er det forøvrig noe jeg aldri gjør, annet enn litt tegning for å eventuelt forstå problemstillingen i litt abstrakte oppgaver. Selv fører jeg rett inn, en oppgave pr. ark uansett størelsen på oppgaven, og kaster arket hvis det blir feil og fører inn på nytt. Har merka at jeg sparer mye tid på det selv, men er vel en smakssak.

Lenke til kommentar

Tror ikke du kommer til å få noe problem med tiden. Eneste som er plagsomt er å skrive på papir, men det ved du jo.

 

Eksamenen på uio har sånne teite oppgaver som går på om deklarasjoner er gyldige, og de finner altid fram deklarasjoner som ingen bruker eller som er lett å blande med andre språk. Kan kanskje være greit å se om du finner noen av dem i gamle eksamner.

 

Ser ut som jeg gikk siste år på vgs med sønnen(evnt. lillebroren) til han som ønsker lykke til på slutten av oppgaven. Morsomt. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan er egentlig git på windows? jeg har aldri prøvd det selv, men hørt at støtten er så som så fra flere kilder.

 

github.com har jeg bare gode erfaringer med :)

Funket fin-fint med Git on MSys versjonen, men nå er jeg den bare alene. Greit og enkelt å få oppdatert ting med GUIen som følger med mot github (får håpe de ikke blir en døgnflue), men jeg har ikke funnet ut hvordan en kan legge til nye filer derfra så jeg må poppe innom Git Bash. :)

Lenke til kommentar
github (får håpe de ikke blir en døgnflue)

Hvis github viser seg å være en døgnflue så har man jo uansett hele repositoriet sitt, så det er ikke *veldig* farlig for min del. Men det hadde vært trist. De er innovative og flinke, pusher ut nye features ofte og har relativt gode priser.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Kan anbefale Funksjonell programmering og datalingvistikk, men vær obs på at man bør ha en del kunnskaper innenfor logikk og lingvistikk, INF1800 og LING1102 eller ekv. Det er en del lisp i det, men ikke som et hovedtema.

 

Eg tok Funksjonell Programmering (Scheme/LISP) med Asbjørn Brændeland--ein fantastisk kursleiar, morosame programmeringsoppgåver, og ekstremt lærerikt og motiverande. Absolutt anbefalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...