Gunfreak Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Falklands krigen Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Falklands krigen Riktig, bildet er tatt like etter at disse soldatene har fått beskjeden om at de Argentinske styrkene har overgitt seg. (The Yomper) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hvilket slag, hvilken krig Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hvilket slag, hvilken krig Denne var vanskelig, ut fra hattene (trekanthatt) og utstyr forøvrig er det snakk om 1700-tallet vil jeg tro. Ser at det er en rekke av deltakerne som har våpen men ikke gjennomført uniform. Usikker på flaggene, trodde først det blå var med de franske liljene, men får det ikke til å stemme med soldater uten uniform. Innen den franske revolusjon var i gang var vel trekanthatten på vei ut. Dessuten kommer jeg ikke på franske soldater i grønt (nede til venstre på bildet). Etter litt om og men tror jeg det er snakk om den amerikanske revolusjonen. Det kan se ut som soldaten nede til høyre har blå uniform slik den kontinentale hæren hadde. Soldaten i grønn kan da være en lokal milits/en av statens hær, her er jeg ikke sikker. Første gang den kontinentale hæren kjempet var vel Slaget ved Long Island, og maleriet kan passe med Lord Sterlings situasjon like før han må overgi seg. Så jeg prøver meg med Slaget ved Long Island i den Amerikanske uavhengighetskrigen. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Fant svaret på Wikipedia, Battle of Long Island. Der er maleriet å finne litt ned på siden. Kom ikke på å sjekke den engelske wikipedia før jeg svarte. Vel, ny oppgave. Hvilken hendelse er dette? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Cubakrisen - Adlai Stevensons presentasjon i FN, hvor han viser på spionfotografiene hvor missilene er utplassert på Cuba. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Cubakrisen - Adlai Stevensons presentasjon i FN, hvor han viser på spionfotografiene hvor missilene er utplassert på Cuba. Korrekt, din tur. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Massakren av britiske styrker i Khyber-passet i den første anglo-afganske krigen, hvor William Brydon (bilde) var den eneste overlevende. Endret 23. desember 2009 av Dandor Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Massakren av britiske styrker i Khyber-passet i den første anglo-afganske krig, hvor William Brydon (bilde) var den eneste overlevende. Ser ut til å være riktig ja (wikipedia), bildet har det treffende navnet "Remnants of an Army". Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Massakren av britiske styrker i Khyber-passet i den første anglo-afganske krig, hvor William Brydon (bilde) var den eneste overlevende. Korrekt. Av 16500 (+/-) soldater og flyktninger som ble drept eller tatt til fange klarte bare William Brydon å komme seg unna. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Da var det neste oppgave. Hvilken hendelse er dette? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Da var det neste oppgave. Hvilken hendelse er dette? Pearl Harbor angrepet? Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Dessverre. Er nok nesten ett år etter Pearl Harbour og plassen befinner seg på denne siden av Atlanterhavet. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Dessverre. Er nok nesten ett år etter Pearl Harbour og plassen befinner seg på denne siden av Atlanterhavet. Hmm, geografi og tidspunkt var forsåvidt et bedre hint enn selve bildet. Dette er senkingen av den franske marine 27.november 1942 i Toulon. Bildet dukker opp på Wikipedia. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hmm, geografi og tidspunkt var forsåvidt et bedre hint enn selve bildet. Dette er senkingen av den franske marine 27.november 1942 i Toulon. Bildet dukker opp på Wikipedia. Korrekt. Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Får prøve å gjøre det litt vanskeligere nå. Hvilken krig er disse bildene fra? Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Får prøve å gjøre det litt vanskeligere nå. Hvilken krig er disse bildene fra? Trippelalliansekrigen Oppgaven har vært gitt før. Endret 23. desember 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Aquila81 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Får prøve å gjøre det litt vanskeligere nå. Hvilken krig er disse bildene fra? Trippelalliansekrigen Oppgaven har vært gitt før. Argh, det er bare 324 sider å se igjennom. Men det er riktig. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Tja, det var lett å huske svaret - tross alt var det jeg som kom med spørsmålet forrige gang Neste oppgave: Hvem og hvor? Endret 23. desember 2009 av PzMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå