Aquila81 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Ny oppgave: Jeg har valgt et dårlig bilde fordi jeg anser som oppgaven som enkel. Hva foregår på bildet? Denne var vanskelig, lite annet en bygget å gå ut fra. Det ser ganske europeisk ut egentlig. Ser ut til å være lysskilt på venstresiden, altså ganske nytt. Men skriften kjenner jeg ikke. Hvis jeg må gjette tipper jeg på orange revolusjonen i Ukraina. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Ser ut som Nasjonalmuseet i Praha. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hmm, Praha var et godt tips. Litt tankevirksomhet har ledet meg til Fløyelsrevolusjonen, kan det være den? Fant dette bildet når jeg søkte på Fløyelsrevolusjonen, og det ser ut til at det er samme liften på dette bildet, som er sentralt på oppgavebildet. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Prøver en enklere denne gangen, skulle være nok tips i denne tegningen. Hva skjer her? Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 De tyske Øst-Afrikastyrkene overgir seg til britene i 1918? Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 De tyske Øst-Afrikastyrkene overgir seg til britene i 1918? Riktig, din tur. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hvilken kjent person bodde på dette stedet og endte sine dager her? Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hvilken kjent person bodde på dette stedet og endte sine dager her? Denne var vrien, men google is your friend. Bilde søk på: "rockstar died in this house" gav meg dette bildet på den andre siden med resultater (ok, hadde søkt på filmstjerne osv. før jeg søkte på rockestjerne, det tok litt tid): Dette huset ligner veldig, og ifølge bloggen bildet er fra er det huset til Kurt Cobain. Et kjapt google søk på Kurt Cobain gir meg straks en rekke bilder av noe som ser ut som samme hus. (Uten at jeg har funnet det konkrete bildet enda.) Så jeg tror svaret er Kurt Cobain. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Du er en jævel på google må jeg si! svart belte eller? uansett din tur igjen.... Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Du er en jævel på google må jeg si! svart belte eller? uansett din tur igjen.... Hehe, tror jeg hadde litt flaks med den. Ny oppgave: Hvilken hendelse er dette stedet forbundet med? (Og hvorfor kom jeg til å tenke på denne byen når jeg hørte på radioen i dag?) Ekstra bonuspoeng for å finne ut hva bygningen ble brukt til før hendelsen. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Du er en jævel på google må jeg si! svart belte eller? uansett din tur igjen.... Hehe, tror jeg hadde litt flaks med den. Ny oppgave: Hvilken hendelse er dette stedet forbundet med? (Og hvorfor kom jeg til å tenke på denne byen når jeg hørte på radioen i dag?) Ekstra bonuspoeng for å finne ut hva bygningen ble brukt til før hendelsen. Noe ekstrapoeng får jeg ikke, da jeg ikke vet hva bygningen ble brukt til (men jeg tipper bordell). Det der er Pompei, romersk by som ble begravd i aske av Vesuvius. Hvis dette ikke stemmer, er det Hercelaneum, en annen by som ble begravd samtidig i samme område. Så det er Vesuvius sitt utbrudd i 79 e.kr. du vil frem til. Endret 16. april 2010 av Sjofel_Imperium Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Du er en jævel på google må jeg si! svart belte eller? uansett din tur igjen.... Hehe, tror jeg hadde litt flaks med den. Ny oppgave: Hvilken hendelse er dette stedet forbundet med? (Og hvorfor kom jeg til å tenke på denne byen når jeg hørte på radioen i dag?) Ekstra bonuspoeng for å finne ut hva bygningen ble brukt til før hendelsen. Noe ekstrapoeng får jeg ikke, da jeg ikke vet hva bygningen ble brukt til (men jeg tipper bordell). Det der er Pompei, romersk by som ble begravd i aske av Vesuvius. Hvis dette ikke stemmer, er det Hercelaneum, en annen by som ble begravd samtidig i samme område. Så det er Vesuvius sitt utbrudd i 79 e.kr. du vil frem til. Helt riktig! Det blir til og med bonuspoeng på deg. Din tur. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Woohoo! Neste task: Hvem er dette? Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Woohoo! Neste task: Hvem er dette? Tja, trenger ikke google for å lese det med relativt stor skrift nederst på bildet... (Marcus Antonius - romersk politiker og general) Endret 16. april 2010 av Aquila81 Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Woohoo! Neste task: Hvem er dette? Tja, trenger ikke google for å lese det med relativt stor skrift nederst på bildet... (Marcus Antonius - romersk politiker og general) Herregud, jeg redigerte det bort, men la tydligvis ut originalen... >< Jaja, værsågod. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Herregud, jeg redigerte det bort, men la tydligvis ut originalen... >< Jaja, værsågod. Hvilken hendelse forbinder du med dette stedet? (Også denne hendelsen har blitt litt mer aktuell de siste dagene.) Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Hvilken hendelse forbinder du med dette stedet? (Også denne hendelsen har blitt litt mer aktuell de siste dagene.) Siden ingen har forsøkt, her er et tips: Fjellet finnes i Kongeriket Norge. Endret 16. april 2010 av Aquila81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå