prebenl Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ja, men hva er ulempene ved å ha filene i en database? Du kan ikke serve dem på vanlig måte fra en web-server som f.eks. Apache. Du legger unødvendig last på databasen, som lett kunne vært skilt ut på et vanlig filsystem, eller en CDN. Dette gjør det vanskeligere å skalere applikasjonen. Å skrive til en disk er enklere, og de fleste APIer og rammeverker er lagt opp rundt dette. Filene er også enklere å vedlikeholde, ettersom du kan browse dem som vanlige filer og bruke alle de vanlige filhåndterings-programmene. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 http://www.thealmightyguru.com/Humor/Docs/...fInTheFoot.html Enda en dose humor. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg prøver og prøver og prøver.. men jeg klarer liksom aldri å få meg selv til å le av de vitsene der. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Jeg prøver og prøver og prøver.. men jeg klarer liksom aldri å få meg selv til å le av de vitsene der. Du er en skam for alle nerder.. () EDIT: Funker disse da: http://www.devtopics.com/best-programming-jokes/ ? Endret 23. september 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ey, de der var jo faktisk ikke så ille.. mye tørre greier også, men den første bl.a. var litt snasen! Way to go Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 hehe mye bra der. Håper dere liker denne også. Famous Last Words of the Game Developer.... Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Sikkert noen her som har rotet med Project Euler ( http://projecteuler.net/ ). Hvis noen gidder poste antall siffer og første tall i svarene på oppgave nr. 189 og 200 før jeg knekker enda et keyboard skal de få en e-kake. Endret 25. september 2008 av Zerblat Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 http://digi.no/php/art.php?id=787780 "- Alle barn bør lære programmering" Veldig enig. Man lærer abolutt mye av å programmere som kan være til hjelp i andre fag og steder, ikke minst i matematikk Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Matematikk og informatikk henger nært sammen, men sånn i bunn og grunn så handle programmering om å definere et problem for å så løse det. Og det er viktig, måten man angriper større problemer og deler det opp i mindre delproblemer. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Men jeg tror likevel det blir feil å "tvinge" programmering på noen som absolutt ikke har interesse av det... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Men jeg tror likevel det blir feil å "tvinge" programmering på noen som absolutt ikke har interesse av det... Programmering kan erstatte diktanalyse på VGS Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Men jeg tror likevel det blir feil å "tvinge" programmering på noen som absolutt ikke har interesse av det... Programmering kan erstatte diktanalyse på VGS Jeg tror vi har en ny kunnskapsminister her! Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Men jeg tror likevel det blir feil å "tvinge" programmering på noen som absolutt ikke har interesse av det...Er ikke dette skolen handler om da? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Men jeg tror likevel det blir feil å "tvinge" programmering på noen som absolutt ikke har interesse av det... Programmering kan erstatte diktanalyse på VGS Ingen har vondt av litt kulturell input Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ingen har vond av å lære seg å programmere heller. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Nja, jeg har noen medstudenter som sliter med å forstå hvorfor man ikke kan definerer metoder inne i andre metoder. Så noen har vondt av det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Man kan det i D Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Man kan det i D Haha, mulig det ja. Ikke i java tough. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Man kan det i D Haha, mulig det ja. Ikke i java tough. Man snakker om at Java 7 skal få støtte for closures, så bare vent Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Men jeg tror likevel det blir feil å "tvinge" programmering på noen som absolutt ikke har interesse av det... Programmering kan erstatte diktanalyse på VGS Ingen har vondt av litt kulturell input Enig, tror det er viktigere at man får det enn at man lærer programmering. Men så er jeg også en av de som synes Ex.Phil er en viktig del av en universitetsutdannelse. Man kunne kanskje hatt litt mer praktisk problemløsing, og evt. dynamisk programmering, for da får man mye av den samme tilnærmingen til problemer som man får via programmering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå