torbjørn marø Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 nettopp. Jeg vet ikke nok til å ta avgjørelsen alene. Hack vekker nysgjerrigheten min. Når det gjelder hva jeg velger å bruke kommer jeg nok fortsatt til å gå for de største språkene, eventuelt de som er mest i vinden der og da Personlig har jeg valgt Scheme de siste par dagene. Spåket er i alle fall med på listen over de 100 mest populære språkene 1 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Interessant. http://docs.hhvm.com/manual/en/hack.lambda.operator.php Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Microsoft la ut Roslyn C# og Visual Basic compiler i Open Source under Apache 2.0 lisens i går. 2 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Det er visst mer nytt fra .NET campen. Microsoft, Xamarin (firmaet som sponser Mono-utviklingen) og flere andre ser ut til å gå sammen om å danne en uavhengig forening med formål om å ivareta åpenkildekodeprosjekter bygget på .NET, deriblant og inkludert Roslyn C# kompilator-prosjektet. http://www.dotnetfoundation.org/ Hadde ikke skadet om .NET ble mindre avhengig av Microsoft-sandkassen, så det kan hende at dette er en god ting. 1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Sliter litt med å forstå regex... Med powershell ønsker jeg å lese ut alt innhold i en variabel før "sx" der x er et nummer. For eksempel: testitest.snu.s14.test.tull skal bli til testitest.snu. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 (endret) Dette er koden jeg har nå: $test = "testitest.snu.s14.test.tull" $test.Replace -match "(.*)s\d","" Write-Host $test Får bare resultatet False, og $test blir ikke endret. Hva er galt? Endret 12. april 2014 av Khaffner Lenke til kommentar
Djn Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Kanskje den returnerer den endrede verdien i stedet for å endre in-place? Prøv noe sånt som $test2 = $test.Replace -match "(.*)s\d","" Write-Host $test2 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 (endret) Her er en litt klumsete men fungerende måte å gjøre det på: [System.Text.RegularExpressions.Regex]::Match("testitest.snu.s14.test.tull", "(.*)s\d").Groups[1].Valueedit: en litt mer powershell-ish måte å gjøre det på: if("testitest.snu.s14.test.tull" -match "(.*)s\d") { Write-Host $matches[1] } Endret 13. april 2014 av GeirGrusom 1 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 En til. PS C:\> $regex = [regex] '(?s)(.*)s\d' PS C:\> $test = "testitest.snu.s14.test.tull" PS C:\> $result = $regex.Match($test).Groups[1].Value; PS C:\> $result testitest.snu. 1 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Jeg gjorde en programmeringsoppgave for en jobbsøknad, og endte med å ikke få jobben uten videre forklaring på hva som var galt med koden min. Er nå interresert i å få litt tilbakemeldinger, finslipe koden (det var en webcrawler) og ha den som en del av porteføljen min - hvilke sider er best for å gjøre dette? reddit.com/r/programming ? Diskusjon.no? Stackoverflow? Endret 11. mai 2014 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Stackoverflow er nok ikke stedet. En annen site i StackExchange-universet er mer passende: http://codereview.stackexchange.com/ 2 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Stackoverflow er nok ikke stedet. En annen site i StackExchange-universet er mer passende: http://codereview.stackexchange.com/ Takk for tips! Skal poste den der. Comoyo det er snakk om? Haha nei, har de brukt tilsvarende? Telenor Edit: Ser comoyo var en del av telenor, men ble lagt ned 2013... godt gjetta Endret 11. mai 2014 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg gjorde en programmeringsoppgave for en jobbsøknad, og endte med å ikke få jobben uten videre forklaring på hva som var galt med koden min. Er nå interresert i å få litt tilbakemeldinger, finslipe koden (det var en webcrawler) og ha den som en del av porteføljen min - hvilke sider er best for å gjøre dette? reddit.com/r/programming ? Diskusjon.no? Stackoverflow? Send oss lenken da når du har lagt det ut et sted, så får du sikkert feedback fra noen her også! Alltid gøy å se litt kode. Forresten - foregikk det slik at du kodet mens de observerte deg, eller var det kode du måtte levere inn for å få en vurdering? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 La den ut nå! http://codereview.stackexchange.com/users/42292/bjornasm Kjekt at dere viser interesse! Det var kode jeg måtte vise inn for å "bevise" at jeg var verdig et evnt intervju. Jeg fikk vite at de skulle dit jeg bodde for å gjennomføre intervjuer dagen før de dro opp, og kodet derfor hele greia på en dag. På grunn av det, og siden det bare var for å kvalifisere til et intervju la jeg ikke sjela mi i koden... hehe. Det virker også som om de ikke fikk sett på koden før intervjuene, (ikke at jeg mener den var bra laget eller noe) - så jeg er litt ambivalent til hele greia. Kjipt å bruke en dag på noe du føler ikke blir sett på - men desto artigere å dele til dere Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Linjer på over 80 chars? Stryk. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Haha ja, vurderer om ikke det var if not any(new_url in word for word in urls_Crawled) and not any(new_url in word for word in urlsToCrawl_Parent)and not any(new_url in word for word in urlsToCrawl_Child) and '<' not in new_url and '#' not in new_url and any(word in new_url.split('.')[-1] for word in allowedList) and 'https://wow' not in new_url and 'mailto' not in new_url: som gjorde at de fikk skrekken for meg. Den var utrolig stygg. Som sagt, gjort på en dag og gjort for å få lov til å komme på intervju. Man lærer så lenge man lever ;D Endret 11. mai 2014 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) PhelpsTransposed vet du ikke at det og bruke regex til å parse HTML er noe man ikke bør gjøre? Python har veldig gode parsere i BeautifulSoup og lxml. Lese denne posten. Endret 11. mai 2014 av snippsat Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Haha ja, vurderer om ikke det var if not any(new_url in word for word in urls_Crawled) and not any(new_url in word for word in urlsToCrawl_Parent)and not any(new_url in word for word in urlsToCrawl_Child) and '<' not in new_url and '#' not in new_url and any(word in new_url.split('.')[-1] for word in allowedList) and 'https://wow' not in new_url and 'mailto' not in new_url: som gjorde at de fikk skrekken for meg. Den var utrolig stygg. Som sagt, gjort på en dag og gjort for å få lov til å komme på intervju. Man lærer så lenge man lever ;D Det er ikke bare den. Det er mange tvilsomme valg tatt, skal jeg være ærlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå