Sjofel_Imperium Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Keisere av noe slag? Ingen keisere, men dette er nok adelige gutter. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ok, ett hint: Hans virke er krig, opptil tre stykker, inkl. 2. verdenskrig som var hans siste. OG han har vært president i sitt land. Dette burde gjøre det mye lettere. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Enda et hint: Han sloss på begge sider av annen verdenskrig. Hvis man ser stort på det. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Stalin var vel ikke akkurat så adelig i sine yngre dager. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Det er ikke Stalin. Personen jeg vil frem til sloss dog på russisk side. Det var ikke under andre verdenskrig, men en i en annen krig, rett før, et stykke østover. Videre hint: Han har blitt dekorert over 80 ganger, fra 18 forskjellige nasjoner. Edit: Han har deltatt i minst fire kriger, to av dem for russerne, én langt øst og én et stykke nærmere. Endret 15. mars 2010 av Sjofel_Imperium Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jøss... Kjeder jeg alle her eller har noen tatt tankesølibat? Ett siste hint, hvis dere ikke tar denne... Mannen jeg vil frem til deler navn med et våpen brukt i det norske forsvaret. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Mitt eneste mulige forslag er Hovhannes Bagramyan. For han er vel den mest dekorerte sovjetiske offiser gjennom tidene. Hvis jeg ikke tar helt feil. Endret 16. mars 2010 av Masteral Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Gjetter Lenin, ikke at jeg vet om han har sloss i noen krig, men han var mer eller mindre adelig i sin ungdom. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Hint: Han er ikke russer. Men sloss for Russland i to kriger. Gift med en russisk dame. Fikk to døtre og en dødfødt sønn, ble separert. Han sloss mot Russland også, dette var under andre verdenskrig. Og for de av dere som har vært gjennom førstegangstjenesten, hvilket våpen har vi som har et fornavn ment for et menneske? Hjemlandet hans hadde et lite utall kriger i forbindelse med 2. verdenskrig. Dette er et stort hint til hvor han kom fra. Han døde i Sveits (ikke hjemlandet hans). Nå har jeg nesten nevnt hele livshistorien hans, bortsett fra navnet. Dekorasjonene som ble nevnt er ikke utelukkende militære, men også for diplomatisk arbeide o.l. Bør være lett nå. Endret 16. mars 2010 av Sjofel_Imperium Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Er han fra Ungarn? Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Er han fra Ungarn? Nei, men han har fått utmerkelse derfra. Lenke til kommentar
Psykotek Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Mannerheim er navnet. Hvor mange kriger han kjempet i er vanskelig å si, kriger som kommer tett på hverandre er vanskelige å skille. Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Mannerheim er navnet. Hvor mange kriger han kjempet i er vanskelig å si, kriger som kommer tett på hverandre er vanskelige å skille. ENDELIG! Carl Gustav Emil Mannerheim stemmer, og ja, antallet kriger han har medvirket i er vanskelig å si, men jeg fant ut at det var en 4-5 stk. Oppgaven er din. Lenke til kommentar
Psykotek Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Denne mannen endte sitt eventyr i det Mannerheim steg ut av tenårene. Hva var hans navn, og hva var hendelsen? Endret 16. mars 2010 av Psykotek Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det er "Han som Gjesper". Fremtredende figur i Apache-krigene mot USA og Mexico. Lenke til kommentar
Psykotek Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Ugg! Rart hvor kort tid siden verden var "vill". Lenke til kommentar
Sjofel_Imperium Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Syns du kan ta en til, siden jeg ikke vil risikere å bruke to dager igjen på rett svar Go ahead. Lenke til kommentar
Psykotek Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Ikke lenge etter at Geronimo fylte sine lunger for siste gang kunne en gruppe menn puste lettet ut. Hva hadde de gjort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå