Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke Stalin. Personen jeg vil frem til sloss dog på russisk side. Det var ikke under andre verdenskrig, men en i en annen krig, rett før, et stykke østover.

Videre hint: Han har blitt dekorert over 80 ganger, fra 18 forskjellige nasjoner.

Edit: Han har deltatt i minst fire kriger, to av dem for russerne, én langt øst og én et stykke nærmere.

Endret av Sjofel_Imperium
Lenke til kommentar

Hint: Han er ikke russer. Men sloss for Russland i to kriger. Gift med en russisk dame. Fikk to døtre og en dødfødt sønn, ble separert. Han sloss mot Russland også, dette var under andre verdenskrig.

Og for de av dere som har vært gjennom førstegangstjenesten, hvilket våpen har vi som har et fornavn ment for et menneske?

Hjemlandet hans hadde et lite utall kriger i forbindelse med 2. verdenskrig. Dette er et stort hint til hvor han kom fra.

Han døde i Sveits (ikke hjemlandet hans). Nå har jeg nesten nevnt hele livshistorien hans, bortsett fra navnet. Dekorasjonene som ble nevnt er ikke utelukkende militære, men også for diplomatisk arbeide o.l. Bør være lett nå.

Endret av Sjofel_Imperium
Lenke til kommentar

Mannerheim er navnet. Hvor mange kriger han kjempet i er vanskelig å si, kriger som kommer tett på hverandre er vanskelige å skille.

ENDELIG! Carl Gustav Emil Mannerheim stemmer, og ja, antallet kriger han har medvirket i er vanskelig å si, men jeg fant ut at det var en 4-5 stk. Oppgaven er din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...