Gunfreak Skrevet 1. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2008 jeg får napoleons krigene vibber av uniformene Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 1. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2008 jeg får napoleons krigene vibber av uniformene Ikke Napoleonskrigene,nei,men noen få år tidligere. Som du kanskje kan se så er det en ballong der oppe i himmelen og så vidt jeg vet så var Napoleon imot bruk av observasjonsballonger i sin tid som keiser. Vi befinner oss i Europa og franskmenn er innblandet Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 1. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2008 Slaget om Fleurus i Revolusjonskrigene? Franskmennene brukte ihvertfall observasjonsballong der. Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 1. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2008 Slaget om Fleurus i Revolusjonskrigene? Franskmennene brukte ihvertfall observasjonsballong der. Spot on. Jean-Baptiste Jourdan og L'Armée du Nord ved slaget om Fleurus(1794) Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Hva heter disse båtene? vanligste rigging: Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Er det snakk om galleon Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Er ikke dette en Brigantin! (tilsvarer Brigg på norsk) Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Begge feil, men Caze er i rett farvann. Båten har sitt opphav i middelhavslandene. Endret 2. mars 2008 av Snerk Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Da må det være en Carrack. Bilde vise Santa María (tror jeg) som ble brukt av Christopher Columbus på den første turen over Atlanteren. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Carrack Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Hvilke stor historisk prestasjon/hendelse står denne mannen for? Lenke til kommentar
xSamuraix Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg er helt sikker på at han var den som fikk Norge de store grensene til havs Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg er helt sikker på at han var den som fikk Norge de store grensene til havs Det stemmer. Vi kan takke denne mannen (Jens Evensen)for bl.a. de store oljerikdommene vi har her i Norge i dag. Lenke til kommentar
xSamuraix Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Hva heter denne mannen, og hva er hans mest kjente verk? Bør ikke være så altfor vanskelig. Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Aleksandr Isajevitsj Solsjenitsyn Mest kjente verk? tja, En dag i Ivan Denisovitsj' liv? det er i hvert fall den eneste av bøkene hans jeg har lest. Lever han fremdeles forresten? Endret 2. mars 2008 av ponderstibbons Lenke til kommentar
xSamuraix Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Ja, utrolig nok. 89 år gammel, og veldig respektert i Russland. Fyr opp med neste Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2008 lite action, så jeg kommer med et nytt et Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 3. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2008 Fikk litt the patriot følelser på det nederste bildet =P Tipper på den Amerikanske uavhengighets krigen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå