Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Ny oppgave:

 

Jeg har valgt et dårlig bilde fordi jeg anser som oppgaven som enkel.

 

Hva foregår på bildet?

Denne var vanskelig, lite annet en bygget å gå ut fra. Det ser ganske europeisk ut egentlig. Ser ut til å være lysskilt på venstresiden, altså ganske nytt. Men skriften kjenner jeg ikke. Hvis jeg må gjette tipper jeg på orange revolusjonen i Ukraina.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken kjent person bodde på dette stedet og endte sine dager her?

Denne var vrien, men google is your friend.

 

Bilde søk på: "rockstar died in this house" gav meg dette bildet på den andre siden med resultater (ok, hadde søkt på filmstjerne osv. før jeg søkte på rockestjerne, det tok litt tid):

post-206739-1271282291,6488_thumb.jpg

Dette huset ligner veldig, og ifølge bloggen bildet er fra er det huset til Kurt Cobain. Et kjapt google søk på Kurt Cobain gir meg straks en rekke bilder av noe som ser ut som samme hus. (Uten at jeg har funnet det konkrete bildet enda.)

 

Så jeg tror svaret er Kurt Cobain.

Lenke til kommentar

Du er en jævel på google må jeg si! svart belte eller? uansett din tur igjen....

Hehe, tror jeg hadde litt flaks med den. :p

 

Ny oppgave:

post-206739-1271412400,0825_thumb.jpg

Hvilken hendelse er dette stedet forbundet med? (Og hvorfor kom jeg til å tenke på denne byen når jeg hørte på radioen i dag?)

 

Ekstra bonuspoeng for å finne ut hva bygningen ble brukt til før hendelsen.

Lenke til kommentar

Du er en jævel på google må jeg si! svart belte eller? uansett din tur igjen....

Hehe, tror jeg hadde litt flaks med den. :p

 

Ny oppgave:

post-206739-1271412400,0825_thumb.jpg

Hvilken hendelse er dette stedet forbundet med? (Og hvorfor kom jeg til å tenke på denne byen når jeg hørte på radioen i dag?)

 

Ekstra bonuspoeng for å finne ut hva bygningen ble brukt til før hendelsen.

Noe ekstrapoeng får jeg ikke, da jeg ikke vet hva bygningen ble brukt til (men jeg tipper bordell). Det der er Pompei, romersk by som ble begravd i aske av Vesuvius. Hvis dette ikke stemmer, er det Hercelaneum, en annen by som ble begravd samtidig i samme område. Så det er Vesuvius sitt utbrudd i 79 e.kr. du vil frem til.

Endret av Sjofel_Imperium
Lenke til kommentar

Du er en jævel på google må jeg si! svart belte eller? uansett din tur igjen....

Hehe, tror jeg hadde litt flaks med den. :p

 

Ny oppgave:

post-206739-1271412400,0825_thumb.jpg

Hvilken hendelse er dette stedet forbundet med? (Og hvorfor kom jeg til å tenke på denne byen når jeg hørte på radioen i dag?)

 

Ekstra bonuspoeng for å finne ut hva bygningen ble brukt til før hendelsen.

Noe ekstrapoeng får jeg ikke, da jeg ikke vet hva bygningen ble brukt til (men jeg tipper bordell). Det der er Pompei, romersk by som ble begravd i aske av Vesuvius. Hvis dette ikke stemmer, er det Hercelaneum, en annen by som ble begravd samtidig i samme område. Så det er Vesuvius sitt utbrudd i 79 e.kr. du vil frem til.

Helt riktig! Det blir til og med bonuspoeng på deg. Din tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...