Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Deechon said:

Noen av dere som har tips til hvordan man (på mest profesjonelt vis) kan henvise til egne prosjekter på jobbintervju?

Bør jeg linke til prosjektene rett i cv/søknad eller vise fra pc på selve intervjuet?

Jeg har vært med på noen runder med rekruttering på jobben. Fra mitt ståsted: Uten tvil noe du bør linke til i CV/søknad. Hvis jeg er interessert i at du viser noe frem, så ber jeg om det. Generelt er det iallfall de jobben jeg har rekruttert for ikke allverdens interessant å se på kode. Jeg er mye mer interessert i å høre om hvordan du løser problemer og hvilke erfaringer du har gjort deg tidligere. Når det er sagt, hvis jeg har tid til det så titter jeg av og til på prosjekter på GitLab, GitHub o.l. når folk linker til profilen sin der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det hører nok sjeldenhetene til at de faktisk ser på kode du har skrevet, med mindre du har laget noe super-interessant open source prosjekt som de bare  se på. Som Ernie sier så er det mer interessant å høre hvordan man prater om prosjektene. Hvilke problemer du løste, hvordan du gikk fram.

Spesielt viktig i disse tider når LLMer er utbredt. Da vet man i alle fall ikke hvor mye en person skjønner og hvor mye som er spyttet ut av ChatGPT og bare limt inn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...