CypheroN Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Mongolsk kriger? Hunner? Mongolsk kriger er riktig. Det er også meningen at det skal være en spesiell person innen dette feltet. Hint: Erobrer, hersker. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Batu Khan? Temujin (Djengis Khan) vil være for åpenbar tenker jeg... Endret 30. mai 2010 av PzMan Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Batu Khan? Temujin (Djengis Khan) vil være for åpenbar tenker jeg... Her passer det at jeg siterer deg: Av og til bør man følge instinktet Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Temujin (Djengis Khan) blir det da Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Temujin (Djengis Khan) blir det da Du får lage en nyoppgave til oss da Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Temujin (Djengis Khan) blir det da Korrekt, bra! Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Innretningen på bildet under er krigsbytte etter et slag. Hvem ble den lagd for og etter hvilket slag ble den erobret? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Tenker at denne her oppgaven er av det vanskelige slaget så jeg tenker at det ville vært ok hvis jeg kom med et tips: Slaget fant sted i India. Endret 30. mai 2010 av PzMan Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Tipu's Tiger. Lagd for Sultan Tipu av Mysore. http://en.wikipedia.org/wiki/Tipu%27s_Tiger "Tipu's Tiger was captured from the Sultan after the British stormed Tipu's capital, Srirangapatnam, and killed Tipu on the 4th of May, 1799, at the culmination of the Fourth Anglo-Mysore War." Jævlig stilig, takk for at du valgte denne oppgaven, så fikk jeg lært noe nytt idag. Edit: Oppgaven er fri. Endret 30. mai 2010 av Sjofel_Imperium Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jævlig stilig, takk for at du valgte denne oppgaven, så fikk jeg lært noe nytt idag. Bare hyggelig Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg tar meg friheten til å komme med en ny oppgave: Statuen representerer en strateg som historien har delvis glemt - hans motstander som også anses (da som nå) som en militær geni derimot huskes ennå. Disse to brakte sammen ved et slag hvor den ene måte gi tapt. Hva var navnet på dette slaget? Lenke til kommentar
Alzamon Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Romersk? Mellom Cesear og han andre konsulen? Edit: http://no.wikipedia.org/wiki/Slaget_ved_Farsalos er dette det riktige slaget og er den andre strateg'en Pompei`? Endret 1. juni 2010 av Alzamon Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Beklager men det blir feil. Mannen er riktignok romersk - hans motstander ved slaget det blir spurt om i oppgaven var ikke det... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Slaget ved Zama, der carthrage ble slått av romeren under den andre punic krigen? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Slaget ved Zama, der carthrage ble slått av romeren under den andre punic krigen? Det er riktig. Statuen representerer Scipio Africanus som i slaget ved Zama slo den i nåtiden langt mer kjente Hannibal. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hvem er dette, hva gjorde han under krigen, og hva gjorde han etter krigen. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hvem er dette, hva gjorde han under krigen, og hva gjorde han etter krigen. Husker ikke navnet men er han forbundet med kryptering under WW2 for britene og noen mener at appel logoen er inspirert av han siden han etter krigen tok sitt eget liv etter å ha forgiftet et eple han tok en bit av Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Nope helt feil, han er ikke en ekte britte en gang. og han har to navn, sitt fødsels navn og sitt nye navn han tok under krigen og bruker den dag i dag. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Det der er Klaus Hugo Adam idag kjent som Kenneth Adam. Under ww2 var han ingeniør og pilot og etter ww2 jobbet han i filmbransjen - jeg antar at du tenker på hans arbeid med James Bond filmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå