Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan komme med noen hint ettersom bildet kan være vanskelig å identifisere hvis man ikke har sett det før.

Året hendelsen skjedde i er ikke mest kjent for dette. Samme år skjedde det flere ting som huskes i ettertid, blant annet dødsfallet til en mann som ikke var nummer én, men nummer to i et helt spesielt isøde.

Personen som man kan kalle "hovedpersonen" i hendelsen, er født samme år som en av de fire store skrev om Nora. Personen ble født i én hovedstad, for siden å flytte til en annen hovedstad der nettopp denne hendelsen finner sted. De to landene personen flyttet mellom grenser ikke til hverandre, men har tre felles naboland.

Endret av sv1
Lenke til kommentar

Tar meg friheten å komme med en ny oppgave, siden det er en uke siden forrige innlegg. Mulig dette har vært før, jeg har ikke kapasitet til å gå gjennom 370 sider, men iallfall:

Mannen på bildet er Mario Soares, tidligere president i Portugal. Akkurat hvilken hendelse du

skal frem til vet jeg ikke, men han vant iallefall presidentvalget i 1986. Kan ha noe med det å gjøre

Endret av sv1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...