Garanti Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Du vil vel uansett ha mulighet modifisere lisensene ytterligere etter eget forgodtbefinnende? Edit: Altså, du kan opplyse om hvilke deler av koden som går under hvilken lisens. Endret 29. august 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) hishadow: Nei? (Beklager for et ikke mer utfyllende svar, kommer etter jeg er ferdig med mine gjöremaal, om det fortsatt er nödvendig) Endret 29. august 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Du vil vel uansett ha mulighet modifisere lisensene ytterligere etter eget forgodtbefinnende? Edit: Altså, du kan opplyse om hvilke deler av koden som går under hvilken lisens. Enig. Selv har jeg aldri helt forstått poenget med alle lisensene. Like greit å bare skrive en tekstfil med hva som er lov og ikke... Hvorfor absolutt overkomplisere ting? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Du vil vel uansett ha mulighet modifisere lisensene ytterligere etter eget forgodtbefinnende? Edit: Altså, du kan opplyse om hvilke deler av koden som går under hvilken lisens. Enig. Selv har jeg aldri helt forstått poenget med alle lisensene. Like greit å bare skrive en tekstfil med hva som er lov og ikke... Hvorfor absolutt overkomplisere ting? En lisens er jo noe ganske kompliserte greier hvis man skal gjøre det skikkelig så det å skrive en selv er ikke for alle. Det jo fordelene med å velge lisenser som folk kjenner så de da slipper å lese gjennom flere sider med tekst for å finne ut hva man har lov til. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Enig. Selv har jeg aldri helt forstått poenget med alle lisensene. Like greit å bare skrive en tekstfil med hva som er lov og ikke... Hvorfor absolutt overkomplisere ting? Lisenser er ofte skrevet med hjelp av advokater og advokater overkompliserer alt Til gjengjeld er de flinke til det de driver med. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hvordan organiserer dere filer i webapplikasjoner? jeg har en tendens til å legge alt av brukergenerert tekst inn i databaser, mens jeg lar bilder og andre filer bli liggende urørt; det er vel like greit å la alt være i databaser? Noen som kjenner til ytelsesforskjeller på lesing direkte fra filer mot lesing fra database? Eksisterer ytelsesforskjell på store vs. små databaser ved direkte databehandling? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Det er vel fordeler og ulemper med alt. Jeg har bilder liggende på filsystemet, bare med filnavn i databasen, har lært at det var dette jeg skulle gjøre, og liker dette best. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ja, men hva er ulempene ved å ha filene i en database? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg tror igjen det har noe med hvilken databasemotor du bruker. Men her må nok noen med litt mer databasekunnskap trå til hvis du skal få mer fornuftige svar Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 http://www.malevole.com/mv/misc/killerquiz/ Fikk 4/10 Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Fikk 4/10 Jeg fikk 7/10 :-P Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Yay! jeg gjettet 6/10 riktige edit: D'oh! Fikk 4/10 Jeg fikk 7/10 :-P Endret 8. september 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Reiser skulle vært med, så kunne man ihvertfall fått 1 poeng samme hva man svarte :!: ( http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Reiser ) Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) http://www.malevole.com/mv/misc/killerquiz/ Fikk 4/10 8/10, men jeg har tatt den før EDIT: j000rn: Joda, men han har vel ikke oppfunnet et programmeringsspråk Endret 8. september 2008 av Magnus Holm Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 8/10 første forsøk... forresten, noen som har noen gode tutorials/bøker/ressurser for å lære seg OO python? har bare brukt det til veldig enkel scripting, og har snart bruk for å skrive større programmer, så setter pris på tips! Lenke til kommentar
tresko Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 8/10 første forsøk... forresten, noen som har noen gode tutorials/bøker/ressurser for å lære seg OO python? har bare brukt det til veldig enkel scripting, og har snart bruk for å skrive større programmer, så setter pris på tips! Her er en del slides fra problemløsning med høynivå språk fra inf3330 på universitetet i oslo. Står om oo-python på side 43 eller noe. Tok ikke dette faget selv og er ganske fersk på Python, så vet ikke om dette duger.. http://www.ifi.uio.no/~inf3330/lec1-3330/h...ng-slides-8.pdf Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hehe, takker. Jeg tok det kurset forrige høst, og var ikke veldig fornøyd med bruk av klasser... Kurset er helt greit, men gir deg mest innsikt i hvordan du skal "lime sammen" programmer i linux og det er det. Hadde vært mye mer spennende om de hadde gått litt i dybden på Python og hvordan det er bygget opp som programmeringsspråk, og hvilke fordeler/ulemper det gir, med mer varierte eksempler... (Du blir lei av å starte GNU-plot etterhvert ) Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Fyren virker glad i å mekke slides iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå