rockPaperScissors() Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Hvordan fungerer det? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Var en som kom med utfordringer. Alt fra enkle ting som liste sortering til litt mer kompliserte bondesjakkboter. Så var vel vurdering metoden hvor kjapt/bra man utførte oppgaven. Den gang tror jeg det var kun PhP som ble brukt. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Interessant. Det høres litt ut som phpgolf.org. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Starte en ny tråd for oppgaver da, eller ta det her? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Ny tråd er ryddigst. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. november 2014 Rapporter Del Skrevet 4. november 2014 For litt siden kom Windows Management Framework 5.0 Preview ut. Kan jeg trygt oppgradere til dette? Vil skriptene jeg har lagd i/for powershell 4 fungere likt? Kommer videre updates ut gjennom Windows Update? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. november 2014 Rapporter Del Skrevet 5. november 2014 For litt siden kom Windows Management Framework 5.0 Preview ut. Kan jeg trygt oppgradere til dette? Vil skriptene jeg har lagd i/for powershell 4 fungere likt? Kommer videre updates ut gjennom Windows Update? Du skal trygt kunne oppgradere ja Windows PowerShell 5.0 is backward-compatible. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. november 2014 Rapporter Del Skrevet 9. november 2014 Jeg prøver meg på parsing av xml i powershell, med blandede resultater. Dette går fint: $xmldata = Invoke-WebRequest -Uri http://thetvdb.com/api/GetSeries.php?seriesname=family%20guy Men dette går ikke fint[xml]$xmldata = Invoke-WebRequest -Uri http://reisapi.ruter.no/stopvisit/getdepartures/3010012 Feilkoden powershell gir meg er: Error: "The specified node cannot be inserted as the valid child of this node, because the specified node is the wrong type." Hvordan løser jeg dette? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 10. november 2014 Rapporter Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Invoke-WebRequest -Uri http://reisapi.ruter.no/stopvisit/getdepartures/3010012 -Headers @{"accept"="application/xml"} Endret 10. november 2014 av dabear Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 To spm. om Vala med Gtk 3. 1. Linja markert: Hvorfor er den sånn? Jeg skjønner ikke bæret. 2. Hvor viktig er det å lage programmet objektorientert på denne måten (at programmet arver Gtk.Application) vs bare å instantinere Gtk.Application? public class MyApplication : Gtk.Application { public MyApplication () { /* LINJA UNDER HER: */ Object(application_id: "testing.my.application", flags: ApplicationFlags.FLAGS_NONE); } protected override void activate () { // Create the window of this application and show it Gtk.ApplicationWindow window = new Gtk.ApplicationWindow (this); window.set_default_size (400, 400); window.title = "My Gtk.Application"; Gtk.Label label = new Gtk.Label ("Hello, GTK"); window.add (label); window.show_all (); } public static int main (string[] args) { MyApplication app = new MyApplication (); return app.run (args); } } Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. november 2014 Rapporter Del Skrevet 22. november 2014 Vil tro at Vala forventer en hel del ting fra MyApplication, og arv ordner symbol visibility etc for deg. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. november 2014 Rapporter Del Skrevet 27. november 2014 I noen mapper på pc'en min har jeg et system der jeg endrer ikon på mappene. Hensikten er å merke dem visuelt for min egen del, uten å endre mappenavnene. Nå vil jeg at Powershell skal kunne se forskjell på mapper med standard ikon og ikon jeg har satt. Spørsmålet er da egentlig: Hvordan kan powershell lese av mappeikonet? Altså hvilken indeks i %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll som er satt som mappeikon (hvis jeg har forstått det rett). Googling har bare gitt meg guider om hvordan powershell kan sette et ikon, eller hvordan man kan fiske ut ikonet fra en exe og lagre det som bmp-fil. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. november 2014 Rapporter Del Skrevet 27. november 2014 (endret) I en mappe havner det en skjult fil som heter desktop.ini om man har gjort noen endringer. Hos meg ser en slik fil sånn ut: [.ShellClassInfo]IconResource=C:\WINDOWS\system32\SHELL32.dll,11[ViewState]Mode=Vid=FolderType=Generic Så det er vel bare å sjekke om mappen inneholder en slik fil, og så står det du trenger der. I dette tilfellet, index 11. Endret 27. november 2014 av Matsemann Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. november 2014 Rapporter Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Før var dette lagret i en skjult desktop.ini-fil i den relevante mappen. Edit: jeg rakk det ikke. Endret 27. november 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. november 2014 Rapporter Del Skrevet 27. november 2014 Se der ja, takk! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2014 (endret) I Excel/Google sheets har jeg en kolonne med masse forskjellige tall. Hvordan kan jeg finne den største forskjellen mellom hver celle seg i mellom? Si kolonnen er slik: A 1:34 2:62 3:20 4:14 5:90 6:70 7:100 da vil jeg få resultatet A5. Fordi det er størst sprang mellom 14 og 90. Hvordan kan dette løses? Endret 23. desember 2014 av Khaffner Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2014 Må det gjøres i excel, eller kan du bruke noe ikke-retarded? 2 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2014 Alle tallene ligger i et Google Spreadsheet, men ofte er løsningen lik for Excel. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2014 Det faller ikke under ikke-retarded. Algoritmen er uansett enkel: sorter listen og plukk ut første og siste element. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå