Gunfreak Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 tells Bibelske Hendelser som historiske da? Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg vil tippe at det er Salome som har Døperen Johannes hode på et fat. Det er det. Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 tells Bibelske Hendelser som historiske da? Nja, var litt usikker på den, men what the hell, det er jo bare for moro? Og bibelen er jo en historisk kilde, kanskje den mest kjente historiske kilden vi har, selv om den ikke akkurat kan tas for "face value". Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 man ville da foreksempel andre gammle tekster også blir godt tatt, som Iliaden? og hvor går grensa? myter som kong artur eller Gresk mytologi? eller skal kristen mytologi ha en egen plass som godkjent matriale? selv syns jeg det er helt greit at man tar med litt mindre bekreftede saker, men da må jo alt være lov Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Uansett..hva har skjedd her? Endret 9. desember 2007 av Mastema Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) man ville da foreksempel andre gammle tekster også blir godt tatt, som Iliaden? og hvor går grensa? myter som kong artur eller Gresk mytologi? eller skal kristen mytologi ha en egen plass som godkjent matriale? selv syns jeg det er helt greit at man tar med litt mindre bekreftede saker, men da må jo alt være lov Nei, jeg vet ikke jeg. Var bare et infall. Hvis noen føler behov for å fastsette regler rundt dette så gjør gjerne det. Skal holde meg unna "O store bibel" i fremtiden jeg, hehe. Bildet er uansett "Marats død". Marat redigerte avisen "Folkevennen" under den franske revolusjon. Han hadde en hudsykdom som gjorde at han gjerne tok i mot besøkende i badet, hvor han ble myrdet i 1793. Endret 9. desember 2007 av ponderstibbons Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Korrekt. Endret 9. desember 2007 av Mastema Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hva er det som blir gjort narr av i denne karikaturen? Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Edward Jenner, på mange måter mannen som fant opp vaksinen. Karikaturen gjør narr av at Edward Jenner sprøytet in kukopper i folk. Dette gjore han fordi han la merke til at budeier i langt mindre grad fikk kopper enn andre folk. Lenke til kommentar
ponderstibbons Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Fullstendig riktig. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 man ville da foreksempel andre gammle tekster også blir godt tatt, som Iliaden? og hvor går grensa? myter som kong artur eller Gresk mytologi? eller skal kristen mytologi ha en egen plass som godkjent matriale? selv syns jeg det er helt greit at man tar med litt mindre bekreftede saker, men da må jo alt være lov I så fall syns jeg at vi må kutte ut spørsmål som "hvem er dette?" og "hvilken tanks er dette?" også. Jeg er absolutt for myter og bibelhendelser, da flere hendelser har forandret historien eller er umulige og motbevise. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Kan veldig lite om asiatisk historie så jeg gjetter på Wang Kon. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 man ville da foreksempel andre gammle tekster også blir godt tatt, som Iliaden? og hvor går grensa? myter som kong artur eller Gresk mytologi? eller skal kristen mytologi ha en egen plass som godkjent matriale? selv syns jeg det er helt greit at man tar med litt mindre bekreftede saker, men da må jo alt være lov I så fall syns jeg at vi må kutte ut spørsmål som "hvem er dette?" og "hvilken tanks er dette?" også. Jeg er absolutt for myter og bibelhendelser, da flere hendelser har forandret historien eller er umulige og motbevise. jeg liker, "hvem/hva" spørsmålene, man kan ofte resonere seg frem til tid og land fra klær osv. men jeg er også for myter så lenge vi har noen regler, Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg mente bare at det er et tolkningsspørsmål. Jeg syns egentlig ikke at en tanks eller en person er en spesifikk hendelse, men jeg er enig i at de burde være med. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 kanskje vi skal sette ned noen regler da? 1. Man skal poste bilder av HISTORISKE hendelser, hendelser som man er så godt som sikkre på har skjedd, med flere kilder osv. 2. man kan poste bilder fra "historiske" hendelser som kommer fra de eldre mytologiene(den klassiske perioden og tydligere(skal vi si før år 500AD) 3. man kan også poste bilder av persjoner eller ting som har hatt en stor effekt på historien. kanskje poste noen lignede regler på førte siden. kanskje bytte navn på tråden til "historie eksamen" Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Greit, jeg tar bare historier som har skjedd uansett. Ser også ut som at vi må få litt hints til det ene bildet. Endret 10. desember 2007 av Myagos Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Greit, jeg tar bare historier som har skjedd uansett. Ser også ut som at vi må få litt hints til det ene bildet. Kjent kinesisk oppdager, som også var evnukk, som levde under Ming dynastiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå