PhelpsTransposed Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 For eventuell kritikk i fremtiden - hvor streng (/krass) jeg er avhengig av hva bakgrunnen er. Dersom man er 3.-året datateknikk er standarden langt høyere enn om du er mid-VGS og egentlig ikke har særlig erfaring. Ser den! Er både litt oppgitt over meg selv, men også NTNU over at jeg ikke kan bedre. Vi koder så utrolig mye i utdannelsen vår. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Det er ikke spesielt vanskelig å unngå programmering på NTNU, nei. :> Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Haha, der skulle det faktisk stå "vi koder ikke så utrolig mye i utdannelsen vår" - som om at vi gjerne skulle ha hatt flere kodefag, men det er jo egentlig ikke en unnskyldning da jeg har ihvertfall hatt 4-5 proggefag og et drøss med tid brukt på reddit som heller kunen brukt til konstruktive ting. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Jeg skjønte at det var det du mente (og faktisk, grunnet tvetydighet kan det du skrev fint tolkes sånn). Poenget står. 1 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Fint å se at Microsoft offisielt supporterer Mono CLR gjennom inklusjon i deres test suite for .NET. Men er det noen som etterspør denne støtten? Hvem er ute etter å kjøre ASP programmer på Mac og Linux? Kjipe webtjenertilbydere? http://www.hanselman.com/blog/IntroducingASPNETVNext.aspx ASP.NET vNext (and Rosyln) runs on Mono, on both Mac and Linux today. While Mono isn't a project from Microsoft, we'll collaborate with the Mono team, plus Mono will be added to our test matrix. It's our aspiration that it "just work." Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Tja, veldig mange servere kjører jo Linux. Om man har en Linux-park påvirker det valg av teknologi til nye prosjekter. Og mange som kjører Windows har fortsatt kviet seg for å bruke den stacken siden den ikke offisielt har vært portabel, siden man en gang i fremtiden kanskje vil bytte. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Men når ett miljø har investert tungt i Microsoft, både med lisenser og i personell, så det mye rimeligere å kjøpe enda en ny IIS server, enn å sette opp noe fremmed Ubuntu-greier som må supporteres. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Heh, Ubuntu. Prøv igjen. 1 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Heh, Xamarin og Mono på RHEL? Nei. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Om man vil går det jo. Men Mono egner seg vel strengt tatt bedre på SLES. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Det blir litt høna og egget problematikk. Det skal gode argumenter til for å supportere en ny distribusjon, om man ikke har investert i SLES tidligere. RHEL er jo brød og smøret for mangt ett firma, med innslag av Debian/Ubuntu greier. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Men når ett miljø har investert tungt i Microsoft, både med lisenser og i personell, så det mye rimeligere å kjøpe enda en ny IIS server, enn å sette opp noe fremmed Ubuntu-greier som må supporteres. Det er det mange ønsker å tru, dessverre er det så lite sant som det kan bli. Kostnadene for lisensadministrasjon er mykje større enn sjølve lisensane. Jo mindre lisensar det er å halde styr på, jo billegare blir lisensane. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) Men når ett miljø har investert tungt i Microsoft, både med lisenser og i personell, så det mye rimeligere å kjøpe enda en ny IIS server, enn å sette opp noe fremmed Ubuntu-greier som må supporteres. Det er det mange ønsker å tru, dessverre er det så lite sant som det kan bli. Kostnadene for lisensadministrasjon er mykje større enn sjølve lisensane. Jo mindre lisensar det er å halde styr på, jo billegare blir lisensane. Brorparten av firmaene i Norge har tydeligvis ingen problemer med å vedlikeholde lisensavtalene med Microsoft. Dessuten kan jeg se for meg at noen tenker det er noen fordeler med en totalleverandør. Endret 18. mai 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Det er sant at nokon fortrekker ein totalleverandør, men det er ikkje Microsoft. Det er meir eit lokalt selskap som Hesbynett her i Stavanger som selje Microsoft. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Mer realistisk: Jeg har noe C#-kode for et jobb-prosjekt som trengte et windows-GUI. Hvis jeg lett nok kan trekke ut deler, lage et kommandolinje-grensesnitt, og kjøre det på linux-maskinene ... så kan det faktisk være litt nyttig. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Relevant, ny informasjon: ASP.NET vNext! http://ripgac.net/VNext Microsoft kommer til å supportere ny superslim .NET-stack (Core CLR) for webløsninger på Windows, Linux og Mac. Les også http://ripgac.net/ Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 [...] .NET-stack (Core CLR) for webløsninger på Windows, Linux og Mac. Funny thought, det passer vel bra ettersom 40% av .NET utviklere likevel bruker Mac? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 [...] .NET-stack (Core CLR) for webløsninger på Windows, Linux og Mac. Funny thought, det passer vel bra ettersom 40% av .NET utviklere likevel bruker Mac? Tror du tar litt vel hardt i nå Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Joda, tar i litt. Men jeg har sett mange .NET utviklere med Apple logo-bærbar. Endret 21. mai 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Hei, det er meg med webcrawleren igjen!Nå er eksamenstida over så jeg tenkte å lage litt dugendes kode. Har et spørsmål. Hvordan er det lurest å løse at jeg fortsetter å crawle sålenge jeg har nye linker å crawle?Er det best å lese inn hele listen med linker fra filen en gang, og så sette på en while hasnext eller lignende, for så å prøve å lese inn filen på nytt igjen når det som er lest inn er tomt? def crawl(url): page = fetch_webpage(url) links = fetch_links(page) for link in links: if havent_visited(link): schedule_link(link) http://codereview.stackexchange.com/questions/49480/minimal-webcrawler-bad-structure-and-error-handling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå