Aquila81 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Muligens basert på fotografen navn nede til Venstre. Dessuten ser det ut til at iallefall en soldat har den klasisk rusiske pelslua, og ingen har den klasiske tyske hjelmen. Selve omgivelsene minner om Rød Oktober fabrikken, men det er nok mange liknende fabrikker i Sovjet. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Burde virkelig ha sett litt nøyere på bildet. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Hvordan ser dere slikt? Legger aldri merke til det jeg. Ja, det var rett. Din tur. Hva ser vi her? Navn på konflikt e.l. Vet at noen klager over maleri-oppgaver, men det får så være. Endret 10. april 2010 av Sjofel_Imperium Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Muligens basert på fotografen navn nede til Venstre. Dessuten ser det ut til at iallefall en soldat har den klasisk rusiske pelslua, og ingen har den klasiske tyske hjelmen. Selve omgivelsene minner om Rød Oktober fabrikken, men det er nok mange liknende fabrikker i Sovjet. For the record, jeg åpnet ikke bildet, og så derfor ikke skriften. Som du sier, så snakker bildet mye for seg selv. Lenke til kommentar
Kosedyret Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ganske usikker, men er det Hérnán Cortés og invasjonen av Aztekerne (Nå Mexico), nærmere bestemt massakren i Cholula? Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ganske usikker, men er det Hérnán Cortés og invasjonen av Aztekerne (Nå Mexico), nærmere bestemt massakren i Cholula? Er dessverre ikke det, nei. Se nøyere på uniformene (og klærne), dette vil gi gode hint. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ganske usikker, men er det Hérnán Cortés og invasjonen av Aztekerne (Nå Mexico), nærmere bestemt massakren i Cholula? Er dessverre ikke det, nei. Se nøyere på uniformene (og klærne), dette vil gi gode hint. Hmm, skotske uniformer i beige. Motstanderen i hvite klær, leit hus og et fjell i bakgrunnen. Tørt. Midtøsten hvertfall. Kan det være 2. anglo-afganske krig? (Utstyret ser litt for moderne ut til å være fra den første.) Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hvordan ser dere slikt? Legger aldri merke til det jeg. bildetekst med forstørret bilde: Bundesarchiv, bild 183 Foto: Rjumkin, Jakow. 1942/1943. dette gir jo en del hints da. Lenke til kommentar
Roterau Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Ops! Posta feil Endret 10. april 2010 av Roterau Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Er det Mahdist krigen, Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ganske usikker, men er det Hérnán Cortés og invasjonen av Aztekerne (Nå Mexico), nærmere bestemt massakren i Cholula? Er dessverre ikke det, nei. Se nøyere på uniformene (og klærne), dette vil gi gode hint. Hmm, skotske uniformer i beige. Motstanderen i hvite klær, leit hus og et fjell i bakgrunnen. Tørt. Midtøsten hvertfall. Kan det være 2. anglo-afganske krig? (Utstyret ser litt for moderne ut til å være fra den første.) It's all good. Oppgaven er din. En smule overrasket at du fant ut at det var den 2. med én gang, hadde ikke godtatt noe annet svar. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det var mye gjetting inne i bildet, fjellet i bakgrunnen fikk meg til å tenke på Afganistan (sammen med de beige uniformene). Selv om maleriet er litt uklart så fikk jeg for meg at utstyret var for gammelt til å være den første krigen. Vel, her er en ny oppgave: Hvilken hendelse forbindes med denne vakre farkosten? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Hmm, må gjetting til fra min side. Første hurtigrutebåten? Endret 11. april 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hmm, må gjetting til fra min side. Første hurtigrutebåten? Nei, tror ikke den var så veldig hurtig. Det er iallefall ikke det båten er kjent for. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Dette bildet viser D/F Hydro, som skulle frakte tungtvannet tyskerne produserte over Tinnsjøen. Denne båten ble senket i 1944 av Hjemmefronten. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Dette bildet viser D/F Hydro, som skulle frakte tungtvannet tyskerne produserte over Tinnsjøen. Denne båten ble senket i 1944 av Hjemmefronten. Bildet viser D/F Hydro ja. Din tur. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Ny oppgave: Jeg har valgt et dårlig bilde fordi jeg anser som oppgaven som enkel. Hva foregår på bildet? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hmm, noe kjent med bildet, men kommer ikke på noe. :/ Kan det muligens være Bolsjevikerne som gjør opprør i datidens Petrograd? Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Å nei du! Dette er en hendelse mye nærmere enn du tror Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Kjenner ikke igjen byggingen, men du sier det er hjemlig, vet ikke om noen norsk bygging som ser slik ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå