rockPaperScissors() Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Tror den boken jeg bestilte var et bomkjøp, da jeg ser jeg allerede kan det meste som står i den. Bøkene du har skrevet skal jeg sjekke ut ved en senere anledning, men vet du om C# 5.0 in a nutshell er en passende bok for meg? Er liksom ikke lysten på enda et bomkjøp, hehe. C# 5.0 in a nutshell er ganske bra, men jeg har aldri kommet forbi de første kapitlene. Det er en bok som ikke er så lett å lese fra perm til perm ettersom boken er ganske omfattende. Men på den andre siden har man ikke behov for andre C# bøker. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 bakeCookiesIfPersonLikeCookies() er ikke spesielt bra fordi det er en metode som kun fungerer dersom objektet er i en spesifikk state. PersonLikesCookies vil også være en immutable state, så å lage en funksjon som gjør denne testen hver gang virker unødvendig. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) Metoder som (kun) gjør noe ved en spesifikk state kan være ok, så lenge denne staten ikke lekker ut. Endret 17. mars 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Vurderer litt om jeg skal gå til innkjøp i en bok om Python, isåfall noe tips om hva som anbefales? Bruker det i et bachelorprosjekt og det eneste jeg har vært borti før er C og C++. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Kjem heilt an på kva du har tenkt å lære deg. For bare objekt orientert programmering så helde Google meir enn nok. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Vurderer litt om jeg skal gå til innkjøp i en bok om Python, isåfall noe tips om hva som anbefales? Bruker det i et bachelorprosjekt og det eneste jeg har vært borti før er C og C++. Det finnes uendelig mange bra gratisbøker å laste ned. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Jeg liker Core Python Applications Programming 3th edition, som dessverre er nok en bok jeg ikke har rukket å lest noe særlig langt i. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Facebook har slippet hacklang, eller php med statisk typing om du vil. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Hva synes folk? Har lest litt diskusjoner om det, og må innrømme at jeg synes det virker spennende. Det at facebook kjører dette selv må jo være et kvalitetstegn. Endret 21. mars 2014 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Type-hinting for metodeparametere alt for sloppy i dag etter min mening, så hack vil jo gjøre visse ting mer robust. Type hints can not be used with scalar types such as int or string. Resources and Traits are not allowed either. http://php.net/manual/en/language.oop5.typehinting.php Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Hva synes folk? Har lest litt diskusjoner om det, og må innrømme at jeg synes det virker spennende. Det at facebook kjører dette selv må jo være et kvalitetstegn. Må det? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Hva synes folk? Har lest litt diskusjoner om det, og må innrømme at jeg synes det virker spennende. Det at facebook kjører dette selv må jo være et kvalitetstegn. Er ikke Hack bare et plaster Facebook har puttet på et brukket bein (PHP) ? Interessant for PHP-utviklere, men det finnes da mye bedre alternativer... DISCLAMER: Uttaler meg uten å ha satt meg særlig inn i det Endret 21. mars 2014 av torbjørn marø Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Med powershell prøver jeg nå å sjekke om en rekke filtyper finnes i en mappestruktur. Jeg sliter med dette fordi Test-Path ikke har noe recurse-parameter, og Get-Childitem ikke kan gi et true/false-resultat. Såvidt jeg vet. Jeg ønsker ikke en liste over filene, bare et enkelt True eller False Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Denne vil returnere true hvis .mp3 filer finnes, hvis ikke så returneres false. ((Get-ChildItem -Filter "*.mp3" -Recurse).Count -gt 0) 1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Denne vil returnere true hvis .mp3 filer finnes, hvis ikke så returneres false. ((Get-ChildItem -Filter "*.mp3" -Recurse).Count -gt 0) Tusen takk, det hjalp meg på rett vei Linjen jeg endelig fikk til ble: ((Get-ChildItem -Path D:\files -Recurse -Include *.mkv,*.avi,*.mp4,*.mpg,*.m4v,*.wmv | Measure-Object).Count -gt 0) Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Hva synes folk? Har lest litt diskusjoner om det, og må innrømme at jeg synes det virker spennende. Det at facebook kjører dette selv må jo være et kvalitetstegn. Er ikke Hack bare et plaster Facebook har puttet på et brukket bein (PHP) ? Interessant for PHP-utviklere, men det finnes da mye bedre alternativer... DISCLAMER: Uttaler meg uten å ha satt meg særlig inn i det Vel, med hhvm og mulighet til å kjøre hack og php side om side så gir det en naturlig migreringsplan for større PHP løsninger. Jeg ville sterkt vurdert dette på grunn av hack sin støtte for statisk typing og kommersiell oppbakning fra Facebook alene, dersom jeg hadde ansvar for en større PHP kodebase. PHP har alltid vært ett brukket ben med ett plaster, men hack og hhvm er mer sammenlignbart med en protese. 1 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Sjekk ut denne, med kommentarer fra teamet bak Hackhttp://www.reddit.com/r/programming/comments/20wuuo/facebook_introduces_hack_a_new_programming/ Hva synes folk? Har lest litt diskusjoner om det, og må innrømme at jeg synes det virker spennende. Det at facebook kjører dette selv må jo være et kvalitetstegn. Må det? Hehe, må jo ikke, men jeg velger Facebook implementert språk + Bryan O'Sullivan fremfor et noname språk som ikke er brukt av noen større prosjekter anyday. Endret 21. mars 2014 av PhelpsTransposed 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Ingenting som litt god, gammeldags appeal to authority. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 nettopp. Jeg vet ikke nok til å ta avgjørelsen alene. Hack vekker nysgjerrigheten min. Når det gjelder hva jeg velger å bruke kommer jeg nok fortsatt til å gå for de største språkene, eventuelt de som er mest i vinden der og da Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Når det er flere alternativer å velge mellom sørger jeg for å alltid gå for (minst) ett av de. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå