Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man ville da foreksempel andre gammle tekster også blir godt tatt, som Iliaden?

og hvor går grensa?

myter som kong artur eller Gresk mytologi?

eller skal kristen mytologi ha en egen plass som godkjent matriale?

selv syns jeg det er helt greit at man tar med litt mindre bekreftede saker, men da må jo alt være lov

Lenke til kommentar

og hvor går grensa?

selv syns jeg det er helt greit at man tar med litt mindre bekreftede saker, men da må jo alt være lov

Nei, jeg vet ikke jeg. Var bare et infall. Hvis noen føler behov for å fastsette regler rundt dette så gjør gjerne det. Skal holde meg unna "O store bibel" i fremtiden jeg, hehe.

Bildet er uansett "Marats død". Marat redigerte avisen "Folkevennen" under den franske revolusjon. Han hadde en hudsykdom som gjorde at han gjerne tok i mot besøkende i badet, hvor han ble myrdet i 1793.

Endret av ponderstibbons
Lenke til kommentar

og hvor går grensa?

I så fall syns jeg at vi må kutte ut spørsmål som "hvem er dette?" og "hvilken tanks er dette?" også.

Jeg er absolutt for myter og bibelhendelser, da flere hendelser har forandret historien eller er umulige og motbevise.

Lenke til kommentar

og hvor går grensa?

I så fall syns jeg at vi må kutte ut spørsmål som "hvem er dette?" og "hvilken tanks er dette?" også.

Jeg er absolutt for myter og bibelhendelser, da flere hendelser har forandret historien eller er umulige og motbevise.

jeg liker, "hvem/hva" spørsmålene, man kan ofte resonere seg frem til tid og land fra klær osv.

men jeg er også for myter så lenge vi har noen regler,

Lenke til kommentar

kanskje vi skal sette ned noen regler da?

1. Man skal poste bilder av HISTORISKE hendelser, hendelser som man er så godt som sikkre på har skjedd, med flere kilder osv.

2. man kan poste bilder fra "historiske" hendelser som kommer fra de eldre mytologiene(den klassiske perioden og tydligere(skal vi si før år 500AD)

3. man kan også poste bilder av persjoner eller ting som har hatt en stor effekt på historien.

kanskje poste noen lignede regler på førte siden. kanskje bytte navn på tråden til "historie eksamen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...