Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Muligens basert på fotografen navn nede til Venstre. Dessuten ser det ut til at iallefall en soldat har den klasisk rusiske pelslua, og ingen har den klasiske tyske hjelmen. Selve omgivelsene minner om Rød Oktober fabrikken, men det er nok mange liknende fabrikker i Sovjet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens basert på fotografen navn nede til Venstre. Dessuten ser det ut til at iallefall en soldat har den klasisk rusiske pelslua, og ingen har den klasiske tyske hjelmen. Selve omgivelsene minner om Rød Oktober fabrikken, men det er nok mange liknende fabrikker i Sovjet.

 

For the record, jeg åpnet ikke bildet, og så derfor ikke skriften. Som du sier, så snakker bildet mye for seg selv.

Lenke til kommentar

Ganske usikker, men er det Hérnán Cortés og invasjonen av Aztekerne (Nå Mexico), nærmere bestemt massakren i Cholula?

Er dessverre ikke det, nei. Se nøyere på uniformene (og klærne), dette vil gi gode hint.

Hmm, skotske uniformer i beige. Motstanderen i hvite klær, leit hus og et fjell i bakgrunnen. Tørt. Midtøsten hvertfall.

 

Kan det være 2. anglo-afganske krig? (Utstyret ser litt for moderne ut til å være fra den første.)

Lenke til kommentar

Ganske usikker, men er det Hérnán Cortés og invasjonen av Aztekerne (Nå Mexico), nærmere bestemt massakren i Cholula?

Er dessverre ikke det, nei. Se nøyere på uniformene (og klærne), dette vil gi gode hint.

Hmm, skotske uniformer i beige. Motstanderen i hvite klær, leit hus og et fjell i bakgrunnen. Tørt. Midtøsten hvertfall.

 

Kan det være 2. anglo-afganske krig? (Utstyret ser litt for moderne ut til å være fra den første.)

 

It's all good. Oppgaven er din. En smule overrasket at du fant ut at det var den 2. med én gang, hadde ikke godtatt noe annet svar.

Lenke til kommentar

Det var mye gjetting inne i bildet, fjellet i bakgrunnen fikk meg til å tenke på Afganistan (sammen med de beige uniformene). Selv om maleriet er litt uklart så fikk jeg for meg at utstyret var for gammelt til å være den første krigen.

 

Vel, her er en ny oppgave:

post-206739-1270981931,8725_thumb.jpeg

Hvilken hendelse forbindes med denne vakre farkosten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...