Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Jeg vil påpeke at det eksisterer en debatt hvorvidt det er Gaugamela eller Issos slaget som er avbildet.

 

Uansett ny oppgave:

 

post-175153-1274342056,1628_thumb.jpg

 

Noen hint:

Denne hendelsen er forbundet med norsk historie men skjedde i utlandet. Hendelsen er ukjent i Norge men er en viktig element i lokal historien hvor dette skjedde.

Vi er på 1200-tallet, altså etter vikingtiden.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slaget ved Largs, eller noe med lignende navn?

 

Hadde problemer med innlogging igår kveld så jeg kunne ikke gi respons før nå - du har helt rett. Historisk sett har skotter sett på slaget som en seier mens nordmenn på sin side så på hendelsen som en norsk seier.

Moderne historikere på sin side tviler på at slaget i det hele tatt kan kvalifiseres som et slag - de tror at det var snakk om mindre trefning og at det hele fant sted et helt annet sted... Da, som nå, lot man ikke sannheten komme i veien for en god historie.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man bør ikke jukse :thumbdown:

 

Tja, med en gang man skal svare på innlegget ditt så får man opp linken så det er litt vanskelig å unngå å ikke legge merke til tabben din...

 

Du er klar over at det er bare å laste ned bildet til pc'en din for så å laste den opp til forumet hvis man ikke vil at det skal legges igjen spor?

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Man bør ikke jukse :thumbdown:

 

Tja, med en gang man skal svare på innlegget ditt så får man opp linken så det er litt vanskelig å unngå å ikke legge merke til tabben din...

 

Du er klar over at det er bare å laste ned bildet til pc'en din for så å laste den opp til forumet hvis man ikke vil at det skal legges igjen spor?

 

Hva får du ut av dette:

http://static.guim.co.uk/Guardian/world/gallery/2008/apr/01/1/GD6762619@TENNESSEE,-UNITED-STA-8826.jpg

 

???

 

Dette er ikke løsningen om du tror det.

 

Er du klar over at jeg postet et innlegg som var lett for å få liv igjen i tråden, ikke for å få inn en som bare er her for å kverulere?

Lenke til kommentar

 

 

Hva får du ut av dette:

http://static.guim.co.uk/Guardian/world/gallery/2008/apr/01/1/GD6762619@TENNESSEE,-UNITED-STA-8826.jpg

 

???

 

Dette er ikke løsningen om du tror det.

 

:roll:

 

April 4 1968, Memphis, Tennessee: Civil rights leader Andrew Young and others stand on the balcony of the Lorraine Motel and point in the direction of the gunshots.

 

Dette står i den britiske avisens bildekategori "The life and death of Martin Luther King"

 

Utheving står jeg får. Deretter trenger man ca. 5 sekunder for å komme frem til hva salgs hendelse det er snakk om:

Attentatet på Martin Luther King.

 

Grunnen at jeg ikke svarte med en gang er for at det ikke skal være de samme som svarer hele tiden - med andre ord hadde jeg lyst at andre "aktiviserer seg" i tråden.

 

Er du klar over at jeg postet et innlegg som var lett for å få liv igjen i tråden, ikke for å få inn en som bare er her for å kverulere?

 

Joda, jeg skjønte hvorfor du postet innlegget ditt og det er ingenting galt med det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du hisser deg opp når jeg påpeker at du bør legge bildet som attachment.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Jeg jobber med tenåringer til daglig og har egentlig ikke særlig lyst til å diskutere med en når jeg ikke er betalt for det. Spesielt ikke når denne ungen er i den narsissistiske fasen av sitt liv.

 

Jeg siterer instruksjonene for denne tråden:

 

Last opp bilde på egen server eller legg den som attachment. Pass på å ikke la filen hete det samme som hendelsen.

 

 

 

---------------------

 

 

Her er en enkel oppgave:

 

Hendelse og dato?

post-175153-1275161092,0212_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da skjønner man jo at du tydligvis er opptatt av juks og kanskje blir fristet til å jukse for å finne løsningen på oppgaven.

 

Det at du bruker URL teksten til å åpne et nytt vindu/fane og finner løsningen sier vel mer om deg en det faktum at jeg la inn et bilde på litt feil måte i en bildetråd som ikke har hatt aktivitet på 8 dager.

 

Du virker som et dårlig forbilde for landets tenåringer. Håper for din del at du kan forbedre deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...