snippsat Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hvordan kan dette skrives om til å kjøre i Powershell? Det du ser etter er REST(GET,POST,HEAD....) som du kan kjøre fra Powershell. Invoke-RestMethod ser grei ut. F.eks i Python ville jeg brukt Requests og ikke Pycurl. curl -H “Content-Type: application/json” http://10.0.1.2:8008/setup/reboot-d ‘{“params”:”now”}’ -X POST #In Requests requests.post('http://10.0.1.2:8008/setup/reboot',headers={"Content-Type: application/json"},data={"params":"now"}) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hvordan kan dette skrives om til å kjøre i Powershell? curl -H “Content-Type: application/json” http://10.0.1.2:8008/setup/reboot-d ‘{“params”:”now”}’ -X POST kilde Det egentlege svaret. Slutt å bruk Powershell! Det er ikkje verdt å bruke 5 minutter på, enda om du er Windows guru. Last ned cmder, og bruk curl! Lenke til kommentar
Paull Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Last ned cmder, og bruk curl! Laste ned 115MB for å gjøre en POST-request? Snakk om bloat... Lenke til kommentar
Argai Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hvordan kan dette skrives om til å kjøre i Powershell? curl -H “Content-Type: application/json” http://10.0.1.2:8008/setup/reboot-d ‘{“params”:”now”}’ -X POST kilde Noe slikt bør fungere: Invoke-RestMethod -ContentType "application/json" -Uri http://10.0.1.2:8008/setup/reboot -Body '{"params":"now"}' -Method Post Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Last ned cmder, og bruk curl! Laste ned 115MB for å gjøre en POST-request? Snakk om bloat... Hah! Kor mange GB er den windows partisjonen din? Det kalles bloat. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Pussig, hvorfor leste jeg skiltet slik? if members && !members enter end Men det menes vel dette. if member || !member enter end Endret 8. april 2015 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hvorfor dette hatet mot powershell? Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hvorfor dette hatet mot powershell? Not Invented Here syndrom, det at Microsoft må lage sin egen greie? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) & er vel en binær and. (And, ikke and.) Hver bruker sjekkes om vedk. er medlem, og uansett om vedkommende er member (1) eller non-member (0) så skal det være & i mellom for å kalkulere om de slipper inn. users = [Per, Pål, ..., Espen]; if (isMember(user[1]) & isMember(user[2]) & ... & isMember(user[N])) { enter; } Endret 8. april 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Hvorfor dette hatet mot powershell? Not Invented Here syndrom, det at Microsoft må lage sin egen greie? Til daglig på jobben bruker jeg powershell opp mot blant annet Active Directory, System Center Configuration Manager og Windows-8.1-klienter. Jeg har full forståelse for at Microsoft ville lage sin egen "greie", det kreves et godt shell og skripteverktøy for å snakke sammen med alle deres systemer på en intuitiv og effektiv måte. Endret 8. april 2015 av Khaffner Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 & er vel en binær and. (And, ikke and.) Hver bruker sjekkes om vedk. er medlem, og uansett om vedkommende er member (1) eller non-member (0) så skal det være & i mellom for å kalkulere om de slipper inn. users = [Per, Pål, ..., Espen]; if (isMember(user[1]) & isMember(user[2]) & ... & isMember(user[N])) { enter; } Jeg kjenner til bitwise operasjon på binærtall men jeg kan ikke huske at jeg har brukt det i praksis. Så if-statement er lik sann om alle besøkende er medlem da. Her er ett annet eksempel på hvor mye programmering roter det til. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Så if-statement er lik sann om alle besøkende er medlem da.Ja, men det var kanskje ikke det skiltet mente. Man kan jo lure. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hvorfor dette hatet mot powershell? Not Invented Here syndrom, det at Microsoft må lage sin egen greie? Til daglig på jobben bruker jeg powershell opp mot blant annet Active Directory, System Center Configuration Manager og Windows-8.1-klienter. Jeg har full forståelse for at Microsoft ville lage sin egen "greie", det kreves et godt shell og skripteverktøy for å snakke sammen med alle deres systemer på en intuitiv og effektiv måte. Powershell er verken eit godt shell eller skripteverktøy. Eg har faktisk brukt Powershell nesten kvar dag dei siste månedane. F.eks Kor er historikk? Kva med søk i historikk? Kva med alle standardverktøyene som grep, awk, sed osv? Tilgang til enkel teksteditor som vi? SSH? OSV Også har du majoriteten av utviklere av cmdlets som ikkje forstår forskjellen mellom exit 1 og exit 0 Og videre så ender stdin, stdout og stderr i bare rot. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Endret 8. april 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 if employee ^ angelina_jolie enter end Lenke til kommentar
Argai Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Hvorfor dette hatet mot powershell? Not Invented Here syndrom, det at Microsoft må lage sin egen greie? Til daglig på jobben bruker jeg powershell opp mot blant annet Active Directory, System Center Configuration Manager og Windows-8.1-klienter. Jeg har full forståelse for at Microsoft ville lage sin egen "greie", det kreves et godt shell og skripteverktøy for å snakke sammen med alle deres systemer på en intuitiv og effektiv måte. Powershell er verken eit godt shell eller skripteverktøy. Eg har faktisk brukt Powershell nesten kvar dag dei siste månedane. F.eks Kor er historikk? Kva med søk i historikk? Kva med alle standardverktøyene som grep, awk, sed osv? Tilgang til enkel teksteditor som vi? SSH? OSV Også har du majoriteten av utviklere av cmdlets som ikkje forstår forskjellen mellom exit 1 og exit 0 Og videre så ender stdin, stdout og stderr i bare rot. Powershell er vel ikke perfekt, men er ikke enig i alt det du skriver her. Ekvivalenten til grep i Powershell er where Teksteditoren Vi er jo ikke en del av shell på Linux. Du kan installere Vi på Windows også og bruke den i Powershell. Man bruker ikke SSH i noen stor grad til Windows-drift som Powershell jo er ment for. Enter-PSSession gir deg tilsvarende funksjonalitet i Windows-verdenen. Endret 8. april 2015 av Argai Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hvorfor dette hatet mot powershell? Not Invented Here syndrom, det at Microsoft må lage sin egen greie? Til daglig på jobben bruker jeg powershell opp mot blant annet Active Directory, System Center Configuration Manager og Windows-8.1-klienter. Jeg har full forståelse for at Microsoft ville lage sin egen "greie", det kreves et godt shell og skripteverktøy for å snakke sammen med alle deres systemer på en intuitiv og effektiv måte. Powershell er verken eit godt shell eller skripteverktøy. Eg har faktisk brukt Powershell nesten kvar dag dei siste månedane. F.eks Kor er historikk? Kva med søk i historikk? Kva med alle standardverktøyene som grep, awk, sed osv? Tilgang til enkel teksteditor som vi? SSH? OSV Også har du majoriteten av utviklere av cmdlets som ikkje forstår forskjellen mellom exit 1 og exit 0 Og videre så ender stdin, stdout og stderr i bare rot. Angående historikk har jeg ikke noe godt svar. Kanskje jeg bare er blitt vant til å ikke ha det, men jeg det er ikke noe jeg savner. Men forstår at andre gjør det. awk = eksempel sed og grep = eksempel Teksteditor = Notepad? SSH = New-PSSession Skal nevnes at min erfaring av Unix/Linux-kommandoer er begrenset til litt herjing i terminalen i Ubuntu og OSX for noen år siden Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Da er det jo naturlig at powershell virker fabelaktig. Endret 8. april 2015 av Lycantrophe Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Virker som at man må gjøre mye krumspring for å få New-PSSession til å fungere mellom maskiner som ikke er i det samme domenet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå